הורה לתלמיד שלומד בבית ספר יסודי באזור ראש העין התלונן אתמול (שלישי) כי מורה בבית הספר חנק את בנו, תלמיד על הרצף האוטיסטי, וגרר אותו חסר אונים אל מחוץ לכיתה – לעיני התלמידים. האב הגיש תלונה במשטרה נגד המורה, והנהלת בית הספר מנעה ממנו לחזור ללמד.
1 צפייה בגלריה
האבא והילד
האבא והילד
האב והילד. הורי התלמיד שמעו מהורים לילד אחר בכיתה
הורי התלמיד שמעו על האירוע הקשה שחווה בנם שמשולב בכיתה רגילה מהורה לילד אחר בכיתה, שילדו סיפר לו על כך שהמורה חנק את התלמיד וגרר אותו. האב שאל את בנו ופנה להורים לילדים אחרים – שסיפרו כולם את אותו סיפור.
"כששמענו מהבן שלנו ומהורים וילדים נוספים שהמורה חנק אותו וגרר אותו פרצנו בבכי", סיפר האב. "אני לא מבין איך מורה מסוגל להתנהג באכזריות לילד. הבן שלי סיפר שהוא נכנס באיחור לכיתה משום שהמשיך לשחק בחוץ בהפסקה והמורה ביקש ממנו לצאת מהכיתה. מכיוון שהבן שלי איטי ומסורבל בתנועותיו זה לקח לו מעט זמן, ואז המורה ניגש אליו, חנק אותו, משך אותו בזרוע וגרר אותו החוצה".
לדברי האב, "כואב לי שהייתי צריך לשמוע על זה במקרה מההורים. ככל שביררתי מה שקרה נדהמתי מהאכזריות. המחשבה שמורה חנק את הבן שלי וגרר אותו מכאיבה לי מאוד". האב סיפר עוד כי בנו מלווה בסייעת, שלא שהתה עימו באותה עת. הילד, כך סיפר האב, מסרב ללכת לבית הספר מחשש שהמורה יפגע בו שוב.
המורה מועסק במסגרת תכנית שמפעילה הרשות המקומית לתגבור וחיזוק לימודי האנגלית בבית הספר. בעקבות האירוע האלים, מקיימת הרשות המקומית בירור לגבי המשך העסקתו. הסייעת תזומן גם היא לבירור, משום שהתלמיד סיפר לה על האירוע האלים שאירע בהיעדרה - והיא לא דיווחה למנהלת בית הספר.
ממשרד החינוך נמסר כי "מדובר באירוע חמור וחריג מאוד, המצוי כעת בחקירת משטרה. מבירור שערך המשרד מול הנהלת בית הספר עולה כי מרגע שהמנהלת קיבלה דיווח ישיר על התקרית החמורה, היא מנעה מיידית את כניסתו של המורה לבית הספר ודיווחה על האירוע לכלל הגורמים הרלוונטיים, ובכללם הנהגת ההורים הבית ספרית".