המורדים החות'ים בתימן פרסמו סרטון מתקיפת מכלית הנפט Sounion, שעשתה את דרכה מעיראק לקפריסין והפליגה בים האדום. הדיווח על תקיפת המכלית, שנשאה את דגל יוון, התקבל ביום רביעי, לאחר שהחות'ים שיגרו עברה כמה רקטות או טילים, וגם פתחו לעברה באש מסירות קטנות כ-140 ק"מ מערבית לנמל חודיידה.
בתיעוד ניתן לראות את רגע הפגיעה במכלית - ואת פרוץ האש על הסיפון. לאחר מכן ענן עשן שחור עולה ממנה, כשברקע נשמעות קריאות "אללה אכבר".
תיעוד תקיפת המכלית בים האדום

1 צפייה בגלריה
החות'ים פרסמו סרטון של הספינה היוונית SOUNION עולה באש בים האדום, אחרי שתקפו אותה
החות'ים פרסמו סרטון של הספינה היוונית SOUNION עולה באש בים האדום, אחרי שתקפו אותה
המכלית עולה באש. מתוך התיעוד
( צילום: EPA/HOUTHIS MEDIA CENTER)
בעקבות התקיפה שריפה פרצה על הסיפון, והמנוע של המכלית הושבת. אנשי הצוות שהיו על המכלית נטשו את המכלית. הם חולצו על ידי משחתת של צבא צרפת ופונו לג'יבוטי אחרי החילוץ. המכלית הבוערת נסחפה בים האדום, ואתמול עדכן כוח המשימה הימי של האיחוד האירופי, "אספידס", כי המכלית הטילה עוגן בין תימן לאריתריאה, והיא כבר לא נסחפת. הוא לא ציין אם השריפה שפרצה עליה כובתה.
הצוות כאמור נטש את המכלית ולא נפגע, וגורם בתעשייה הימית אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא ממשיך לשלוט במכלית למרות השבתת המנוע. בצוות שני אזרחים רוסים ו-23 פיליפינים.
Sounion היא המכלית השלישית של חברת הספנות היוונית Delta Tankers שמותקפת החודש בים האדום. על הסיפון שלה היו בזמן המתקפה 25 אנשי צוות פיליפינים ורוסים, ועוד ארבעה מאבטחים. אף אחד מהם לא נפגע במתקפה החות'ית מול חופי חודיידה.
בכוח הימי של האיחוד האירופי בים האדום הזהירו היום בצהריים כי המכלית נושאת 150,000 טונות של נפט גולמי ומסכנת את הסביבה ואת כלי השיט באזור. "כל מי שנמצא באזור צריך לנקוט זהירות, ולהימנע מפעולות שעלולות להוביל להידרדרות של המצב הנוכחי", נמסר.
מתחילת המלחמה בעזה ניסו החות'ים לתקוף יותר מ-80 ספינות עם כטב"מים וטילים בים האדום, כחלק ממה שהם מתארים כ"קמפיין תמיכה" בפלסטינים בעזה. הם השתלטו על ספינה אחת, הטביעו שתי ספינות אחרות וגרמו למותם של ארבעה בני אדם.