הומתק עונשו של אברהם גיל, בנו של קונסול ישראל במיאמי אלי גיל, שהואשם בניסיון לדרוס שוטר והסתבך בתא המעצר בגלל "ויכוח על נקניקייה" - אחרי שהצהיר בפני בית המשפט בפלורידה כי קיבל "קריאת השכמה משמעותית". עוד הצהיר גיל כי הוא מתכוון לעבור לגור בישראל בשבוע הבא כדי להתגייס לצה"ל.
1 צפייה בגלריה
אבהרם גיל בנו של קונסול ישראל בארה"ב אלי גיל נעצר אחרי ניסיון דריסה
אבהרם גיל בנו של קונסול ישראל בארה"ב אלי גיל נעצר אחרי ניסיון דריסה
אברהם גיל
גיל בן ה-19 הואשם בתחילת השנה בניסיון לדרוס שוטר עם האופנוע שלו, נהיגה ללא רישיון והתנגדות למעצר. הוא הצליח להימנע ממאסר בעסקת טיעון חריגה, ובמקום עונש של עד שלוש שנות מאסר מילא 100 שעות שירות קהילה, עבר קורס לימוד נהיגה, התחייב להימנע מנהיגה בעתיד ותרם 500 דולר למרכז הטראומה של בית החולים שטיפל בשוטר הפצוע.
בדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט בפלורידה הגיש גיל מכתב התנצלות שבו הביע חרטה עמוקה על מעשיו. הוא הצהיר כאמור כי בעקבות האירוע החליט לעלות לישראל ולשרת בצה"ל. ההצהרה הובילה את התביעה להסכים לעסקת טיעון מקלה. מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה לפניית ynet בנושא.
באותו אירוע דריסה גיל רכב על האופנוע ועבר בין מכוניות כדי להתקדם בכביש. על פי דיווח משטרתי, כשקצין המשטרה סימן לגיל וצעק לעברו לעצור, גיל האיץ לעברו ו"דרס אותו בכוונה". מהמשטרה נמסר כי לאופנוע של גיל לא הייתה לוחית רישוי, ושהוא רכב על האופנוע ללא רישיון בתוקף. לדברי המשטרה, במהלך המעצר גיל התנצל ש"נסע בין כלי רכב" והסביר שהוא "שונא לחכות בפקקים". כלי תקשורת במיאמי פרסמו סרטון שבו נשמע הצעיר שואל את השוטר שבו פגע: "אתה רוצה שאני אתקשר לאבא שלי?".
אחרי מעצרו בינואר האחרון התגלה כי לא מדובר בתקרית הראשונה של גיל עם החוק, כשרק חודש קודם לכן הוא נעצר על עבירות תנועה חמורות. לפי המשטרה הוא נסע באופנוע עם לוחית רישוי שעליה כתוב "PLS CHASE" ("נא לרדוף"). המקרה עלה לכותרות ברחבי ארה"ב לאחר שעורכי דינו של גיל ניסו, ללא הצלחה, לטעון כי יש לבטל את האישום כיוון שיש לו "חסינות קונסולרית" בשל עבודתו של אביו.
תמונת ה"מאג שוט" שלו, שבה הוא נראה בוכה לאחר המעצר, הפכה ויראלית ושודרה ברשתות הטלוויזיה הגדולות ברחבי המדינה. אחרי תקרית הדריסה שוחרר גיל למעצר בית, אך נדרש לחזור לכלא כדי לעדכן את הצילום. לפי המשטרה המקומית, בזמן שהמתין בתא המעצר של הכלא הוא היה מעורב ב"וויכוח אלים על נקניקייה" עם אסיר אחר בן 32, שבשלב מסוים ניגש אליו והחל להכות אותו. בדוח המשטרתי על התקרית נכתב כי גיל סיפר לשוטרים שהוויכוח התפתח "סביב מרכיב הנקניקייה", אך לא פירטו מעבר לכך.
לפני כמה שבועות גיל כתב לשוטר הפצוע, שלפי המשטרה עדיין מתקשה לחזור לעבודה ולהתאושש מהאירוע. גיל כתב לו כי הוא מתחרט על כל נזק שגרם, מצטער על כושר השיפוט הגרוע שלו וביקש סליחה: "דע שאני מסור לתיקון ולהתקדמות בכיוון חיובי, בבקשה תתפלל עבורי".