בפעם השנייה תוך פחות משבוע קורא מאמר המערכת של ה"ניו יורק טיימס" לנשיא ג'ו ביידן לפנות את מקומו, והפעם אף דרש מהמפלגה הדמוקרטית לנקוט צעדים כדי לגרום לכך. במאמר המערכת של אחד מכלי התקשורת החשובים בעולם התייחסו גם ליריבו של ביידן בבחירות, ואמרו כי "מועמדותו של דונלד טראמפ לכהונה שנייה מהווה איום חמור על הדמוקרטיה האמריקנית".
"מנהיגים דמוקרטים שרוצים להביס את טראמפ בנובמבר צריכים לדבר בבהירות עם ג'ו ביידן. הם צריכים להגיד לו שההתרסה העקשנית שלו מאיימת לתת את הניצחון לטראמפ. הם צריכים להגיד לו שהוא מביך את עצמו ומסכן את מורשתו. הוא צריך לשמוע זאת בקול ברור. המפלגה צריכה מועמד שיכול לעמוד מול טראמפ ולהציג אלטרנטיבה משכנעת לחזון העגום שלו לאמריקה".
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מודיע שהוא ממשיך להתמודד במרוץ לבחירות לנשיאות ארה"ב
ג'ו ביידן מודיע שהוא ממשיך להתמודד במרוץ לבחירות לנשיאות ארה"ב
מתעקש להישאר במרוץ. הנשיא ביידן בעצרת בחירות
(צילום: AP Photo/Morry Gash)
ה"טיימס" מוביל כבר חודשים רבים מאבק להחלפתו של ביידן בן ה-81 מפאת גילו. בבית הלבן טענו כי מדובר במסע נקמה אישי כיוון שביידן סירב להתראיין לעיתון, אבל אחרי העימות מול טראמפ מדובר בסיפור אחר לגמרי. הבית הלבן נדרש שוב ושוב לענות על שאלות הנוגעות למצבו של הנשיא. בבית הלבן הדגישו הערב שאם ביידן ייבחר לכהונה נוספת הוא מחויב להשלים אותה.
"הסקרים הראו שמצבו של ביידן לא היה טוב עוד לפני העימות", נכתב במאמר המערכת של ניו יורק טיימס, "ואחריו הידרדרו עוד יותר. בתגובה, ביידן מתעקש כי הסקרים שגויים ומכחיש כי גילו פוגע ביכולותיו. הוא טוען שהוא היחיד שיכול לנצח את טראמפ, ובכך דחה את המועמדות הפוטנציאלית של סגנית הנשיא קמלה האריס או כל דמוקרט צעיר ונמרץ יותר. למעשה הוא ביקש מהאמריקנים לסמוך עליו במקום על מראה העיניים שלהם".
לטענת העיתון, הדמוקרטים בקונגרס יודעים כי ביידן נמצא בדעיכה ברורה, ״אבל מאז העימות, רוב הדמוקרטים הנבחרים התנגדו לנקוט עמדה פומבית, ובמקום זאת חיכו בשקט ובתקווה שביידן יגיע למסקנה הנחוצה. מסע לחישות אינו מתאים לרגע הזה, כי הרגע דחוף. ככל שביידן ימשיך להחזיק במועמדות, כך יהיה קשה יותר להחליף אותו, כפי שהוא בהחלט יודע. יותר ויותר ברור שהנשיא אינו מוכן לקבל את מציאות מצבו. הוא משתתף בתחרות ׳מי ימצמץ ראשון׳ עם מנהיגים דמוקרטים, ונראה שהוא מנצח".
2 צפייה בגלריה
עימות בחירות ארה"ב ג'ו ביידן דונלד טראמפ
עימות בחירות ארה"ב ג'ו ביידן דונלד טראמפ
בעימות מול דונלד טראמפ
(צילום:AP Photo/Gerald Herbert)
"הדרך היחידה לשכנע את ביידן לקבל את הצורך במנהיגות חדשה היא להוכיח שהמפלגה כבר לא תומכת בו. הגיע הזמן שאלה שעומדים בראש המפלגה הדמוקרטית - כולל מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, מנהיג המיעוט בבית הנבחרים, האקים ג'פריס ואפילו יו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי - ידברו בתוקף עם הנשיא והציבור על הצורך במועמד חדש, לפני שייגמר הזמן. ביידן צריך לשמוע מהם ומאחרים שמה שעומד על כף המאזניים חשוב וקריטי מכדי להמשיך איתו כמועמד".
במאמר הארוך טוען ה"טיימס" כי גם דונלד טראמפ, שצעיר מביידן בשלוש שנים, לא היה צריך לרוץ: "הוא היה הנשיא הגרוע ביותר בהיסטוריה האמריקנית המודרנית. הוא עבריין מורשע. הוא הסית להתקפה על הקונגרס שמטרתה הייתה להשאיר את עצמו בשלטון. במהלך הקמפיין הנוכחי הוא הבטיח גרסה חסרת מעצורים של עצמו אם ייבחר מחדש. אבל רק אם ביידן יזוז הצידה, יהיה אפשר למקד את תשומת הלב הציבורית בטראמפ, שגם לו יש חסרונות קוגניטיביים והוא אינו כשיר בעליל לכהן כנשיא".
"הבחירות לנשיאות 2024 אינן תחרות בין שני גברים, או אפילו בין שתי מפלגות פוליטיות, זה קרב על מי שאנחנו כאומה. הנשיא ביידן מבין בבירור מה עומד על הכף, אבל נראה שהוא לא מבין את חלקו בדרמה הלאומית הזו. ככל שהמצב נעשה חמור יותר, הוא יותר ויותר חושב שאין לו תחליף. הוא לא מבין שעכשיו הוא הבעיה - ושהתקווה הטובה ביותר של הדמוקרטים לשמור על הבית הלבן היא שהוא יזוז הצידה".
בתוך כך, בצל הלחץ הגובר על הנשיא, שלושה סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית אמרו במהלך ארוחת צהריים שקיימו כי "ביידן לא יכול לנצח". הסנאטורים הם ג'ון טסטר ממונטנה, מייקל בנט מקולורדו ושרוד בראון מאוהיו.