לוחות הפלדה בחלונות הממ"דים ביישובי עוטף עזה עד לטווח של 7 ק"מ מרצועת עזה יוחלפו בלוחות בעובי 32 מ"מ. זו ההמלצה עליה הודיע הערב (שלישי) אלוף פיקוד העורף אורי גורדין בעקבות מותו של הילד עידו אביגל בן החמש שנהרג מרסיס רקטה. החלונות יוחלפו במהלך משותף של פיקוד העורף והרשויות המקומיות. ההמלצה נוגעת לעת עתה לאיומים הרלוונטיים רק לעוטף עזה. בסוף השבוע האחרון פורסם במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" תחקיר בנושא חלונות הממ"ד.
"אמליץ לעבות את חלון הפלדה החיצוני בממ"ד לנוכח יכולות מתפתחות של ארגוני הטרור ולקחי מבצע שומר החומות", אמר האלוף גורדין לראשי הרשויות שאותם שיתף בהמלצה. החלונות יוחלפו בבניינים ובבתים שנמצאים במה שהוגדר כ"חזיתות מאוימות": "אנחנו מחויבים יותר מכל להגנתם של אזרחי ישראל ופועלים כדי להבטיח שלרשותם יעמדו אמצעי המיגון הרלוונטיים ביותר בהתאם לאיומים המתהווים. על בסיס תפישה זאת גיבש הפיקוד את המלצתו לעבות את חלונות הממ"דים".
1 צפייה בגלריה
עידו אביגל בן החמש שנהרג מרסיס רקטה והחלון שממנו נכנס הרסיס
עידו אביגל בן החמש שנהרג מרסיס רקטה והחלון שממנו נכנס הרסיס
עידו אביגל בן החמש שנהרג מרסיס רקטה והחלון שממנו נכנס הרסיס
(באדיבות המשפחה )
יש לציין כי במסגרת תוכנית המיגון פיקוד העורף והרשויות ימפו את הבניינים והבתים שבהם קיים פוטנציאל נזק גדול יותר, ובהם יוחלפו החלונות.
ההמלצה מתבססת על ממצאי התחקיר השני שנערך בפיקוד העורף בעקבות האירוע הטרגי שבו חדר רסיס דרך חלון הממ"ד בשדרות, שבו נהרג הילד עידו אביגל. כמו כן מתבססת ההמלצה על דו"ח מודיעיני מעודכן ששרטט את יכולות אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור המתפתחות.
אחרי פרסום בנושא פערי המיגון בהארץ, בצה"ל אומרים כי זו הפעם הראשונה שבה מתקבלת החלטה זו באופן רטרואקטיבי, "כדי להבטיח את שלומם של אזרחי ישראל בהתאם לאיומים הנשקפים".
פורסם לראשונה: 20:43, 01.06.21