באו"ם ציינו אתמול (רביעי) את יום הזיכרון השנתי לקורבנות טרור, והציגו בכניסת המבקרים את סיפוריהם של 15 קורבנות מאירועי טרור ברחבי העולם - ללא אזכור לטבח 7 אוקטובר או לקורבנות ישראלים ויהודים. זאת בעוד אחד הסיפורים הוצג תחת הכותרת "Palestine", למרות שהתרחש בכלל בניו זילנד.
גלעד ארדן: "האו"ם לא חושב שצריך להציג את הטבח"

2 צפייה בגלריה
סיור עצוב בניר עוז, אחד מכל ארבעה חברים נרצח, נחטף או נעדר
סיור עצוב בניר עוז, אחד מכל ארבעה חברים נרצח, נחטף או נעדר
הרס בקיבוץ ניר עוז, אחרי הטבח
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המחלקה למאבק בטרור של האו"ם (UNOCT) הקימה את התערוכה במטרה להעלות את המודעות "לסיפורים האישיים מאחורי חוויית הטרור של כל אחד ואחת", ובה הוצגו סיפורי הקורבנות - או השורדים - שנבחרו, לצד חפץ ייחודי לכל אחד. במקביל, אתמול התקיימו שורת אירועים שעסקו בקורבנות טרור, אך גם הם לא התייחסו לטבח - פיגוע הטרור הגדול בעולם בשנה האחרונה.
שגריר ישראל לאו"ם דני דנון, שנכנס השבוע לתפקיד, אמר כי "התעלמות האו"ם מנפגעי טרור ישראלים, דווקא בשנה בה בוצע טבח כל כך אכזרי ומזעזע ב-7 באוקטובר, היא חרפה, ומסמנת שפל מוסרי חדש של האו"ם. טבח 7 באוקטובר הוא פיגוע הטרור הגדול ביותר בשנה האחרונה, והטבח האכזרי ביותר נגד יהודים מאז השואה. 1,200 ישראלים נרצחו ו-109 חטופים עדיין מוחזקים בעזה.
"האו"ם הצליח למצוא ולהציג אמא של 'קורבן טרור פלסטיני', שבכלל נהרג בניו זילנד, אך לא הצליח למצוא נפגע טרור אחד מהטבח הכי אכזרי שאירע השנה - או כל קורבן טרור ישראלי מאלפי אירועי הטרור שכוונו נגדנו. משלחת ישראל לאו"ם תוודא שאף אחד בבניין הזה לא ישכח את הטבח ואת החטופים שלנו".
2 צפייה בגלריה
תערוכה באו"ם שמציגה את סיפוריהם של קורבנות טרור מרחבי העולם - למעט קורבנות ישראלים וקורבנות 7 באוקטובר
תערוכה באו"ם שמציגה את סיפוריהם של קורבנות טרור מרחבי העולם - למעט קורבנות ישראלים וקורבנות 7 באוקטובר
הנפגעת מ"פלסטין", שבנה נהרג בניו זילנד
לפני כחודשיים וחצי אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, בשיחה עם קרובי חטופים, כי "מה קרה ב-7 באוקטובר לגמרי לא מקובל", והוסיף: "הרבה אנשים שחמאס הרג וחטף היו אנשים שתמכו בשלום. זה היה פשע נורא, אבל גם מתקפה מטופשת מאוד נגד אנשים שתמיד הגנו על העם הפלסטיני. זה הופך את המתקפה של חמאס אפילו ליותר טיפשית".
משפחות החטופים סיפרו על יקיריהם, דרשו ביקור של הצלב האדום אצל החטופים המוחזקים עדיין בשבי והטיחו בגוטרש כי הוא "לא עושה כלום מאז 7 באוקטובר", "לא מגנה את חמאס", ו"לא לוחץ על הצלב האדום". גוטרש עצמו ספג ביקורת חריפה מישראל על הצהרותיו בזמן המלחמה, על אף שגינה את הטבח ואת מעשי חמאס ב-7 באוקטובר.