עם סיום הפסקת האש אחרי שחמאס לא העביר רשימת חטופים להיום, צה"ל פתח הבוקר (שישי) בהתקפה ברצועת עזה - ומעריך שהלחימה תחודש גם בזירות נוספות, בהן הצפון. לפי צה"ל, קרוב ל-200 מטרות הותקפו מהבוקר, ברפיח, בסג'עיה, בזייתון, בבית חאנון ובג'באליה, בהן בתי מפקדים של חמאס ומפקדות פיקוד ושליטה. ההתקפות מבוצעות מהאוויר, מהים ומהיבשה. בהמשך צפויות פעולות קרקעיות חדשות ברצועה. בצה"ל אמרו כי התמרון יחודש בצורה "נבונה ומפתיעה" בימים הקרובים.
צה"ל תוקף בעזה היום, עם חידוש הלחימה
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
מחנה ג'באליה
מחנה ג'באליה
עשן מיתמר אחרי תקיפת צה"ל בג'באליה, היום
בישראל ציינו בצהריים כי לא ויתרו על עקרון שחרור הנשים והילדים שסוכם במתווה. נכון להיום, 137 חטופים מוחזקים בעזה - בהם 17 נשים וילדים. 113 חטופים הוחזרו עד כה - בהם 24 זרים. בצה"ל אומרים כי ישראל לא הקריסה את המתווה וכי חמאס לא העביר הבוקר רשימת חטופים חדשה לפי המתווה - ואף שיגר רקטה לפני השעה 07:00.
בתוך כך, עדויות החטופים מסייעות גם למודיעין ברצועה. הן מוצלבות עם מודיעין נוסף, מה שמייצר מידע להמשך המאמץ בנושא. בחלק מהדברים שאמרו החטופים יש גם אי-דיוקים, ועל כן נדרשות הצלבות.
באשר למילואים, צפויים רידודים מאחר שהלחימה צפויה להיות ארוכה ולהתקיים בשלבים. כוחות העתודה בצפון, לדוגמה, צפויים להיות משוחררים - לאור הרצון להקל על המשק.
2 צפייה בגלריה
ירי רקטות מעזה
ירי רקטות מעזה
גם ירי הרקטות התחדש משעות הבוקר. האש מהרצועה, היום
(צילום: רויטרס / Amir Cohen)
גורם מדיני סיפר אחר הצהריים על ההתרחשויות בשעות הלילה סביב רשימת החטופים המיועדים לשחרור שחמאס היה אמור להעביר כדי להאריך את ההפוגה ביום נוסף – רשימה שלא התקבלה לבסוף. "ראינו במודיעין שהם הולכים לעשות תרגילים ולהתחכם עם הרשימה בכמה דרכים", סיפר הגורם, "ראינו שפתאום הם שמים ברשימה גופות במקום אנשים חיים, פתאום הם שמים נשים שלא משתייכות לקטגוריות שסוכמו, וככלל משחקים עם הרשימה".
הגורם אמר כי כבר אתמול התגבשה בישראל ההבנה שחמאס מנסה לשמור לו נשים כקלף מיקוח בגלל הרגישות של החברה הישראלית ליחס לנשים: "חלק מעוגני ההשפעה שלהם זה לגרום לנו כאב ולאיים עלינו. ראש המוסד הבין את זה, והחליט על אפס סבלנות. לקראת שש-שש וחצי בבוקר ישראל הודיעה שאם לא תתקבל רשימה קבילה יתחיל ירי".
הגורם אמר שישראל נחושה להבהיר שהיא לא מגמגמת, אלא ממשיכה בהתקפה צבאית, לא רק בצפון הרצועה אלא גם בדרומה, תוך שימוש משמעותי בחיל האוויר והזזת כוחות להרחבת הלחימה: "אנחנו רציניים והולכים עד הסוף". הוא טען כי חמאס לא האמין שישראל תחדש את הלחימה הבוקר, אלא היה בטוח שהיא תהיה בלחץ ותמשוך כמה שעות.
הבית הלבן הדגיש הערב כי ההפוגה קרסה אחרי שחמאס לא מסר רשימת משוחררים עתידית שתאפשר את הארכתה, אך ציין גם כי ביידן מעורב עמוקות במאמצים להשיג עוד ימי הפוגה ולשחרר חטופים. "אנו ממשיכים לעבוד עם ישראל, מצרים וקטאר על הארכת ההפוגה ההומניטרית בעזה", מסר.