הפשיטה המשטרתית על האירוע של חסידות בעלז
(צילום: חיים גולדיטש, ג'רמי שרון, מחאת החרדים הקיצוניים)

מאות חסידים חגגו יחדיו את ט"ו בשבט, השוטרים שנכנסו למתחם שבו שהו הגיעו אליו אחרי שהם כבר עזבו את המקום: כוח של עשרות שוטרי יס"מ הגיע הערב (יום חמישי) למתחם חסידות בעלז בירושלים, שם השתתפו מאות בני אדם באירוע לרגל החג - בניגוד להנחיות הקורונה.
אבל השוטרים נכנסו למקום כשעה לאחר הגעת הכוח הראשון לאזור, ובזמן זה יצאו מהמקום מאות החסידים, חלקם גם באוטובוסים.
גם בחצרות המרכזיות של העדה החרדית בשכונת מאה שערים בירושלים נערכו חגיגות ט"ו בשבט, כולן בחללים סגורים ובהשתתפות מאות ולעתים אף אלפים מבני הקהילה.
1 צפייה בגלריה
אוטובוסים אוספים את ההמונים מהטיש ט״ו בשבט בירושלים בזמן סגר הקורונה
אוטובוסים אוספים את ההמונים מהטיש ט״ו בשבט בירושלים בזמן סגר הקורונה
עוזבים באוטובוסים, לפני כניסת השוטרים
(צילום: חיים גולדיטש)
חלק מהחסידויות - כמו תולדות אהרון, תולדות אברהם יצחק ודושינסקיא - קיימו את האירועים בגלוי, בבתי המדרש המרכזיים שלהן, ואחרות נדדו לאולמות חיצוניים בתקווה שהמשטרה לא תאתר את ההתקהלויות האסורות.
לעומת אותם פלגים קיצוניים, ברוב חצרות הזרם המרכזי השתכנעו האדמו"רים לבטל את ה"טישים" - חלקם כתוצאה ממסע שתדלנות והסברה של הדסק החרדי במגן ישראל, ולציין את ראש השנה לאילנות בדרכים חלופיות – למשל בשליחת מנות אישיות של יין ופירות לבתי החסידים.
חסידויות אחרות, כמו בעלז, זלזלו גם הערב בהנחיות. הערכה היא כי בקהילות קטנות יותר, "שלוחות" של החצרות הפזורות בריכוזי הציבור החסידי ברחבי הארץ, נערכו סדרי ט"ו בשבט בבתי כנסת מקומיים או באולמות אירועים. חלק מהרבנים המנהיגים אותן ניסו "להטעות את האויב" ולקיים את החגיגות במועדים אחרים מהרגיל או בשעות הצהריים.
על פי נתוני הדסק החרדי, כרבע מהחולים המאומתים בשבוע האחרון הם חרדים - פי 2 ממשקלם היחסי באוכלוסייה. גם שיעור הבדיקות החיוביות בקרב המגזר החרדי כפול מהממוצע הארצי - 20.2%. אבל למרות זאת היו כאלה שלא ביטלו את המנהג, שבמסגרתו מדי שנה בט"ו בשבט – כמו בחגים ובמועדים אחרים - נוהגים רבנים, בעיקר מהזרם החסידי, לערוך שולחן ולקיים "טיש" ענק לבני הקהילה.
באירוע זה הקהל - אשר מונה מאות ואף אלפי בני אדם - מצטופף סביב האדמו"ר למשך שעות ארוכות ושומע ממנו דברי תורה ושיחות בענייני היום, והמשתתפים שרים ואוכלים יחד שאריות מזון מצלחתו של הרבי, העוברות מיד ליד בין החסידים.