כשבועיים לאחר הניסיון של לשכת שר הביטחון יואב גלנט להקרין בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני את סרטון הקרב על מוצב נחל עוז, לבקשת משפחות החיילות החטופות, גם הערב (חמישי) בוצע ניסיון דומה - אך המסר שקיבלו אנשי גלנט היה: "לא כולם (כל השרים - א"א) רוצים לצפות בו".
לכן, כמו בפעם הקודמת, גם הפעם ניתנה האפשרות למי שרצה מקרב שרי הקבינט לצאת החוצה ולצפות במשך רבע שעה בסרטון על המחשב של נציג צה"ל. אלא שנציג צה"ל ישב מיותם במשך שעה שלמה - ואף אחד לא יצא לצפות בסרטון הקשה, למעט שר אחד – חילי טרופר מהמחנה הממלכתי. גם הפעם השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' לא מצא לנכון לצפות בסרטון, לאחר שבפעם הקודמת חולל סערה כשאמר לשרים שבחרו לצפות בו: "אתם בכוח לא רוצים לישון טוב בלילה?".
משפחות החטופים בכניסה לקריה, היום
(צילום: מוטי קמחי)

2 צפייה בגלריה
דיון קבינט המלחמה בקריה
דיון קבינט המלחמה בקריה
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
גורמים בלשכת רה"מ טענו כי כמו בפעם הקודמת, גם הפעם לשכת שר הביטחון רצתה ברגע האחרון להקרין סרטון של שבע דקות על מחשב נייד, והדבר לא נקבע בסדר היום של הקבינט. "זה היה 'חאפרי' וראש הממשלה אמר שאין שום בעיה וכל שר שירצה לראות את הסרטון יוכל לצאת מהחדר ולצפות בו במחשב של נציג הצבא", טענו.
שרים שנכחו בדיון טוענים כי למרות הדברים, לא נאמר להם לא בפורום הרחב, וגם לא באופן אישי, שהם יכולים לצאת לצפות בסרטון. כך או כך, איש מהשרים לא צפה בו למעט טרופר. גורם שנכח במקום אמר כי "הייתה כאן יוזמה מבורכת של לשכת שר הביטחון לאפשר לחברי הקבינט לצפות בסרטון, אך נאמר לנו שלא כולם רוצים לצפות בו - ולכן נשאיר את האופציה למי שרוצה". במהלך הישיבה נמסרה הודעה לשרים שהסרטון לא יוקרן לכולם - ומי שרוצה מוזמן לצאת החוצה ולצפות בו במשך רבע שעה.
2 צפייה בגלריה
טרופר צפה, סמוטריץ' עדיין נמנע. "רוצים שלא נישן בלילה?"
טרופר צפה, סמוטריץ' עדיין נמנע. "רוצים שלא נישן בלילה?"
טרופר צפה, סמוטריץ' עדיין נמנע. "רוצים שלא נישן בלילה?"
(צילום: מוטי קמחי, הדר יואביאן)
הסרטון, שנמצא לאחרונה, צולם ממצלמות "גו-פרו" של מחבלי נוחבה מהקרב על מוצב נחל עוז, וקשור בחטיפת החיילות מהבסיס. גלנט הציג אותו עוד קודם לכן בפני חברי קבינט המלחמה, והתיעוד הותיר רושם קשה על הצופים. גורמים המעורים בנושא טענו שהצפייה בו דחפה את חברי קבינט ניהול המלחמה להרחיב את המנדט של צוות ניהול המו"מ לעסקת חטופים.
מדובר בחלק חדש מסרט הזוועות, שאינו מפורסם לציבור, והוצג לשרי הקבינט לבקשת משפחות החיילות החטופות. לפני שבועיים ביקש גלנט להציג את הסרטון בקבינט המורחב, אך לפי הנטען נאמר לו שיש בעיה טכנית ב"היבטי ביטחון מידע" שלא מאפשרת את הצגת הסרט, ויהיה ניסיון נוסף להקרין אותו בשבוע הבא, דבר שלא קרה. לפני שבועיים צפו בסרטון השרים איתמר בן גביר, מירי רגב וגילה גמליאל. בין חברי הקבינט שלא צפו בסרטון הקשה: בצלאל סמוטריץ', אלי כהן, ישראל כ"ץ, אבי דיכטר ויריב לוין.