ציפי ברייר שרעבי, תושבת חריש שבילתה אתמול (שבת) במשחקייה בחריש, סובלת משבר מורכב במרפק לאחר שהותקפה על ידי תושב חרדי שמחה לטענתו על "חילול השבת". שרעבי שיתפה כי "הם לא יפחידו אותי. במקרה הם נפלו על אישה אמיצה שלא מתכוונת לתת להם להפחיד אותה או לשנות את אורחות חייה. אני אגיע לשם גם בשבת הקרובה ולא אכנע להם".
1 צפייה בגלריה
ציפי ברייר
ציפי ברייר
ציפי ברייר
היא סיפרה שהגיעה אתמול בשעות אחר הצהרים במטרה לסייע לבעל העסק להתמודד עם החסידים שמפריעים לבאי המקום מזה מספר שבועות. לדבריה, "היו שם מעל 50 איש שעמדו וצרחו ללא הפסקה. הבעלים ניסה לסגור את הדלתות החיצוניות, אבל הם פרצו אותן באלימות והוא הזעיק משטרה שתסייע לו באלימות שלהם".
אבל גם השוטרים שהגיעו לא הצליחו להתמודד עם כמות האנשים. "עמדתי באמצע עם רמקול שהשמעתי בו את 'יוניקורן' של נועה קירל, חשבתי שאישה שמשמיעה שירת נשים אולי תגרום להם לסגת, שאולי ירגעו קצת. פתאום אחד מהם בעט בי ממש בחוזקה. ניסתי לפלס את דרכי בכוח לעבר השוטרת כדי להתלונן. הם הקיפו אותנו במעגל ולא נתנו לנו לעבור בכלל, האיש שבעט בי שם לי רגל ונפלתי", שיתפה.
שרעבי הוסיפה כי "קיבלתי מכות ברגליים, והכי חמור - יש לי שבר מורכב במרפק ואני צריכה לעבור ניתוח. בינתיים אני מגובסת אחרי הטיפול שעברתי בבית החולים הלל יפה שבחדרה. זה היה מפחיד ממש, אבל לא אכנע להם. האני לא מפחדת מהם, וממש לא מתכוונת לשנות את אורחות חיי בגללם".
תיעוד מהג'ימבורי, אתמול

שרעבי התייחסה לאירוע כחלק מתופעה בעיר. "יש קבוצה של חרדים ששמו למטרה להעיף אותנו מפה והם אומרים זאת בלי בושה", הסבירה. לדבריה, "מאז שבעל העסק החליט לפתוח אותו בשבת מגיעים למקום קבוצות חרדים, לפעמים ביחידים ולעיתים בקבוצות, ומטילים אימה על הילדים וההורים במקום. לא אכנע. נגיע בשבת הקרובה לשם, לא נאפשר להם לחיות כפי שהם רוצים, ללא משחקייה. לא מפחדים, נגיע ונצליח להפעיל בשבת את המשחקייה. אני פצועה, כואבת, אבל לא מפחדת מהם".
שוטרי תחנת עירון עצרו אתמול תושבי חריש בחשד למעורבותם בתקיפה של תושבת המקום והפרת הסדר הציבורי בעיר. המשטרה פתחה בנוסף בחקירה אתמול לאחר קבלת תלונה בדבר קטטה בתוך הג'מבורי. מחקירה מהירה של שוטרי תחנת עירון עולה כי הגיעו מספר חשודים חרדים תושבי העיר למקום, והחלו להפר את הסדר הציבורי במקום ולהטריד את הנוכחים, משום שלטענתם חיללו את השבת.
שוטרי תחנת עירון שהגיעו למקום הפרידו בין הניצים ועצרו כאמור שני חשודים תושבי העיר בשנות ה-30 לחייהם בחשד לתקיפת אישה במקום ופצעיתה באורח קל, וכן בחשד להפרת הסדר הציבורי. צפויים מעצרים נוספים, החקירה נמשכת.