נטלי אטדגי צנגאוקר, אחותו של החטוף מתן צנגאוקר, נחקרה היום (שני) במשטרה בחשד להפרעה לשוטר ולהפרעה לסדר הציבורי בשל שימוש מסוכן באש במהלך הפגנה. היא הורחקה מ"הפגנות בלתי חוקיות" ל-15 ימים, ומהמשטרה נמסר כי "היא הציתה מדורה בעת ששוטרים נמצאים בסמוך, ובכך סיכנה אותם באופן ממשי".
תיעוד: הפרת סדר במחאה בבצאת יום הכיפורים
(צילום: דוברות המשטרה)

3 צפייה בגלריה
הפרות סדר בהפגנה להחזרת החטופים
הפרות סדר בהפגנה להחזרת החטופים
מתוך התיעוד: נטלי צנגאוקר ובידה "חפץ בוער"
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
הפרות סדר בהפגנה להחזרת החטופים
הפרות סדר בהפגנה להחזרת החטופים
(צילום: דוברות המשטרה)
בצאת יום הכיפורים הודיעו במשטרה כי "מפגינים שהתקבצו ברחוב בגין בתל אביב חסמו את נתיבי הנסיעה וניסו להבעיר מדונה. שוטרים שפעלו במקום הבחינו במערום קרשים וחומרי בעירה. בעת שניסו למנוע את הדלקת המערום הושלך מתוך המפגינים חפץ בוער אשר הצית אש גדולה שסיכנה באופן ממשי את השוטרים שהיו בסמיכות למדורה ואת המפגינים".
קרובי חטופים הפגינו על איילון דרום באותו הערב, וחסמו את הכביש לזמן קצר. הם הדליקו כתובת אש עם הכיתוב "סליחה שנחטפנו", ועינב צנגאוקר, אימם של מתן החטוף בעזה ואחותו נטלי, הניפה שלט שעליו נכתב: "כפרות אחרי המנהרות".
גם בחודש מאי הגיעה נטלי צנגאוקר לחקירה במשטרה, לאחר שהשתתפה בהפגנה סמוך למצודת זאב בתל אביב - מעוז הליכוד - בצאת חג הפסח ובמסגרתה פרצו עימותים עם שוטרים. היא שוחררה לאחר מכן בתנאי שמגביל את הגעתה להפגנות.
3 צפייה בגלריה
נטלי צנגאוקר בתחנת המשטרה בתל אביב
נטלי צנגאוקר בתחנת המשטרה בתל אביב
צנגאוקר מגיעה לתחנת המשטרה בחודש מאי
(צילום: מוטי קמחי)
פרש רומס את צנגאוקר, ספטמבר
(צילום: ג'רמי פורטנוי)

"הניסיונות להלך עלינו אימים לא יעבדו", מסרו אז משפחתו של מתן ומשפחתו של החטוף אברהם מונדר, שאחיינו שחר מור (זהירו) נחקר גם הוא. הם אמרו אחרי החקירה כי "המשטרה מתעמרת ומהלכת אימים על משפחות חטופים. בזמן שאנחנו חיים מיום ליום תחת סערות ומתח בלתי נתפס על רקע הניסיון להביא עסקה והחשש לחיי יקירינו, הממשלה מנסה להשתיק אותנו. לא יקרה. נילחם על חייהם, נאבק על כל החטופים".
מספר חודשים לאחר מכן, בחודש ספטמבר האחרון, תועד פרש רומס את האחות צנגאוקר עם סוסו בהפגנה. היא פונתה לבית החולים איכילוב, ואמרה משם כי "גם פרש משטרתי לא יעצור אותי מלהפגין למען מתן ושאר החטופים, מחר יוצאים כולם להפגין בשבילם". המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בבדיקת המקרה בעקבות התיעוד.