מאות בני אדם השתתפו היום (ד') בטקס האזכרה במלאת שנה לפטירתו הפתאומית של מפקד חטיבת הנח"ל אל"מ שרון אסמן ז"ל.
2 צפייה בגלריה
שרון אסמן
שרון אסמן
אסמן ז"ל. שנה בלעדיו
(צילום: דובר צה"ל והמשפחה)
בין בני המשפחה והחברים לנשק שהתכנסו בבית העלמין הצבאי בקריית שאול, גם מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו.
"אסמן היה איש של מילים, איש של ספרא ושל סייפא. הוא היה מחבר בין דפי הקריאה לתבונת המעשה, היה מחבר בין קצוות לעמק השווה", ספד לו האלוף טולדנו. "אסמן היה מפקד קרבי שקול ונינוח שהשרה על פקודיו אווירה של שליטה על העניינים - במשרד בדיון מורכב ובמרדף אחר מחבל בלב רמאללה ובית לחם".
מפקד פיקוד הדרום התייחס לחסרונו המורגש של אסמן ב-DNA הצבאי: "דווקא היום כשההמולה בחוץ כל כך רועשת, כשהרשת החברתית מציפה ומצפצפת את המרחב בהמון מילים ובהמון רעשים - יש צורך במודל המנהיגות של שרון אסמן. מפקד בעל דמות שקטה ועוצמתית, שהתיישבה היטב בשסעים שנפערו בחברה הישראלית וחיברה ביניהם בחיוך ובאהבה - גשר ללא מילים. כולם מצאו בו כתבות לפנייה, לא משנה מאיזה כיוון".
2 צפייה בגלריה
מפקד פיקוד הדרום סופד לאסמן
מפקד פיקוד הדרום סופד לאסמן
מפקד פיקוד הדרום סופד לאסמן
(צילום: דובר צה"ל)
"בנו המפקדים, ואני לצידם, נותרה תחושת החמצה גדולה", הוסיף טולדנו. "פספסנו מפקד גדול ומיוחד, אבל הרווחנו המון אסמנים שנושאים עמם את הרגליו, שנושאים עמם את תבונתו ואת שיטות הפיקוד המיוחדות שלו, שמאפשרות למפקד להיות אדם על כל גווניו, בלי מסכות".
סא"ל מ', רע"ן שטח בפיקוד הדרום ששירתה לצד אסמן כקצינת מודיעין, סיפרה: "אסמן היה מפקד מדהים שבעיקר היה בן אדם. הוא תמיד שם את האנשים שלו בפרונט ונתן לנו להציג ולהוביל. הוא תמיד ידע לאתגר אותי מחשבתית, תמיד היה צעד אחד לפניי ותמיד גרם לי להבין שגם מה שחשבתי שאני לא יכולה - אני יכולה. הוא היה שונה בנוף, אדם יצירתי, שקט וקר רוח אבל עם לב ענק. תמיד הקפיד על פשטות ודאג שנכיר את הגזרה וההיסטוריה".
אל"מ שרון אסמן ז"ל נפטר בפתאומיות לאחר שהתמוטט במהלך אימון כושר קרבי, שלושה ימים בלבד אחרי שנכנס לתפקידו כמפקד חטיבת הנח"ל. הוא הותיר אחריו את רעייתו שרון ושתי בנותיהם.