הצעדה לירושלים נמשכת, וכעת מתברר שהתכנון כעת הוא לבטל במוצאי השבת הקרובה את ההפגנות הרגילות בקפלן וברחבי הארץ – ולקרוא במקום זאת להפגנת ענק בבירה. צעדת המחאה של הפעילים נגד המהפכה המשפטית מתל אביב לירושלים נמשכת גם הבוקר (רביעי), אחרי שיצאה אמש מתל אביב, אולם בעקבות בקשת המשטרה נאלצו הפעילים לדחות את תחילתה מ-6 בבוקר ל-8:30, כשכבר היה חם הרבה יותר.
שקמה ברסלר ושאר הצועדים, הבוקר
(צילום: ניצן דרור)

4 צפייה בגלריה
צעדת מחאה מתל אביב לירושלים
צעדת מחאה מתל אביב לירושלים
הצועדים בדרכם לירושלים מפארק אריאל שרון
( צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
הצועדים והצועדות מתל אביב לירושלים עצרה בפארק אריאל שרון
הצועדים והצועדות מתל אביב לירושלים עצרה בפארק אריאל שרון
האוהלים שהקימו המפגינים בפארק אריאל שרון לפני המשך הצעדה
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
הצועדים והצועדות מתל אביב לירושלים עצרה בפארק אריאל שרון
הצועדים והצועדות מתל אביב לירושלים עצרה בפארק אריאל שרון
הצועדים מתל אביב לירושלים בעצירה בפארק אריאל שרון
(צילום: שאול גולן)
בצעדה משתתפים כעת בסביבות 300 איש, והם יצאו מפארק אריאל שרון שבו לנו הלילה באוהלים בתום הצעדה אמש מרחוב קפלן בתל אביב. המוחים מקווים שרבים אחרים יצטרפו לאורך המסע. "הולכים על 461 לגן בבני עטרות, בערך 8.6 ק"מ, ושם נעשה עצירת צהריים עד 18:00. משם ממשיכים צעידה של 14 ק"מ ליער בן שמן", הודיע הבוקר משה רדמן, אחד ממנהיגי המחאה ומובילי הצעדה.
הוא ציין כי "הדברים עוד בדין ודברים עם המשטרה", וכי זו ביקשה את הדחייה הבוקר "כי השוטרים גמורים מכל ההפגנות אתמול". רדמן הוסיף כי הערב צפויים להצטרף לצעדה שאר הארגונים, בהם "אחים לנשק". לדבריו, "התכנון הוא לקרוא במוצ"ש לכולם לירושלים ולבטל את קפלן וכל ההפגנות ברחבי הארץ". כשהמפגינים שבו לצעוד הבוקר בשולי כביש 461, המשטרה חסמה עבורם את הנתיב הימני, ובשלב מסוים אף עצרה את התנועה לסירוגין.
על הצעדה, נזכיר, הודיעה אמש אחת מנהיגת המחאה פרופ' שקמה ברסלר: "אל מול התקדמות החקיקה, הגיע הזמן לייצר מהלך שובר שוויון. אל מול ממשלה הקורעת במזיד את העם, נבנה מתוך השבר האדיר הזה אומה מחדש. אין לנו ברירה", הצהירה בסרטון שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה.
מפגינים ומפגינות צועדים מתל אביב לכיוון ירושלים
(צילום: נדב אבס, מאיר תורג'מן)

הלילה, אחרי סיום היום הראשון של הצעדה, היא ציינה כי "המטרה היא לתת גב לכל מי שיצטרך לקבל החלטות קשות, לתת להם גב לבחור נכון. כל מי שתהה מה אפשר לעשות יכול להצטרף אלינו". היא הוסיפה כי "מי שמתקשה ללכת יכול לבוא ולהצטרף אלינו ברכבים, יש לזה משמעות. היום היו הרבה יותר אנשים ממה שחשבנו שיהיו בהתחלה".
מטרת המסע, שיימשך ארבעה ימים, היא להגיע ביום שבת לירושלים, לקראת ההצבעה שתיערך בכנסת ביום ראשון. בין הצועדים, לצד ברסלר ורדמן, גם מובילי מחאה נוספים כגון רן הר נבו, עמי דרור ופרופ' קארין נהון. הצועדים יצאו אמש לדרך בעיצומן של ההפגנות הסוערות שחתמו את "יום השיבוש" - כשנתיבי איילון נחסמו למשך כשעתיים, ומכת"זיות הופעלו שם וגם בצומת קפלן. רב-פקד מאיר סויסה, שנחקר על-ידי מח"ש בתחילת המחאות בחודש מרץ לאחר שהשליך רימון הלם לעבר מפגינים, תועד מוביל את הצועדים ושומר על ביטחונם.
תחילת הצעדה מקפלן לירושלים, אמש
(צילום: מאיר תורג'מן, גיל לוין)

4 צפייה בגלריה
פרופ' שקמה ברסלב בצעדת המחאה לירושלים
פרופ' שקמה ברסלב בצעדת המחאה לירושלים
הודיעה אתמול על המהלך "שובר השוויון". ברסלר בצעדת המחאה לירושלים
(מאיר תורג'מן)
ערן שובל, נער מתל אביב שיעלה לכיתה י"ב בקרוב, היה אחד מבין אלו שהצטרפו לצעדה בהתראה מרגע לרגע: "ישבתי בבית וידעתי שאלך לקפלן - ואז ראיתי פוש מ-ynet על כך ששקמה מודיעה שהיא עולה לירושלים. אמרתי לאמא ואבא 'ביי נתראה בשבת'. אמא ארזה לי תיק ויצאתי". הוא ציין כי בדרך היו עצירות רבות, "כי המשטרה הייתה צריכה לפתוח לנו את הכביש". על הלילה בחוץ, בפארק אריאל שרון, הוסיף: "לא הצלחנו להירדם, סידרנו כל הלילה את הציוד מישהו היה צריך לעבוד. אנחנו לא סגורים איפה נסיים היום עדיין, אבל זה לא משנה - העיקר (שנהיה) בשבת בכנסת".