חודש לאחר מעצרו בקומה ה-30 של מגדל מגורים ברמת גן, הגישה היום (שני) פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) כתב אישום נגד האני קשוט (20) מרמלה. הוא נאשם שרצח עם אחרים את העבריין בני שלמה, פצע את מאבטחו, שדד רכב וסיכן עוברי אורח.
תיעוד החיסול של בני שלמה
(מהרשתות החברתיות)

האישום חושף ששלמה היה למעשה קורבן של "כיפה אדומה". הוא הגיע לתחנת הדלק שבה חוסל למפגש מתוכנן עם חמודה קשוט, אחיו של האני - והחוליה שטמנה לו מלכודת הגיעה אף היא למקום. אחד מאנשיה ירה בו למוות ואחר כך וידא הריגה. האני קשוט הוא בן משפחת ג'רושי, שרק אתמול אנשיה חשודים שהיו מעורבים בחיסול בחצב, שהוביל לירי משטרתי שממנו נהרג חשוד, ולפשיטה בשכונת ג'ואריש ברמלה.
כתב האישום מייחס לקשוט עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, חבלה בכוונה מחמירה, שוד בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק ושינוי זהות של רכב.
מכתב האישום שהגיש עו"ד מיכאל כהן עולה כי קשוט ושניים אחרים היוו חלק מחולית חיסול. לצורך קידום והוצאה לפועל של תוכנית החיסול, נקטה החוליה בפעולות רבות, ביניהן קבלה של רכב גנוב, עליו הותקנו לוחיות רישוי מזויפות וכן לוחיות רישוי שנגנבו על ידם מרכב אחר, הצטיידות בשני אקדחים ותחמושת תואמת, בשלושה כובעי גרב וכן בשני בקבוקים המכילים בנזין.
מעצרו של האני קשוט
(צילום: דוברות המשטרה)

2 צפייה בגלריה
בני שלמה ותיעוד הירי
בני שלמה ותיעוד הירי
בני שלמה ותיעוד הירי
(צילום: מוטי קמחי )
ב-3 באוקטובר 2022 שהה שלמה בתחנת דלק בכביש 44, כשהוא מאובטח בידי מאבטחו הפרטי. הוא הגיע למקום למטרת מפגש עם חמודה קשוט, אחיו של הנאשם, ושוחח עמו בזמן זה. בשעה 14:30 נכנסה חוליית החיסול ברכב הביצוע, אל רחבת החניה של תחנת הדלק.
עם הגעתה למקום, יצאו שניים מחברי החוליה מהרכב, כשבידיהם האקדחים וכשהם עוטים את כובעי הגרב על פניהם. השניים רצו לעבר שלמה, ירו לעברו - והוא נס על חייו בניסיון להימלט. לאחר שהבחינו השניים במאבטח, אחד מהשניים ירה בו במטרה לנטרלו. אחד מחברי חולית החיסול רדף אחר שלמה שנפל. אז השיג אותו וירה בו כמה קליעים מטווח קרוב כדי לוודא את מותו. המאבטח נפצע ונזקק לאשפוז ממושך.
זירת פיצוץ הרכב בצומת חצב, אתמול
(צילום: נטלי מרושאק, תיעוד מבצעי מד"א)

לאחר הירי, שבו שני חברי חוליית החיסול לרכב, והחלו בנסיעה פרועה ומסוכנת. הקצין ס', שהבחין בשלבו האחרון של אירוע הירי, החל במרדף אחר החוליה כשהוא רכוב על הקטנוע שלו. בשלב מסוים, נצמד הקצין לרכב, וצעק "עצור משטרה". חברי החוליה הבחינו בקצין וניסו לדרוס אותו, ובתגובה, הוא ירה מאקדח משטרתי לעבר חלקו האחורי של הרכב עד שהסתיימה התחמושת שהייתה ברשותו.
כתוצאה מהירי התנגש רכב חוליית החיסול ברכב אחר, וחברי החוליה יצאו ממנו כשהאקדחים שלופים, והחלו בריצה למחלף חולון. בסמוך לשם, הם שדדו באיומי אקדח מנהג שהיה ברכבו את הרכב, ונהגו בו באופן פראי ומסוכן, בדרך לרכב המילוט שלהם.