ביפין ג'ושי, אזרח נפאל שנחטף ב-7 באוקטובר 2023 מקיבוץ עלומים לעזה, ציין בסוף השבוע בשבי חמאס את יום הולדתו ה-24. בריאיון ראשון לתקשורת הישראלית, העבירה אחותו פוספה מסר מנפאל: "תשמור על עצמך ותהיה אמיץ וחזק, כולנו מחכים לך ומתפללים לחיים הארוכים שלך".
2 צפייה בגלריה
ביפין ג'ושי
ביפין ג'ושי
ביפין ג'ושי
ביפין הגיע לישראל פחות מחודש לפני מתקפת מחבלי חמאס. עם תחילת המתקפה הוא התחבא עם חבריו במיגונית בקיבוץ. כשהמחבלים השליכו את הרימון הראשון פנימה, ביפין הצליח להדוף אותו ולזרוק אותו אל מחוץ למיגונית. רימון נוסף שהושלך למיגונית הותיר את ביפין וחבריו מחוסרי הכרה. משם הוא נחטף לרצועה לצד כמה עובדי חקלאות מתאילנד.
מאז החטיפה זו הפעם השנייה שהוא מציין את יום הולדתו בעזה. לאורך כל התקופה משפחתו לא קיבלה ממנו אף אות חיים. "ביפין הוא ילד מאוד נחמד ומנומס", סיפרה האחות. "הוא אוהב מאוד מוזיקה, אנחנו אוהבים לנגן ביחד על הגיטרה ולשיר. הוא גם אוהב לשחק כדורגל ולחלום על העתיד שלנו. הוא מאוד מתעניין בחקלאות והתרגש להביא את הדברים שילמד בישראל בחזרה לנפאל. החלום שלו הוא להיות איש עסקים בתחום של החקלאות, הוא רוצה לפתח את התעשייה הזאת אצלנו".
2 צפייה בגלריה
ביפין ג'ושי
ביפין ג'ושי
ביפין (מימין) עם קרובי משפחתו
בבוקר החטיפה היה ביפין בקשר עם בן דודו באסו דב. "דיברנו בבוקר אחרי שהמתקפה התחילה, הם התחבאו במיגונית והוא התקשר אליי במסנג'ר של הפייסבוק", סיפר בן הדוד. "הוא לא יכל ממש לדבר ואמר לי לדבר איתו בהודעות ושהמצב רע. אחרי כמה זמן הוא אמר שיהיה זמין דרך אחד החברים שלו".
בן הדוד הוסיף: "בהמשך יצרתי קשר עם החבר שאמר שהם בסדר. כשניסיתי ליצור איתו קשר שוב כבר לא הצלחתי, ומאז כבר יותר משנה שאני לא מצליח ליצור קשר עם בן הדוד שלי. הוא היה בישראל בערך 20 יום בסך הכול, הוא התרגש ושמח על החוויה החדשה ולהגיע לישראל. הוא ציפה להגיע לפה עם החברים שלו. הוא שיתף אותנו בחוויות שלו ושלח תמונות כל כך שמחות".

"יום אחד ניפגש"

בן הדוד סיפר כי בנפאל נהוג לחגוג יום הולדת בקבלת ברכה במקדש ולאחר מכן בארוחה מיוחדת עם החברים והמשפחה. "עבר כל כך הרבה זמן מאז ששמענו ממנו, וזה כל כך קשה לנו ולו. אם הוא יכול לראות את זה אני מבקש ממנו שישמור על עצמו, ושיידע שאלוהים יפגיש בינינו בקרוב. יום אחד ניפגש, ואלוהים יברך אותך".
האחות פוספה ציינה עוד: "עברה כבר יותר משנה בלעדיו, זה קשה בכל יום. אני מתגעגעת אליו כל כך, ומברכת אותו כל הזמן. ביפין, אלוהים איתך כל הזמן, והזמן ירפא הכול. אלוהים יעזור לך ואתה תתגבר. אנחנו מתפללים שהוא יחזור אלינו בקרוב".
המשפחה, כמו גם קרוביהם של שאר 100 החטופים הנוספים, מתפללת לשובו של ביפין במהרה.