4 צפייה בגלריה
שעות לאחר שצה"ל הפציץ עמדת חמאס החלו העבודות לשיקומה
שעות לאחר שצה"ל הפציץ עמדת חמאס החלו העבודות לשיקומה
תולים את דגל חמאס על העמדה שהותקפה
שעות לאחר שעמדת חמאס מול מושב נתיב העשרה הותקפה, החלו בצהריים (שבת) העבודות לשיקומה. העמדה, שהטרידה את התושבים כבר תקופה ארוכה, הייתה אחד מיעדי התקיפה של צה"ל הבוקר בעקבות ירי הרקטה לעבר עוטף עזה בלילה. אבל אף שהותקפה, העמדה נותרה עומדת על פיגומיה ובתיעוד משעות הצהריים נראו פעילים עולים אל העמדה, מנופפים בידיהם ותולים דגל של חמאס.
הערב, ובעקבות ירי הרקטה, החליט שר הביטחון בני גנץ להקפיא את הגדלת מכסת ההיתרים לצורכי עבודה ומסחר לפלסטינים תושבי רצועת עזה, שהוגדלה ב-2,000 נוספים בשבוע האחרון.
העמדה מול נתיב העשרה הותקפה הבוקר לצד יעדי חמאס נוספים, בעקבות ירי הרקטה הראשון זה חודשיים לעבר יישובי עוטף עזה - שבעקבותיו נשמעה אזעקה גם באשקלון, לראשונה מאז מבצע שומר החומות. ירי הרקטה אירע בדיוק 24 שעות לאחר שכוח של סיירת גולני חיסל בפשיטה על מחנה הפליטים בג'נין שלושה מחבלים שפתחו לעברם באש ממכונית. אתמול בצהריים תפסה הזרוע הצבאית של חמאס בלון תצפית בצפון הרצועה, לאחר שכבל האחיזה של הבלון נקרע בעקבות הרוחות. צה"ל מסר כי נשלל החשש לדליפת מידע.
4 צפייה בגלריה
שעות לאחר שצה"ל הפציץ עמדת חמאס החלו העבודות לשיקומה
שעות לאחר שצה"ל הפציץ עמדת חמאס החלו העבודות לשיקומה
דגל חמאס על העמדה שהופצצה
(צילום: אמנון זיו)
4 צפייה בגלריה
שעות לאחר שצה"ל הפציץ עמדת חמאס החלו העבודות לשיקומה
שעות לאחר שצה"ל הפציץ עמדת חמאס החלו העבודות לשיקומה
טיפסו על העמדה ונופפו בידיהם
(צילום: אמנון זיו)
תיעוד התקיפה הלילה
(צילום: דובר צה"ל)

איתי לוי, המתגורר בנתיב העשרה, כתב: "מאז צוק איתן קם לו, צמוד למושב שלי, במה שעד אז נחשב לשטח מפורז, 'שטח אימונים' של חמאס. זה התחיל בתרגילים מעל פני השטח ואז זה הורחב לעמדות קבועות על גבעות החול, כל כמה מאות מטרים, לאורך החומה, מאוישות באנשי חמאס לאורך כל שעות היממה. וכמובן, בשביל שתהיה להם יכולת להוציא אימונים הקימו גם בסיס במקום - אוהלים, מפקדה, ובעיקר ירי כל הזמן מכל הסוגים, ובלי הפסקה.
"כל אימון שלהם שם מעבר לחומה אנחנו שומעים כאן, ואצלנו עוד מתנצלים וישר מוציאים הודעה במושב 'אל דאגה, זה אימון של החמאס'. לפעמים אנחנו גם מקבלים כמתנה מהשכנים 'כדורים תועים'. השבוע לדוגמה זה היה רק שלוש פעמים. אז כמו ילד שלא שומע 'לא' מההורים, החליטו מעבר לגבול שהם רוצים עוד ממתקים. אבל הפעם הם רצו סוכריה ממש גדולה והקימו עמדת תצפית יותר גבוהה מהחומה. אם עד אותו רגע בעיקר רק שמענו את אחמד יורה, אז עכשיו אנחנו גם מתראים. עושים 'שלום' מרחוק פה במושב ואחמד עם המשקפת בעמדה מסתכל עלינו מחויך.
4 צפייה בגלריה
השמדת עמדת התצפית
השמדת עמדת התצפית
נותרה עומדת על פיגומיה. העמדה מול נתיב העשרה
(צילום: אמנון זיו)
תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטה לעוטף

"המדינה לא רואה לנכון לומר 'עד כאן', כי זה רק נתיב העשרה ולא תל אביב כמובן. הצבא (מסכן חסר אונים) מבטיח שביום מן הימים העמדה תהיה מטרה 'ואל תדאגו נוריד אותה בשנייה'. וכמו בסיפורי ילדים הגיע הרגע ש... אופס הבלון ברח... וגם טיל אחד לכיוון אשקלון שחלף לו מעל המושב. אז מה עכשיו? התכנסו כל המחליטים בירושלים ותל אביב וקיבלו חתיכת החלטה: להוריד את העמדה, ומיד.
בלילה כשבכל הארץ הילדים ישנים הגיחו שני טילים אי שם מהשמיים ופירקו את העמדה בקושי לשתיים. מכה קלה בכנף זאת מחמאה לתקיפה. הידד הידד צעקו הכותרות בכל המדיה, השגנו את המטרה. ואנחנו במושב כבר חסרי אוויר, רואים את הנזק וכבר יודעים. אחרי שלוש שעות ארבעים דקות וכמה שניות אחמד, שגם ככה משועמם, חזר לעמדה, הפעם עם יוסף והתחילו לבנות אותה מחדש. כי בואו בינינו היא לא ממש נפגעה. בינתיים אחמד למעלה מסתכל על הנוף וליתר ביטחון אל לנו לדאוג, הדגל הירוק חזר להתנוסס בגאון.
"אז אולי הגיע הזמן אבא-אמא, קחו פיקוד על מה שקורה כאן. תורידו את העמדות לאורך הגבול, תעצרו את ההפקרות. תורידו את העמדה כמו שצריך ולא לתת, בעד שום מחיר, שהיא תיבנה מחדש במקומה הנוכחי צמוד לחומה. אנחנו אומנם רק נתיב העשרה, אבל אנחנו גם ילדים שלכם. אז קחו אחריות על מה שקורה כאן!".
פורסם לראשונה: 16:08, 18.06.22