מורה בתיכון נאשם בסדרת אירועי אלימות קשים שביצע במשך עשור באשתו, לה הוא נשוי כ-20 שנה. כתב אישום הוגש נגד הנאשם, תושב טובא זנגריה שבגליל העליון, בבית המשפט השלום בקריית שמונה בשבוע שעבר. הוא נאשם בעבירות של תקיפה ואיומים.
1 צפייה בגלריה
אשה מכסה את הפנים בידיים, גבר עם אגרוף קפוץ לידה עומד להכותה
אשה מכסה את הפנים בידיים, גבר עם אגרוף קפוץ לידה עומד להכותה
הטיח את ראשה ברצפה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפני כשלושה שבועות הגיעה אשת הנאשם להתלונן במשטרה, וסיפרה כי בעלה החל לפגוע בה בתדירות גבוהה יותר בחודשים האחרונים, על רקע רצונה להתגרש ממנו. היא תיארה מסכת אלימות קשה שהפגין נגדה בעשור האחרון בצל פחדיה להתלונן נגדו ולהפסיק את הפגיעה בה.
"המתלוננת תיעדה את החבלות שביצע בגופה בשנים האחרונות והציגה אותן בפנינו, לצד עדות קשה על שעשה בה", תיאר רפ"ק גל פרקש, קצין אח"מ בתחנת משטרת ירדן. על פי כתב האישום, הפעם האחרונה שבעלה תקף אותה הייתה בשעה שהניקה את בנם התינוק כשפלג גופה העליון חשוף, ללא כיסוי ראש. כשהבחינה שהוא מצלם אותה וביקשה שיחדל מכך הטיח אותה בעלה לעבר השולחן, כשבידיה כאמור בנם התינוק. שבועות קודם לכן במהלך ויכוח ברפת הסמוכה לבית הוא הניף לעברה את חפירה והחל להשליך חול ועפר לכיוונה ולכיוון ילדיהם. היא נמלטה מהמקום תוך שהוא ממשיך ליידות אבנים לעברה ולעבר הרכב שבו נסעה. הוא אף איים לרצוח אותה, והצהיר: "כשאת תחזרי אני אגמור אותך".
לאורך השנים איים הנאשם על אשתו כי יפגע בה ויוציא אותה להורג. הוא אף הטיח את ראשה ברצפה, משך בשערותיה והכה בפניה עד לגרימת שבר באפה. בנוסף, הוא הצליף בה באמצעות כבל של מטען טלפון נייד, ולפני שנים היא אף טענה כי כשהייתה בשבוע העשרים להריונה משך בעלה בשיערה והטיח את ראשה ברצפה.
"בעקבות תלונתה עצרנו את החשוד ומעצרו הוארך מעת לעת. הוא נלקח לפוליגרף לאחר שטען שהיא מעלילה עליו עלילות, ויצא דובר שקר", ציין פרקש. לדבריו, "אנחנו רואים בחומרה כל אירוע אלימות, ובמיוחד כזה בתוך תא משפחתי. אי דיווח עלול רק להגביר את האלימות ולהביא חלילה לסכנת חיים. אנחנו משתפים פעולה עם רשויות הרווחה כדי לתת מענה - הן בפן הפלילי והן הרווחתי - לאותן נפגעות עבירה, וקוראים למי שחשה בסכנה להתלונן".
סנגורו של הנאשם, עו"ד שלומי בלומנפלד, מסר: "מרשי כופר מכל וכל בנטען נגדו בכתב האישום. דווקא האמור בכתב האישום מעלה תמיהות קשות לגבי גרסת המתלוננת, בשעה שמועלות בו טענות נגד מרשי משנת 2014 ו- 2015, שאז הגישה נגדו תלונות במשטרה שנסגרו, ובצדק. כיום השניים בהליכי גירושין והוא ישמח מאוד להתגרש ולהיפרד מהגברת, אך זו עושה במשטרה קרדום לחפור בו ומעלה טענות חדשות שאין בהן שחר כדי לנסות ולהגיע לרווחים בהליך הגירושין. אין לי ספק שהאמת תתברר והצדק יצא לאור בבית המשפט".