תאונת דרכים קטלנית נוספת, הפעם בבקעת הירדן - ובחסות הכביש הרטוב והתשתיות הרעועות: בני זוג תושבי הצפון נהרגו היום (ד') בצהריים בתאונה בכביש 90 בין רכב פרטי למשאית, סמוך לכפר הפלסטיני עוג'א א-תחתא.
מהחקירה הראשונית עולה כי נהג הרכב הפרטי סטה מנתיב נסיעתו בכביש הבקעה והתנגש חזיתית במשאית, שהגיעה מהכיוון הנגדי. נהג המשאית נפצע באורח קל. כוחות משטרה הגיעו למקום והחלו לחקור את נסיבות התאונה.
כביש 90 הוא כביש עם תשתיות גרועות, חלקן משנות החמישים. שנים ארוכות דורשים תושבי בקעת הירדן להרחיב נתיבים ולהוסיף מעקי בטיחות, רמזורים וצמתים בכניסה ליישובים לאורך הכביש. הבוקר גם ירד באזור גשם רב.
חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת התאונה קבעו במקום את מותו של הנהג, גבר כבן 60, שהיה לכוד ברכבו ללא סימני חיים. כעבור דקות ספורות נקבע על ידי רופאה צבאית גם מותה של האישה, כבת 60, שחולצה מהרכב וטופלה בשטח.
חובש בכיר במד"א יונתן שנבאי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שמדובר בתאונה חזיתית קשה מאוד בין רכב פרטי ומשאית. שני נוסעי הרכב היו לכודים בו כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפגיעות קשות בגופם, תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות ביצענו בדיקות רפואיות, הגבר היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בזירה. האישה שחולצה מהרכב הייתה מחוסרת הכרה, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות אבל לאחר זמן ממושך של טיפול רפואי אינטנסיבי נאלצנו לקבוע את מותה".
129 הרוגים בעשור בכביש 90
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו שבעה בני אדם לאורך כביש 90 ונפצעו 17 נוספים. בסך הכול נהרגו מתחילת השנה 289 בני אדם בכבישי ישראל. בתקופה המקבילה אשתקד קיפחו את חייהם בתאונות דרכים 330 בני אדם.
מנתוני עמותת "אור ירוק", שמבוססים על נתוני הלמ"ס, בעשור האחרון עמד מספר הנפגעים בכביש 90 על 3,760 בני אדם ביותר מ-1,230 תאונות. בסך הכול נהרגו בכביש בעשור האחרון 129 בני אדם.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", אמר: "לו היה קיים מעקה הפרדה בין הנתיבים, ככל הנראה התאונה הייתה נמנעת וניתן היה למנוע את מותם של שני בני אדם. כביש 90 ממשיך לגבות קורבנות. למרות הצהרות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים על שיפור התשתית בכביש כמעט דבר לא נעשה וכל נסיעה ממשיכה להיות הימור על החיים.
"כביש 90 הוא ציר תנועה מרכזי לבקעה ולאזור הערבה ואילת. מספר כלי הרכב הנעים בכביש הולך וגדל ובהתאם לכך גם הסיכון גובר. לדאבון ליבנו עוד ועוד אנשים יהרגו בכביש בתאונות דרכים אז מדוע לחכות שהם ייהרגו ורק אז לתקן את הכביש?
"חייבים להתעורר, מדובר בפרויקט לאומי מציל חיים ממדרגה ראשונה. הכביש חייב לכלול שני נתיבי נסיעה לכל כיוון עם הפרדה בין הנתיבים למניעת תאונות חזיתיות, הסדרת הכניסות והיציאות מהישובים והפיכת הכביש מאדום לכביש בטוח. לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים אלא גם למדינה יש אחריות".