יממה אחרי ההודעה על החזרת גופותיהם של יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה מרצועת עזה, עדכן הערב (שבת) דובר צה"ל כי במסגרת המבצע אותרה והוחזרה גם גופתו של רון בנימין, שנחטף ב-7 באוקטובר מעוטף עזה, לשם הגיע כדי להשתתף בטיול אופניים עם קבוצת הרכיבה שלו. בידי חמאס נמצאים עדיין 128 חטופים וחטופות.
הצהרת דובר צה"ל, הערב

1 צפייה בגלריה
רון בנימין
רון בנימין
רון בנימין
(באדיבות המשפחה)
דובר צה"ל דניאל הגרי: "ממידע מודיעיני מאומת שברשותנו, בנימין נרצח במהלך מתקפת הטרור האכזרית בעיקול מפלסים, וגופתו נחטפה לעזה על-ידי מחבלי חמאס". הוא הוסיף כי ארבע הגופות חולצו במהלך מבצע משותף של צה"ל ושב״כ, "על בסיס מידע שעלה בחקירות של מחבלים שנעצרו בשטח הרצועה ובהכוונה מודיעינית של מפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין. לאחר הליך זיהוי שבוצע על-ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, נציגי צה"ל מסרו במהלך היום הודעה למשפחה".
ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "המטה מרכין ראשו ומבכה עם קבלת הידיעה הקשה על רציחתו של רון בנימין על-ידי מחבלי חמאס. השבת גופתו לישראל היא משימה קדושה, שמאפשרת למשפחתו להעניק לו מנוחת עולמים באדמת ישראל. 128 חטופים ממתינים להיגאל ולשוב לישראל כבר 225 ימים ולילות ארוכים. על ממשלת ישראל להתמקד במשימה היחידה שחשובה: להוציא צוותי מו"מ עוד הערב ולהילחם על השבתם הביתה".
משפחתו של רון בנימין, בן 53, עודכנה רק בחודש דצמבר - כמעט חודשיים אחרי 7 באוקטובר - כי הוא נחטף לרצועת עזה. באותו בוקר הוא הגיע לרכיבת אופניים עם חברים ליד קיבוץ בארי, וכשהחלו האזעקות החליט לחזור הביתה. מכוניתו, שעליה היו סימני ירי, נמצאה כעבור כמה ימים ריקה ליד צומת מפלסים.
בנימין היה נשוי לאיילת ואביהן של שי (25) וגיל (21). הוא לא הופיע באף תיעוד מאותו בוקר. לדברי משפחתו, בשבועות הראשונים נאמר לה על-ידי הצבא "להתכונן לאפשרות שלעולם לא נדע מה קרה לרון". לפי המידע שיש למשפחה, מכוניתו כבתה ב-7:30, כ-400 מטר לפני צומת מפלסים.
בהקלטה ששלח בנימין לבתו נשמעים היטב הפיצוצים באזור: "אני לא יודע לאן ללכת, זה מעל הראש, תשמעי את הבומים פה. זה בא מעזה, טילים מעל הראש שלנו. אני בבארי שזה מול עזה. טוב, אני אצא לדרך. לא יודע, אני מקווה שיהיה בסדר, ביי".
בהודעה על החזרת הגופות אתמול אמר דובר צה"ל דניאל הגרי כי ממידע מאומת עולה שגלרנטר, לוק ובוסקילה נמלטו מהמסיבה ברעים במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, ונרצחו באכזריות בעיקול מפלסים, לשם הספיקו להגיע. אחר כך לקחו מחבלי חמאס את גופותיהם לרצועה.