רמזי בן עאמר לוואחמה, בן 32 מאום אל-פחם, נאשם כי אנס ותקף עולה חדשה מאוקראינה לפני כחודשיים בסמטה בחיפה. לפי כתב האישום, שהגישה הבוקר (חמישי) פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר, הצעירה (21) זעקה לעזרה בזמן שהותקפה, ואדם שחלף במקום שוחח עם התוקף ולא סייע לה.
1 צפייה בגלריה
רמזי לוואחמה מאום אלפחם חשוד באונס בחיפה
רמזי לוואחמה מאום אלפחם חשוד באונס בחיפה
נאשם כי כרך את זרועו סביב צווארה של הצעירה ומשך אותה לסמטה. רמזי לוואחמה
התקיפה אירעה ב-25 במאי, סביב השעה 22:00 ברחוב פל-ים בחיפה, בין היכל המשפט לפרקליטות המחוז. לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד מירב בר, לוואחמה הגיע לפני כן לתחנת מטרונית בעיר לאחר שצרך משקאות אלכוהוליים, ונרדם על שפת המדרכה, עד אשר פקח מטרונית ואדם נוסף הרימו והושיבו אותו על ספסל סמוך.
זמן קצר לאחר מכן, בעת שהצעירה חלפה על פני הספסל שעליו ישב, לוואחמה קם ממקומו והחל לעקוב אחריה. בשלב מסוים הוא התקרב אליה, כרך את זרועו סביב צווארה, הצמיד את כף ידו לפיה ומשך אותה בכוח לסמטה. המתלוננת ניסתה להשתחרר מאחיזתו, אך הוא הפיל אותה אל הקרקע על גבה וביצע בה עבירות מין.
מכתב האישום עולה כי הצעירה צעקה וניסתה להיאבק בלוואחמה, שהכה אותה בפניה. היא התחננה לעזרה וביקשה שיניח לה, תוך שהיא נאבקת בו, אך הוא לא הרפה. עוד מתואר בכתב האישום כי "במהלך האירוע, חלף בסמוך למקום אדם שזהותו אינה ידועה למתלוננת, והבחין במתרחש. היא זעקה אליו באנגלית וקראה "Help!" (עזרה). הנאשם ועובר האורח החליפו מספר מילים, שתוכנן אינו ידוע למאשימה, והאדם המשיך בדרכו".
מעט לאחר מכן הצליחה הצעירה להשתחרר מאחיזתו של הנאשם, ופתחה בריצה על-מנת לברוח ממנו. במהלך המנוסה, היא הבחינה כי הוא רץ אחריה, ולכן ירדה לכביש בניסיון לעצור נהגי רכב שיסייעו לה להימלט. היא פנתה לזוג ששהה ברכב שעמד ברמזור, שהסיע אותה מהמקום.
רפ״ק יוסי אטיאסרפ"ק יוסי אטיאסצילום: דוברות המשטרה
כתוצאה מהתקיפה נגרמו למתלוננת חבלות בשפתה העליונה, בזרועה ובגבה. כמו כן היא סבלה מכאבים. כתב האישום מייחס ללוואחמה עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות ותקיפה הגורמת חבלה ממשית. בקרוב ידון בית המשפט המחוזי בחיפה בבקשת התביעה להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
קצין אגף חקירות מודיעין במשטרת חיפה, רפ"ק יוסי אטיאס, שחקר את הפרשה החמורה, אמר ל-ynet: "מדובר בתיק חמור שבו בחורה שרק לאחרונה עלתה לישראל נאנסה באכזריות על ידי הנאשם שנגדו הוגש היום כתב אישום. מאמצים חקירתיים שנעשו הובילו לחשיפת זהותו של החשוד ולמעצרו".