תיעוד התקיפה באזור מסיאף

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם עדכן היום (שבת) כי בתקיפה שיוחסה לישראל ביום חמישי בערב באזור מסיאף שבמערב סוריה הושמד מחסן טילים ששימש את משמרות המהפכה. מרכז המעקב העריך שבמחסן היו "יותר מאלף טילים", וציין כי פיצוצי המשנה אחרי התקיפה נמשכו כשש שעות.
3 צפייה בגלריה
מקום התקיפה בסוריה
מקום התקיפה בסוריה
מקום התקיפה בסוריה
3 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפות באזור מסיאף שפרסמה סוכנות הידיעות הסורית
תיעוד התקיפות באזור מסיאף שפרסמה סוכנות הידיעות הסורית
התקיפה בסוריה
"במקום אוחסנו טילי קרקע-קרקע לטווח בינוני, שיוצרו במרכז למחקרים מדעיים במקום, תחת פיקוח של קצינים איראנים", דיווח מרכז המעקב, והדגיש כי "במקום היו גם טילים איראניים, שמועברים למחסן כבר חודשים". לטענת מרכז המעקב, בתקיפה נפצעו 14 אזרחים.
בערוץ הסעודי אל-חדת פתחו את הדיווח על התקיפה במידע שהעביר מרכז המידע, ואז ציינו מפי "מקורות" שהתקיפה הישראלית פגעה בסדנאות לייצור ודיוק טילים בהכוונה איראנית. לפי אל-חדת, אחד היעדים שהותקף במרכז למחקרים מדעיים היה אתר תת-קרקעי שמשמש לאותה מטרה. אותם המקורות ציינו שהתקיפות יימשכו שם "עד שתיפסק בניית האתר". לדבריהם, "השימוש שחיזבאללה ואיראן עושות בתשתיות ייצור סוריות דומה לשימוש שהן עושות בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק". לפני כחודשיים וחצי, נזכיר, הושבת נמל התעופה הזה בעקבות תקיפה שיוחסה לישראל.
מוקדם יותר גם מוסקבה התייחסה לתקיפה שיוחסה לישראל באזור מסיאף, וטענה כי ארבעה מטוסים ישראליים שיגרו בסך הכול ארבע טילי שיוט ו-16 פצצות אוויריות מונחות. לפי הרוסים, הצבא הסורי השתמש במערכות הגנה אוויריות מתוצרת רוסיה והצליח ליירט שני טילים ושבע פצצות. התקיפה, נזכיר, התרחשה יומיים בלבד אחרי ששר החוץ הרוסי סרגיי לברוב גינה את המתקפות שמיוחסות לישראל בסוריה. לדברי לברוב, "אנו דורשים מישראל לכבד את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם ובעיקר לכבד את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של סוריה".
צבא סוריה אישר ביום חמישי שהתקיפה התרחשה, ומסר כי בשעה 19:15 מערכות ההגנה יירטו בהצלחה את רוב הטילים במתקפה הישראלית. כמו כן טענו כי שני אזרחים נפצעו, וציינו כי כמה שריפות התלקחו באזורים שהותקפו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה לכאורה של ארצות הברית
תיעוד התקיפה לכאורה של ארצות הברית
התקיפה האמריקנית באזור דיר א-זור
בימים האחרונים גם ארה"ב תקפה יעדים של המיליציות הפרו-איראניות בסוריה, בתגובה לירי רקטות ושיגור של רחפן לעבר בסיסים צבאיים אמריקניים במדינה. בלילה שבין חמישי לשישי התייחס לכן הנשיא האמריקני ג'ו ביידן, ואמר כי אחת ממטרות התקיפה הייתה "להרתיע את איראן ואת המיליציות הנתמכות על ידיה מפני הוצאה לפועל של מתקפות נוספות על חיילים אמריקנים ומתקנים של ארה"ב, או תמיכה בהן".
התקיפות האמריקניות בסוריה היו הפעולה המשמעותית ביותר של ארה"ב באזור בחודשים האחרונים, ולפי הודעת פיקוד המרכז האמריקני, נהרגו בהן ארבעה מחברי המיליציות הפרו-איראניות. התקיפות הגיעו אחרי שרקטות נורו בין השאר לכיוון בסיס א-תנף, שבמשולש הגבולות של סוריה-עיראק וירדן, שם שוהים חיילים אמריקנים.
שרשרת האירועים החלה ב-15 באוגוסט, יום שני שעבר, אז שיגרו המיליציות הפרו-איראניות רקטות לעבר הבסיס "גרין וילג'" בדיר א-זור שבצפון-מזרח סוריה, ורחפן לעבר הבסיס האמריקני א-תנף, שנמצא במשולש הגבולות סוריה-עיראק-ירדן. מתקפת המיליציות הפרו-איראניות התרחשה פחות מיממה אחרי שסוריה דיווחה על סדרת תקיפות ישראליות בשטחה – באזור נמל טרטוס שבמערב המדינה, ומדרום לדמשק. גורם אמריקני בכיר אמר אמש בריאיון ל"ניו יורק טיימס" כי ייתכן שהמתקפות האיראניות נגד היעדים האמריקניים בוצעו כתגובה לתקיפות הישראליות.