עימות נרשם היום (שני) במהלך דיון בוועדה העבודה והרווחה של הכנסת בין ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל) לבין איציק בונצל, אביו של סמ"ר עמית בונצל ז"ל שנפל במלחמה בעזה. בונצל בירך על השתתפות בדיון של חברת כנסת מהסיעות הערביות, ושאל אותה אם היא בעד למוטט את שלטון חמאס ברצועה. תומא סלימאן השיבה "למה אתה חושב שיש לך זכות לפנות אליי?".
אביו של סמ"ר עמית בונצל ז"ל נגד ח"כ עאידה תומא סלימאן
(צילום: ערוץ הכנסת)

בונצל ענה: "כי את חברת כנסת, והבן שלי נפל בשביל שאת תוכלי לשבת כאן". חברת הכנסת השיבה "אל תשתמש בזה" כאשר הזכיר את מות בנו. עוד היא המשיכה: "חבל שאתה משתמש בזה בצורה חצופה", וסימנה בידה תנועת זלזול. בונצל המשיך ותהה אם היא תקרא למוטט את שלטון חמאס, והמשיך וטען כי היא יושבת במקומה בזכות הלוחמים שנפלו.
יו"ר הוועדה, ח"כ ישראל אייכלר, ניסה להרגיע את הרוחות ושאל את האב השכול: "סיימת את הדברים שלך?", אך בונצל אמר כי הוא עומד על כך שתומא סלימן תשיב לשאלתו: "אני לא פה בהצגה. אנחנו פה כדי לשאול שאלות את נבחרי הציבור, היא כחברת כנסת ערבייה לא מסוגלת להוציא מהפה שלה שחמאס הוא ארגון טרור וצריך לחסל אותו. היא מעיזה לעשות את זה לאב שכול - וזה אומר דרשני. שתי תשובות ואני הולך. האם חמאס זה ארגון טרור, והאם צריך לחסל אותו? למה את לא עונה לעם ישראל? את יודעת לצעוק במליאה, פה לא שומעים אותך".
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
תומא סלימאן בכנסת. סירבה להשיב לשאלה על חמאס
(צילום: שלו שלום)
תומא סלימאן אמרה: "אני מכבדת את יושב הראש ואת הסצנה פה, חבל לי שאתה אבא שכול. לא הייתי רוצה שתהיה שכול ולא לראות משפחות של חטופים, אבל מי שהכניס אותנו לבוץ הזה זו ממשלת ישראל". "ולא החמאס?", שאל בונצל בתגובה, והיא השיבה: "אתה לא חוקר, ואתה לא מכבד את הבן שלך. אני לא חייבת לך תשובה".