שרה שוחט בבית המשפט המחוזי בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשך היום (רביעי) משפט של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. שני עדים מסרו בדיון את גרסתם במסגרת תיק 1000 ("פרשת המתנות"), שבו מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים.
לפי כתב האישום, סיגרים ושמפניות מטעם אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר נמסרו לנתניהו ולרעייתו שרה כטובות הנאה לאורך שנים בהיקפים של כ-670 אלף שקל. הדס קליין, העוזרת האישית של מילצ'ן, מסרה למשטרה בחקירה קלסרים עם דוחות וחשבוניות של איש העסקים, שכללו בין היתר הוצאות סיגרים ושמפניות.
3 צפייה בגלריה
שרה שוחט בבית המשפט המחוזי בירושלים
שרה שוחט בבית המשפט המחוזי בירושלים
שרה שוחט בבית המשפט המחוזי בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שרה שוחט, מנהלת החשבונות של מילצ'ן שסיפקה את הקלסרים, נחקרה בדיון היום על-ידי עו"ד קרן צבירה מהפרקליטות, ופירטה על אופן ניהול החשבונות: "אני עוסקת בהוצאותיו הפרטיות של מילצ'ן מ-2014", סיפרה שוחט. "קיבלתי ממנו את כל החומרים של הוצאותיו גם לשנים קודמות ולא ערכתי בחומרים שינויים".
על אופן תיעוד החשבונות אמרה העדה: "אני מקבלת חשבונות של ספקים מהדס ויונתן חסון (הנהג של מילצ'ן. ג"מ). רושמת בדוח אקסל, מכינה הוראת תשלום. פעם בחודש אני מעבירה את הדוח להדס שמעבירה למילצ'ן שחותם עליו והיא מחזירה לי חתום. אני שולחת הוראות העברה שנשלחות על-ידה לבנק".
לדבריה, מילצ'ן ידע ההוצאות. "הוא מעורב מהוצאה קטנה עד גדולה. האישור של מילצ'ן ניתן בכתב, ואם לא משיגים בכתב אז טלפונית על התשלומים מחשבונותיו הפרטיים. אני מרקרתי את הדוחות על הוצאות של שמפניות וסיגרים. מי ביקש ממני? או הדס או החוקר. אני חושבת שהדס". לגבי משיכות מזומן מהחשבונות אמרה שוחט: "הדס או יונתן משכו באישור ארנון שחתם".
3 צפייה בגלריה
סנגורו של נתניהו עמית חדד וראש צוות תיק 1000 אלון גילדין
סנגורו של נתניהו עמית חדד וראש צוות תיק 1000 אלון גילדין
הסנגור עו"ד עמית חדד וראש צוות תיק 1000 עו"ד אלון גילדין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במהלך הדיון הוצגו ספרי חשבונות משנים קודמות. שוחט: "אני נתתי למשטרה, זה ספרים שמאגי ממן (עסקה בחשבונות האישיים של מילצ'ן לפני 2014. ג"מ) ניהלה מהחשבון הפרטי של ארנון". עו"ד עמית חדד, סנגורו של נתניהו, העיר: "היא לא יודעת מידיעה אישית". שוחט הגיבה: "אנו וממן עבדנו יחד, ראיתי שעסקה בזה וקיבלה את הדברים ממזכירת מילצ'ן הקודמת".
העדה סיפרה עוד: "לאורך השנים התבקשתי להכין דוחות, לעיתים דחופות על-ידי ארנון, כי הוא רצה לדעת מה עולה כל דבר". על הכנת הקלסרים אמרה: "צילמתי חשבונית-חשבונית. בדוחות קודמים הלכתי למסמכים קודמים. פניתי לפני כן לחנויות של המשאות ושאלתי אם אפשר לקבל חשבוניות שהופיעו לי בדוח".
בהמשך עמדה שוחט מול חקירה נגדית של עו"ד נועה מילשטיין, שנמנית עם מייצגי נתניהו מטעם משרדו של עו"ד חדד. "הדס, שביקשה ממך לאסוף חשבוניות, הסבירה לך שזה לחקירה?", שאלה הסנגורית - ושוחט השיבה: "ממש לא. היא אמרה שארנון רוצה לדעת, לא שאלתי למה".
עו"ד מילשטיין: "יש דוחות מסודרים, למה היה צריך בשביל לאסוף מידע על חשבוניות לפנות לספקים?". שוחט: "סמכתי על הדס שאם היא מבקשת אז מילצ'ן יודע. הוא הסמיך אותה". עו"ד מילשטיין: "לא ידעת שקליין נחקרת במשטרה?". שוחט: "לא. כשהיה פרסום קראתי, אולי שאלתי אותה, והיא אמרה 'אני לא יכולה לדבר כלום על החקירות'. גם לא דיברתי עם מילצ'ן".
בהמשך שאלה הסנגורית מדוע אין פירוט מסודר על משיכות של עשרות או מאות אלפי שקלים - 40% מהוצאותיו של מילצ'ן בישראל. עו"ד מילשטיין: "הנהג סיפר שבמזומן הביא קבלות. גם קליין אומרת שהשתדלו לשמור קבלות קופה קטנה".
שוחט: "אני מניחה שארנון השתמש בהוצאות כשהוא בארץ. כשהוא לא בארץ הוא מבקש (פירוט. ג"מ). בנושא מזומנים אולי יש לי מעט קבלות. אין קבלה על כל הוצאה של מזומנים, אבל אני יודעת שנמשכו כך וכך ביום מסוים בדיעבד. אולי הדס מרכזת מה שלא מגיע אליי, מניחה שיש דברים שהדס לא פירטה מטעמי דיסקרטיות. ארנון רואה וחותם, בסוף אני מניחה שהוא יודע עבור מה".
3 צפייה בגלריה
דובי פינטוך בעדותו בתיקי האלפים
דובי פינטוך בעדותו בתיקי האלפים
העד דובי פיינטוך
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אחר כך עלה להעיד דב פיינטוך, יבואן משקאות מהרצליה. "את הדס קליין אני מכיר דרך בעלה", סיפר העד בבית המשפט. "ב-2011 היא שאלה אם אני 'יבואן של שמפניה', אמרתי כן ואז היא אמרה 'אני רוצה לקנות'. הקמנו לה כרטיס לקוח על שם ארנון מילצ'ן כלקוח על שם ארנון מילצ'ן, כלקוח אישי.
"כשהיא רצתה, היא הרימה לי טלפון/וואטסאפ להביא אפילו הביתה או באמצעות נהג בשם יונתן או מונית. 70-60% הייתי מוביל אליי הביתה ומעמיסים מבגאז' לבגאז' עם חשבונית. מדובר היה בתדירות גבוהה מאוד ב-2012-2011, פעמיים בחודש. בהמשך זה גדל לארבע-חמש-שש פעמים בחודש. היא הייתה אומרת לי מתי זה עבור מילצ'ן או לפאקר".
בהתייחסו לנסיעות לחו"ל ורכישות בדיוטי פרי, סיפר העד פיינטוך: "אני נוסע לצורכי עבודה מספר פעמים לבד. רמת המס אז בשוק המקומי היא 200%, ובדיוטי פרי חצי מחיר. אותו דבר טבק או סיגרים, אז הרבה ביקשו מהדיוטי פרי -בקבוק כזה או אחר. גם הדס ביקשה סיגרים או וויסקי מסוים, באופן חברי".
הסנגור עו"ד חדד: "העד מפליל את עצמו בעבירות מכס". פיינטוך: "יש כללים במכס ,עמדתי תמיד בקריטריונים של המכס, מותר לקנות איקס טבק או משקאות. לא מפליל". בהמשך הדיון הוצגו לפיינטוך קבלות של רכישות שאותן הוא מזהה כשלו. עו"ד חדד: "טענת כלפי שותפך שעשה מניפולציות במערכת המחשוב, הגשת נגדו כתב תביעה". פיינטוך: "אבל זה ב-2016. אלו חשבוניות של שנים לפני".

"פרחו מזיכרוני על שנה זו"

עו"ד חדד הציג חשבוניות של פיינטוך על רכישת שמפניה מ-2009, ואמר לו: "זה בניגוד לזיכרונך שהתחיל ב-2011". פיינטוך: "פרחו מזיכרוני על שנה זו, אבל בשנים 2012-2011 המסות שהייתי מביא להדס ויונתן הרבה מעבר לאותן שתיים-שלוש חשבוניות שהראה פה מר חדד". הסנגור עקץ: "לחברות עם הדס אין קשר לדברים שאתה אומר (בציניות. ג"מ)".
בשלב זה ביקש חדד להציג תביעה אזרחית של העד פיינטוך. הפרקליטות התנגדה וביקשה להגן על העד שהתנגד בעצמו. עו"ד חדד התעקש: "זה עניין פומבי, כל עיתונאי יכול לגשת". השופטת רבקה פרידמן-פלדמן הביעה פליאה על חדד: "לאדוני יש תעודת עיתונאי?", הסנגור השיב: "ידוע שאפשר להתקשר לעיתונאי, עיתונאי שמאל בעיקר, והוא ייכנס לתיק". פיינטוך מצידו הדגיש: "לא מכרתי סיגרים למר מילצ'ן".