היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, קראה הבוקר (שני) לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להיפגש איתה כדי "לקבל בדחיפות" את התייחסותו לטענות שמועלות בעתירות שהוגשו לבג"ץ בעניין התנהלותו מול המפגינים נגד המהפכה המשפטית ו"חוק בן גביר", שיעביר סמכויות מהמפכ"ל אליו. בן גביר, נזכיר, ביקש אתמול מהיועמ"שית לייצג את עצמו - אך היא הבהירה לו במכתבה שאינו יכול לעשות זאת, אלא במקרים חריגים, ואחרי בחינה משותפת של המצב.
2 צפייה בגלריה
 "ייצוג נפרד מתאפשר במקרים חריגים". בהרב-מיארה ובן גביר
 "ייצוג נפרד מתאפשר במקרים חריגים". בהרב-מיארה ובן גביר
"ייצוג נפרד מתאפשר במקרים חריגים". בהרב-מיארה ובן גביר
(צילום:מוטי קמחי, אלכס קולומויסקי)
בהרב-מיארה ציינה במכתבה כי פנתה לבן גביר כבר בשבוע שעבר, עוד לפני סערת הדחת מפקד מחוז תל אביב עמיחי אשד, לצורך הגשת תגובתו לעתירות וכמו כן לתאם עמו פגישה. "תפקידי היועמ"שית הם לסייע לממשלה לקדם את מדיניותה ולייצג את עמדתה בגבולות הדין, ואנו עושים כל מאמץ למלא את תפקידנו זה באופן מיטבי", כתבה בהרב-מיארה. "ככל שמתעוררת מחלוקת, מתקיים שיח עם השרים לפתרון מחלוקות תוך ניסיון להגיע לעמדה מקובלת".
"היועמ"שית היא הפרשנית המוסמכת של הדין עבור הממשלה, וחוות דעתה מחייבת ומשקפת את הדין הקיים - כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת", הוסיפה. "ייצוג נפרד מתאפשר במקרים חריגים, והדבר נבחן באופן פרטני על פי נסיבות העניין ונימוקי הבקשה". בעבר, נזכיר, בית המשפט העליון פסק בכמה מקרים נגד חוות דעתה של היועמ"שית.
"לאור זאת", טענה בהרב-מיארה במכתב לבן גביר, "לא ניתן לבחון את בקשתך הכללית לקבלת ייצוג נפרד בכלל העתירות שמופנות נגדך או נגד משרדך. יש לבחון את הדברים ביחס לעתירה קונקרטית, לסוגיות המתעוררות במסגרתה, לשאלה אם קיימת בעניין זה מחלוקות, ואם כן - האם היא מצדיקה מתן ייצוג נפרד. כל בקשה קונקרטית שתוגש לייצוג נפרד תיבחן לגופה".
2 צפייה בגלריה
ניצב עמי אשד בהפגנה בקפלן
ניצב עמי אשד בהפגנה בקפלן
מחלוקת בין היועמ"שית לבן גביר סביב הקפאת הזזתו מתפקיד מפקד מחוז ת"א. ניצב עמי אשד
(צילום: טל שחר)
בן גביר השיב למכתב היועמ"שית: "בוקר טוב אליהו. שמח שאת מבקשת להיפגש איתי אחרי שכבר גיבשת את עמדתך והחלטת להקפיא את מינוי ניצב עמיחי אשד למפקד בסיס הדרכה. אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך והגיע הזמן שאפסיק לשמוע באמצעות התקשורת על מכתבים שאת שולחת אליי".
בהמשך פנה בן גביר לבג"ץ בעניין סוגיית הייצוג עצמי, וביקש שלא לקבל את ייצוג היועמ"שית בעתירה נגד התיקון לחוק פקודת המשטרה ("חוק בן גביר"). השר כתב בבקשה כי היועמ"שית פרסמה את הודעתה להשהיית מינוי ניצב עמיחי אשד לתפקיד ראש בית הספר להדרכה ללא שביקשה לשוחח איתו, ושרק אחרי פניית יועצו של השר היועמ"שית הסכימה לפגישה - ולמרות זאת פרסמה את החלטתה עוד לפני ביצוע השיחה.
"מכתב זה הגיע אליי דרך התקשורת בעודי יושב עם המפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי, ודן איתו על המשך סבב המינויים במשטרה", כתב בן גביר על מכתבה של בהרב-מיארה. "חמור מכך, טרם החלטתה היא לא מצאה לנכון לשוחח איתי, שלא לומר להיפגש עמי ולדון איתו על פרטי האירוע. התנהלות זו אינה חוקתית, אינה סבירה, אינה מידתית ואינה הגונה. אין זה ראוי כי היועמ"שית תקבל החלטה כל כך חריגה וחריפה בחומרתה מבלי לשוחח איתי. בנסיבות אלו אני מבקש מבית המשפט הנכבד לאפשר לי לייצג את עצמי או לחילופין לשכור עורך דין".

אתמול: הפנייה של בן גביר בה ביקש לייצג את עצמו

אחרי שמתח ביקורת חריפה על היועצת המשפטית לממשלה בריאיון לאולפן ynet ואף אמר כי "מתקרב היום שנצטרך להחליט לגביה" - בעודו רומז לפיטוריה - פנה אתמול בן גביר לבהרב-מיארה באמצעות מכתב, שבו ביקש לייצג את עצמו בעתירות לבג"ץ שנוגעות לו. במכתב ששלח ליועמ"שית הוא ציין את הקפאת הדחת אשד, לצד נושאים משפטיים אחרים. "אינני סומך כי תייצגי אותי נאמנה בעתירות השונות, ובנסיבות שנוצרו יהיה זה מן הדין, היושר והצדק שאני אייצג את עצמי", כתב בן גביר בפנייה ששלח לבהרב-מיארה.