3 צפייה בגלריה
הפקח יוסי כהן שהותקף בחולון
הפקח יוסי כהן שהותקף בחולון
מוטי כהן
(באדיבות המשפחה)
מוטי כהן, פקח של אגד מחולון, הותקף בצהריים (רביעי) על ידי נער בתוך אוטובוס, לאחר שביקש מהנהג לעצור והזמין משטרה מאחר שהתוקף וחבריו לא שילמו עבור הנסיעה.
"יצאתי למשמרת עם מתלמד ועלינו לאוטובוס, שבו ישבו כמה נערים שלא שילמו על הנסיעה", סיפר כהן ל-ynet. "התפתח דין ודברים בינינו, ביקשתי מהנהג לעצור את האוטובוס והזמנו להם משטרה". בדקות שבהם חיכו כהן והמתלמד להגעת השוטרים, אחד הנערים ניסה לברוח והכה את כהן בראשו באמצעות הטלפון הסלולרי שלו.
"הוא ניסה לברוח ונתן לי את הטלפון בראש. הייתי בהלם מוחלט, נפלתי ופתאום ראיתי שאני נמצא בתוך שלולית דם שיוצאת מראשי. היו צעקות ואז הגיעו לטפל בי", הוא סיפר. כהן פונה לבית החולים, שם נתפר בראשו.
3 צפייה בגלריה
הפקח יוסי כהן שהותקף בחולון
הפקח יוסי כהן שהותקף בחולון
החבלה על ראשו של כהן
(באדיבות המשפחה)
לדברי כהן בן ה-67, שעובד באגד כבר 31 שנים, תחילה כנהג ובעשור האחרון כפקח, זו הפעם השנייה במהלך חייו שבה הותקף במהלך עבודתו. "אני לא מסוגל לראות את עצמי חוזר לעבוד כעת, אולי בעתיד כן", הוא אמר. לדבריו, למרות מקרה האלימות הראשון שחווה לפני כמה שנים, הוא לא פחד להגיע לעבודתו עד היום. "זה דור אלים שלא משלם, וכשמגיעים אליהם הם עושים דברים שאף אחד אחר לא עושה. זה משפיל לחלוטין. אני לא ילד קטן, עברתי דברים בחיי. הייתי קרבי בצבא ונלחמתי במלחמת שלום הגליל, אבל דבר כזה לא חוויתי".
"כשהגענו למקום ראינו את הפצוע ישוב בתוך האוטובוס כשהוא בהכרה וסובל מחבלת ראש מדממת", סיפרו פראמדיק מד"א שלום בן דוד וחובש רפואת חירום במד"א מתן יצחק. "ביצענו בדיקות והענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ומתן תרופות, ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל".
3 צפייה בגלריה
אוטובוס אגד
אוטובוס אגד
"הולך וגדל מספר הנוסעים בתחבורה ציבורית שאינם מתקפים". ארכיון
(צילום: shutterstock)
סמנכ"ל המינהל באגד, ניר לנדאו, אמר הערב ל-ynet כי המדינה חייבת לטפל בתופעת האלימות הגד עובדי ציבור. "בשנים האחרונות גדל והולך מספרם של נוסעים בתחבורה ציבורית שאינם מתקפים, חלקם הגדול בשוגג ומקצתם במזיד, כאשר הם נכנסים לאוטובוסים ברחבי הארץ. יש לשבח את הפקחים על פועלם החשוב, לעיתים תחת תנאים של אלימות פיזית ומילולית שהיא מנת חלקם באופן יומיומי.
"זהו מצב בלתי נסבל ואנו מצפים ממשטרת ישראל וגורמי החוק והאכיפה להגביר את ההרתעה והענישה נגד אלה המעזים לנקוט באלימות מילולית ופיזית נגד משרתי הציבור, נהגים ופקחים גם יחד. בימים אלו אנו מכשירים יותר מ-100 פקחים חדשים לאוטובוסים של אגד כדי לצמצם ככל הניתן את תופעת 'נסיעות החינם' באוטובוסים של אגד".