ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה אתמול בלילה (בין רביעי לחמישי) הייתה קצרה ונמשכה רק שעתיים וחצי, עקב התארכות ישיבת קבינט המלחמה, שדן בעסקת החטופים ובהצעה הקטארית החדשה. הקבינט המורחב לא דן כלל בסוגיית היום שאחרי, למרות שזו הייתה מטרת כינוסו, ובדיון פרץ עימות חריף בין השר דודי אמסלם לבין השר בני גנץ, ברקע העימות החריף בישיבת הקבינט הקודמת, שבה השרים השתלחו ברמטכ"ל.
3 צפייה בגלריה
 מירי רגב
 מירי רגב
שלפה שקית פופקורן. מירי רגב
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר יואב גלנט
איתמר בן גביר יואב גלנט
בן גביר קרא לפעולה ברפיח, ותקף את גלנט בטענה ש"הייתי בעזה בתקופות שאתה לא"
(צילום: אלכס קולומויסקי, דנה קופל)
אמסלם הטיח בגנץ כי "מותר לי לשאול שאלות וזה לא בקטע של לתקוף, אבל הבעיה היא שכל דבר אתם מדליפים לתקשורת ולכתבי החצר שלכם". גנץ השיב כי הוא לא מדליף מישיבות הקבינט והוא "מוכן ללכת לפוליגרף על זה". ראש הממשלה בנימין נתניהו נעמד על רגליו וביקש לעצור את העימות בין שני השרים, אך בהמשך פרץ עימות חריף נוסף בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לשר הביטחון יואב גלנט. בנקודה זו השרה מירי רגב אמרה: "הו! ההצגה מתחילה, עכשיו אני אוציא את הפופקורן" - והוציאה שקית פופקורן.
בן גביר תקף את גלנט כי במשך שנה שלמה קרא לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים, "אך אתם זלזלתם בי". בן גביר התייחס גם למתקפת המנע נגד חיזבאללה שהקבינט הצביע נגדה, והזכיר ש"במלחמת יום הכיפורים הנרי קיסינג'ר לחץ על גולדה שלא לבצע מתקפת מנע, וכולנו ראינו איך זה נגמר". גלנט השיב כי "אנחנו יודעים מה אנחנו עושים", ועקץ: "זה שנחקרת בשב"כ לא אומר שאתה מבין במודיעין".
3 צפייה בגלריה
דודי אמסלם בני גנץ
דודי אמסלם בני גנץ
דודי אמסלם ובני גנץ
(צילום: הדר יואביאן, אבי מועלם)
העימות בין השניים נמשך, ובן גביר אמר כי "מסתתרים ברפיח המוני מחבלים והגיע הזמן לפעולה גם שם". גלנט השיב: "היית אי פעם ברפיח?", ובן גבר טען כי "הייתי בעזה בתקופות שאתה לא היית, אבל הגיע הזמן שתפסיק לזלזל". בן גביר המשיך לתקוף את גלנט בטענות ש"תשעה חודשים ישבת כאן וזלזלת כשאמרת שחמאס מורתע, צחקקת כשאמרתי שצריך סיכולים ממוקדים, אמרת שאני לא מבין כלום, אולי מספיק עם היוהרה? לך לכתב החצר שלך ותוציא לו, זה לא עוזר לך בליכוד. לא יבחרו בך". גלנט ענה: "שמענו עליך".
מקורביה של השרה רגב מסרו מאוחר יותר שהשרה נמצאת בדיאטה, ולכן הביאה מראש פופקורן כדי "לא לזלול בלילה כריכים ובורקס". עוד טענו מקורביה כי כאשר פרץ הוויכוח היא באמת אמרה את שיוחס לה אך לא חילקה מהפופקורן למשתתפים, כפי שנכתב בגרסה קודמת של הכתבה.
בתגובה אמרה רגב כי "השרה מעולם לא אמרה את הדברים שיוחסו לה. הפצת השקרים נועדה לפגוע בשמה הטוב, ללבות כלפיה שנאה ולהשתיק אותה בדיוני הקבינט. ניסיונות אלו לא יצלחו. השרה רגב תמשיך לשאול את השאלות - גם אם הן אינן נעימות - מתוך מטרה לוודא כי מדינת ישראל עושה כל שביכולתה להשיב את החטופים ולנצח את חמאס תוך שמירה על חיילי צה"ל, והאינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל".
במהלך הישיבה כן התקיים דיון בנושא ענייני, כאשר השר חילי טרופר פנה לראש הממשלה והדגיש כי "סוגיית השבת התושבים לעוטף לא מסונכרנת". טרופר אמר כי "יותר מדי גורמים ממשלתיים אומרים דברים סותרים לתושבים ועובדים מעל לראשי היישובים והערים", וקרא לקיים דיון אסטרטגי בנושא "עם החלטה מחייבת - ובעיקר החלטה מי הגורם האחד שמתכלל את העניין".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תמך בדבריו של השר טרופר, ואמר בהתאם ש"צריך אבא אחד לסוגיה הזו". גם השר גנץ גיבה את הדברים, ונתניהו סיכם שייערך בהקדם דיון בנושא כדי להגיע להחלטות ברורות בעניין.
פורסם לראשונה: 20:56, 11.01.24