(צילום: שמוליק דודפור)

פרקליטות מחוז צפון תעתור בשבוע הבא נגד החלטת ועדת השחרורים לשחרר את אלון קסטיאל. העתירה תוגש כנראה ביום ראשון, על דעת פרקליט המדינה. הודעה על ההחלטה נמסרה לנפגעות.
2 צפייה בגלריה
מחאה נגד שחרור קסטיאל מחוץ לבית המשפט
מחאה נגד שחרור קסטיאל מחוץ לבית המשפט
המחאה נגד שחרור קסטיאל מחוץ לבית המשפט
(צילום: נויה כץ, יריב כץ )
קסטיאל, שנידון למאסר של ארבע שנים ותשעה חודשים, ריצה שלוש שנים ותשעה חודשים מתוכו - והחלטת הוועדה לשחררו שנה לפני תום הזמן הובילה לזעם ציבורי. בפרקליטות הגישו אז בקשה לעיכוב השחרור בשבוע, וכעת כאמור הודיעו שהחליטו לעתור נגד ההחלטה.
יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בתגובה לערעור הפרקליטות כי "חבל שהדבר נעשה רק לאחר מחאה ציבורית רחבה. ועדת השחרורים הפכה לוועדת 'חופשי חודשי' שמקצרת עונשים לעברייני מין באופן סדרתי. יש לחייב את הוועדה לתקן את העוול שנעשה ולחייב אותה לשמוע באופן ישיר את דבר נפגעות אלון קסטיאל, מה שלא נעשה עד כה בדיוניה על שחרורו. איך ניתן לקבל החלטה שכזו מבלי לשמוע את עמדת הקורבנות מפיהן ולהסתכל להן בעיניים?".

שחרור מוקדם לקסטיאל - כתבות נוספות

קסטיאל, נזכיר, הואשם בדצמבר 2016 בביצוע עבירות מין חמורות, ויוחסו לו שני מעשי אונס. בשלב ראשוני במשפט, הוסר אחד מסעיפי האישום באונס. סנגוריו של קסטיאל דאז, מיטל דנינו ורועי בלכר, טענו כי חלה התיישנות בנוגע למקרה המדובר, מאחר שעברו 10 שנים מהמעשה שיוחס לו. הסדר הטיעון שנחתם לבסוף הרשיע את קסטיאל בפגיעה בארבע נשים, ללא אישום באונס. בינואר 2018 קסטיאל הורשע בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית. הוא נכלא באוגוסט של אותה שנה, ובאוגוסט אשתקד, ועדת השחרורים דנה בבקשתו הקודמת לשחרור מוקדם - אך זו סורבה.
(צילום: אלכס בורטמן)

קסטיאל עמד מול חברי הוועדה והביע חרטה על מעשיו. בתנאי השחרור שנקבעו לו הוחלט שישהה במעצר בית לילי ויורחק מהנפגעות. הסנגורית רותם טובול הציגה את הטיפול והשיקום שעבר לטענתה בכלא, והציעה שיעבור טיפול מטעם הרשות לשיקום האסיר. כמו כן, הוועדה קבעה שלאור הקביעה שהוא במסוכנות נמוכה, אין צורך בפיקוח של היחידה הייעודית לעברייני מין משוחררים.
2 צפייה בגלריה
מחאה נגד שחרור קסטיאל מחוץ לבית המשפט
מחאה נגד שחרור קסטיאל מחוץ לבית המשפט
(צילום: עירד מרציאנו צייגר)
ביום שלישי הוצבו ברחבי תל אביב שלטי מחאה ביוזמתה של עירד מרציאנו צייגר, שהגיעה גם לפני ארבע שנים לבית המשפט עם שלט קטן שעליו כתבה "אלון קסטיאל אנס אותי". בתגובה לשחרורו המוקדם הציבה מרציאנו צייגר שלטים בין היתר בכיכר הבימה ובפתח בית המשפט עם ציטוטים קשים מהעדויות של 17 הנפגעות שלא נכללו בכתב האישום.