(צילום: ירון ברנר)

על רקע החשש ממלחמה מול חיזבאללה, ראשי רשויות בצפון סיפרו בריאיון ל-ynet Live על החשש מפני מערכה ועל הצורך במיגון שחסר לאזרחים. "הריבונות הופרה, התושבים לא ממוגנים", הם אמרו.
בתוך כך, במהלך עבודות הנדסיות שגרתיות של כוחות צה"ל באזור רכס רמים שגבול לבנון, חצו שני חשודים את הקו הכחול והתקרבו לכלי הנדסה של צה"ל. לוחמי צה"ל שפעלו במקום ירו באוויר בתגובה, והחשודים התרחקו.
2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול לבנון
כוחות צה"ל בגבול לבנון
כוחות צה"ל בגבול לבנון
(צילום: jalaa marey / AFP)
משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר, אמר כי "הסיטואציה שנכפת עלינו בשנה החולפת היא סיטואציה שלא הכרנו. חזיבאללה מפר את כל ההבנות שקשורות לגבולות הגזרה. ראינו ירי קטיושות, ראינו את האוהלים, רק אחד מהם הוסר וביום רביעי אנשי חיזבאללה מנסים להפריע לצה"ל בעבודתו".
לדבריו, "הסוגיה של הגנה על האזרחים ועל המרחב האזרחי בעייתית ביותר כרגע בצפון, כולנו יודעים שחיזבאללה הוא הארגון המאיים ביותר על ישראל. התושבים שלנו במטולה, בקריית שמונה ובמטה אשר לא ממוגנים, זו הבעיה שצריך להתמודד איתה".
דוידוביץ אמר עוד כי "הדבר הכי משמעותי כרגע זה להבין שהריבונות של מדינת ישראל הופרה בגבול הצפון ומה שחסר לנו כרגע זה ביטחון של התושבים שלנו בדמות מחסים הולמים לתושבי הצפון, מיגון. זה לא עניין של האם תפרוץ מלחמה אלא עניין של מתי". על ההיערכות, הוא אמר: "אנחנו מתרגלים את עצמנו לדעת, אנחנו ערוכים לכל מצב של חירום. אם יש צורך בפינוי, יש לנו פקודה מסודרת לפינוי יישובים צמודי וסמוכי גדר".
2 צפייה בגלריה
פעיל חיזבאללה נצפה באוהל של הארגון בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
פעיל חיזבאללה נצפה באוהל של הארגון בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
אוהלי חיזבאללה וחמוש של הארגון בסביבתם, בשטח ישראל בהר דב, בשבוע שעבר
אביחי שטרן, ראש העיר קריית שמונה, אמר כי "זה מתחיל בהפרת ריבונות קטנה וממשיך בירי על רג'ר. מי שמסכים להפרת ריבונות כזאת יזכה להסלמה".
דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה, אמר כי "מה שאנחנו רואים בימים האלו זה סוף סיפור ההבנות והסכם 1701 (הסכם הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה), כשאנחנו רואים אנשי חיזבאללה בגדר ואנחנו רואים את מה שהם עושים ועם נשקים. אנחנו רואים אותם יום-יום. מה החשש העיקרי שלי? שחיזבאללה ימשיך לפעול ויעשה את מה שהוא עשה בין 2000 ל-2006, וזה מה שהוא עושה היום".
לדבריו, "אירוע מגידו זה קו השבר שבו חיזבאללה הבין שהוא יכול לעבור מהצד הזה לצד הזה. מה שהיה שבוע שעבר, מה שיש מול מטולה, הם עושים מה שהם רוצים. לא יכול להיות שתושבי הצפון מופקרים פה, וזו מדיניות, לא רק צה"ל. מדינת ישראל צריכה להגיב".