זירת הפיגוע בירושלים
( צילום: אלי מנדלבאום, חיים גולדיטש)

רב-סמל ראשון גיל דאדי, השוטר בן ה-42 שנדקר אתמול (חמישי) בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, שוחרר לביתו מבית החולים. בריאיון ל-ynet וידיעות אחרונות, סיפר רס"ר דאדי על האירוע שבו נפצע באורח קל: "הרגשתי כאילו מישהו נתן לי מכה בגב, לא הבנתי אם נדקרתי. למזלי הרמתי את היד תוך כדי, וכך נמנעה פציעה חמורה יותר".
לדבריו, "הייתי במשמרת בוקר בעיר העתיקה. בסביבות השעה 09:00 קיבלנו דיווח מהתצפיתניות על חשוד שאמור להגיע אלינו ושצריך לבדוק אותו. איתרנו אותו לפי התיאור והלבוש שלו, ובשנייה הראשונה הרגשתי שיש משהו חשוד בפנים שלו".
4 צפייה בגלריה
גיל דאדי
גיל דאדי
גיל דאדי ואביו פנחס
(באדיבות דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
זירת הדקירה בירושלים
זירת הדקירה בירושלים
זירת הדקירה בעיק העתיקה
4 צפייה בגלריה
עאמר חלביה
עאמר חלביה
המחבל עאמר חלבייה
הוא תיאר את הרגע שבו דקר אותו עאמר חלבייה, בן 20 מבית חנינא, סטודנט להנדסה באוניברסיטת ביר זית. "לקחתי ממנו תעודת זהות כדי לבדוק אותה במסוף - צעדתי צעד אחורה - והוא שלף את הסכין, התנפל עליי ודקר אותי באזור הגב. השוטרים שהיו איתי התעשתו מיד, ביצעו ירי לעבר המחבל ונטרלו אותו במקום".
רס"ר דאדי סיפר כי "לא נפלתי מהדקירה. ראיתי שהמחבל מנוטרל ושיש שוטר נוסף שנפצע משמאלי. רציתי להוריד מעליי את הציוד כי הרגשתי שהגב שלי רטוב. הכול קרה כל כך מהר. לאחר מכן הגיעו כוחות נוספים וניגשתי לצוות הרפואי על מנת לקבל טיפול".
"כשניגשתי לקבל טיפול רפואי, חשבתי על אמא שלי", אמר השוטר, "לא רציתי להתקשר אליה כדי לא להדאיג אותה, אז התקשרתי קודם כול לאשתי והרגעתי אותה. מיד אחר כך התקשרתי לאחי הגדול והוא סיפר לאמא שלנו שנדקרתי - אבל שהכול בסדר איתי. היא הגיעה לבית החולים עשר דקות אחריי".
4 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה
זירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה
השוטרים בזירת הפיגוע והסכין שבה השתמש המחבל
(צילום: דוברות המשטרה)
אביו של גיל, רס"מ פנחס דאדי ז"ל, נהרג בפיגוע דקירה בשער האשפות בשנת 1992 - כששירת כשוטר במחוז - וקיבל לאחר האירוע אות המופת. אחיו של גיל, רס"ב מיקי דאדי (46), משרת כשוטר בתפקיד נגד המשמעת של מחוז ירושלים, והספיק במשך שירות של 22 שנה לשרת במגוון תפקידים. לשני האחים אח נוסף ששירת בעבר במחוז ירושלים, וכיום משרת כשוטר במחוז הצפוני.
לדבריו, "התגייסתי למחוז ירושלים לפני חמש שנים כדי לשרת בעיר העתיקה - האזור שבו אבא שלי, זכרונו לברכה, נתן את חייו למדינה. באתי לתת את החלק שלי ולהמשיך את השושלת".
רס"ר דאדי הדגיש כי "עם כל המורכבות והאתגרים שיש בעבודה שלנו, זו זכות אדירה לשרת במשטרה, ובמיוחד בעיר העתיקה בירושלים. אני קורא לכולם להמשיך ללכת בביטחון ברחובות ירושלים - אנחנו פה בשביל לשמור עליכם".