נחשף שם הקוד של המועמד לסגן נשיא: ב"דיילי מייל" דווח כי ג'יי די ואנס, שנבחר על ידי המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ לשמש כסגנו, התבקש לבחור לעצמו שם קוד שישמש את השירות החשאי, כנהוג עם כל המועמדים לנשיאות, סגניהם ובני או בנות זוגם.
הוא בחר ב"בובקט" - שונר מצוי, טורף ממשפחת החתוליים הנפוץ בצפון אמריקה - רמז לשורשיו באוהיו ובקנטקי. הבובקטס משמשים כקמעות של אוניברסיטת אוהיו וגם של קבוצות ספורט בבתי הספר התיכוניים בג'קסון, קנטקי, שם מתגוררת משפחתו של ואנס. מלבד זאת התברר כי אחרי בחירתו על ידי טראמפ, זכה ואנס גם למטוס פרטי משלו.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב נאום ג'יי די ואנס ועידה רפובליקנית ארצית
ארה"ב נאום ג'יי די ואנס ועידה רפובליקנית ארצית
ג'יי די ואנס. בחר בקמע של אוניברסיטת אוהיו
(צילום: AP / Evan Vucci)
סגנית הנשיא קמלה האריס, שצברה את מספר הצירים הדרוש להתמודדות מול טראמפ מטעם המפלגה הדמוקרטית אבל עדיין לא בחרה סגן בעצמה, בחרה ב-2020 בשם הקוד "פיוניר" - חלוצה - כאישה השחורה הראשונה בתפקיד, וגם ההודית-אמריקאית הראשונה.
ברק אובמה, שהודיע היום על תמיכה בהאריס, בחר כנשיא בשם "עריק" כי "יצא נגד הממסד" בכמה ממהלכיו המדיניים. אשתו מישל אובמה הייתה "רנסנס". הנשיא המכהן ג'ו ביידן הוא "קלטי" - רמז למוצאו האירי - ואילו אשתו ג'יל בחרה בשם "קאפרי". הבן האנטר בחר בשם "קפטן".
האריס. האישה השחורה בתפקיד היא "חלוצה"
(צילום: רויטרס )

שם הקוד של טראמפ בשירות החשאי הוא "מוגול" (איל הון), של רעייתו מלניה - "מוזה" ושל הבת איוונקה - "מארבל". בעלה ג׳ארד קושנר היה "מכונאי". סגן הנשיא בתקופת טראמפ כנשיא, מייק פנס, היה "הוזייר" (כינוי לתושבי אינדאינה), ואשתו קארן פנס - "הומינגבירד", יונק דבש.
שמות קוד נוספים של נשיאים ובני משפחותיהם: ביל קלינטון היה "עיט", הילרי "אווגרין" (ירוק עד) והבת צ'לסי - "אנרגיה". ג'ורג' בוש הבן היה "כּוֹס" (Tumbler), אשתו לורה הייתה "טמפו" ואמו ברברה - "שלווה", על שם קור הרוח שהפגינה בזמן המלחמה. ג'ון קנדי היה "לנסר" (פרש חמוש עם רומח) והארי טרומן "גנרל".
2 צפייה בגלריה
גורג' בוש האב ברק אובמה ג'ורג' בוש הבן ביל קלינטון ג'ימי קרטר נשיאים 2009
גורג' בוש האב ברק אובמה ג'ורג' בוש הבן ביל קלינטון ג'ימי קרטר נשיאים 2009
קלינטון היה "עיט", בוש הבן "כּוֹס" ואובמה - "עריק"
(צילום: AP)
והיו גם שמות קוד שנתן השירות החשאי למנהיגים מעבר לים. מנחם בגין נקרא "ארז", בתו חסיה "קריסטל", המלך צ'רלס מכונה "חד קרן" והאפיפיור המנוח יוחנן פאולוס השני - "הילה". לפרנק סינטרה, אגב, קראו בשירות החשאי "נפוליאון".
שמו של המטוס הנשיאותי אייר פורס וואן הוא Cowpuncher, מילה נרדפת לקאובוי, ואילו מעון הנופש קמפ דיוויד נקרא "קקטוס".