שודדי הקשישים בגוש חלב | צפו בתיעוד

כנופיית שודדי קשישים מהכפר ג'דיידה מכר שבגליל נחשפה בזכות רעלת פנים שהושארה מאחור באחד מבתי הקורבנות. כל עולה מכתבי האישום שהוגשו בימים האחרונים לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד שלושה בני אדם מגוש חלב בגין עבירות שוד בנסיבות מחמירות, שינוי זהות כלי רכב וכליאת שווא.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהגניבות בגוש חלב
תיעוד מהגניבות בגוש חלב
השודדים בביתו של אחד הקורבנות בגוש חלב
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהגניבות בגוש חלב
תיעוד מהגניבות בגוש חלב
תיעוד מהגניבות בגוש חלב
החקירה החלה לאחר שבמאי האחרון הצטברו במשטרה דיווחים על ארבעה מקרי שוד קשים בבתיהם של קשישים בני 84, 86 ו-88 מגוש חלב שבגליל העליון. ארבעת מעשי השוד בוצעו בתקופה של שבועיים, כשימים ספורים מפרידים בין כל אחד.
מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה בצפון, רפ"ק גל הראל\ אמר כי ההערכה היא שהשודדים אספו מידע מוקדם על הקורבנות. "הם ידעו שלכל אחד מהם יש עסק משפחתי קטן ושיימצאו בבתים כסף מזומן ותכשיטים. הוא ציין כי הפריצות בוצעו בדרך כלל בשעות הערב, כשבני המשפחה נמצאים בבתים, והשודדים דאגו להגיע לכל שוד ברכב אחר עם לוחיות רישוי מזויפות".
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהגניבות בגוש חלב
תיעוד מהגניבות בגוש חלב
אחד מהרכבים של השודדים, עם לוחית רישוי מזוייפת
הראל סיפר כי באחד המקרים, השודדים הזדהו כאנשי משטרה בעת שפרצו לבית, אזקו בכוח את הקורבנות, והצמידו לראשו של אחד מהם כלי שנחזה להיות אקדח, וכך שדדו את רכושו באיומים.
רפ"ק גל הראלרפ"ק גל הראלצילום: דוברות מחוז צפון
בחקירה עלה כי החשודים הגיעו לבתים בפנים רעולות וכשהם עוטים כפפות. כאמור, לאחר שחוקרי היל"פ הבחינו ברעלה זרוקה סמוך לאחד הבתים ושללו את האפשרות שהיא שייכת לאחד הקורבנות או לבני ביתו, היא נשלחה לבדיקה במעבדה, ושם נמצאו עליה שרידי DNA של אדם המוכר למשטרה.
בימים האחרונים הוגשו לבית המשפט המחוזי בנצרת כתבי אישום נגד שלושה נאשמים, בגין ביצוע ארבעה מעשי שוד בנסיבות מחמירות, שינויי זהות של כלי רכב וכליאת שווא. השלושה כופרים בכל סעיפי האישום.
עו"ד מיכאל כרמלעו"ד מיכאל כרמל
עורך הדין מיכאל כרמל, שמייצג את אחד הנאשמים, מסר בתגובה: "הלקוח שלי כופר בכל סעיפי האישום. מדובר באזרח נורמטיבי, ללא כל הרשעות קודמות. הוא עבד עד לאחרונה כטבח בבתי מלון באילת. מייחסים לו עבירות חמורות שאין דבר בינו לבינן".