כלי התקשורת בעולם הערבי עוקבים מקרוב אחרי משמעויות המהפכה המשפטית והמצב הפוליטי בישראל. הם מסקרים מדי שבוע את המחאות, ובוחנים את האופן שבו המהפכה עלולה להשפיע על המצב בישראל, ואולי אף במזרח התיכון כולו. הם מסבירים את הסעיפים השונים בתוכנית נתניהו-לוין, וטוענים שבמידה ומערכת המשפט תוחלש וסמכויות יתר יוענקו לממשלה, הדבר יחליש את העקרונות הדמוקרטיים בישראל.
5 צפייה בגלריה
אל מיאדין: עניין במחאת טייסי חיל האוויר וספציפית טייסת 69
אל מיאדין: עניין במחאת טייסי חיל האוויר וספציפית טייסת 69
בערוץ אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה עקבו אחר סרבנות הטייסים
5 צפייה בגלריה
נאום נסראללה בביירות
נאום נסראללה בביירות
"מה שקורה מעיד על סוף הקיום של ישראל". נאום נסראללה בביירות
התקשורת בלבנון, ובעיקר זו שמזוהה עם חיזבאללה, מביעה עניין משמעותי במצב הפוליטי בישראל, ובמחאות הנרחבות שמתרחשות מדי שבוע. מזכ"ל חיזבאללה נסראללה עוקב אחר המתרחש, ובנאומו אמש אמר כי מה שקורה מעיד על סימני סוף הקיום של מדינת ישראל. נסראללה כבר התייחס לתוכנית נתניהו-לוין בנאומו הקודם, אז ציטט בלעג את נשיא המדינה יצחק הרצוג, ואמר כי "ישראל חוששת ממלחמת אזרחים. מנהיגי המדינה מדברים על פיצוץ קרוב". עוד הוסיף נסראללה: "הממשלה הזו לא רק יכולה לגרום להסלמה מול הפלסטינים, אלא בטיפשותה היא יכולה גם להוביל להסלמה כלל אזורית, במיוחד אם יפגעו באל-אקצא".
בערוץ אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה עוקבים אחר סרבנות 37 הטייסים מטייסת 69, וכתבו כי "המחאה בחיל האוויר בולטת משום שהחיל נחשב לאחד מהרגישים ביותר בצבא". הם הוסיפו: "במשך עשורים ניסו בצה"ל להשאיר את הוויכוחים הפוליטיים בחוץ, אך כעת הדבר מחלחל לשורותיהם - והטענה שהצבא מחוץ לפוליטיקה הגיעה לסופה". בערוץ מסקרים באופן שוטף את ההפגנות, ולא מסתירים את רצונם שהמצב בישראל יוביל לקרע משמעותי במדינה ולהחלשתה.
5 צפייה בגלריה
עיתון "אל אח'באר" הלבנוני: "צונאמי של פשיסטים - ישראל נלחמת בעצמה"
עיתון "אל אח'באר" הלבנוני: "צונאמי של פשיסטים - ישראל נלחמת בעצמה"
עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני: "צונאמי של פשיסטים - ישראל נלחמת בעצמה"
5 צפייה בגלריה
אל ערבי אל ג'דיד: אין "אביב ישראלי" באופק
אל ערבי אל ג'דיד: אין "אביב ישראלי" באופק
"אל-ערבי אל-ג'דיד": "אין אביב ישראלי באופק"
"צונאמי של פשיסטים - ישראל נלחמת בעצמה", כך נכתב בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה גם כן. בעיתון נכתב כי "המאבק הפנים ישראלי רואה עליית מדרגה מצד האופוזיציה אל מול יד נוקשה מצד ממשלת נתניהו, כל זאת בזמן שהממשלה ממשיכה בתוכנית שלה לבצע שינוי שורשי בשלטון - דבר שישנה את ישראל מקצה לקצה". עוד נכתב: "לא משנה מה תהיה התוצאה, המציאות שתהיה אחרי ממשלת נתניהו-בן גביר-סמוטריץ' לא תהיה כקודמתה, והפירוק החברתי הגיע לשלב שאי אפשר להתעלם ממנו".
בסוריה בחרו להתמקד בנושא הצבא ואנשים המילואים, ובעיתון הסורי "אל-וטן" כתבו שלשום כי "עשרות חיילים הודיעו שיסרבו להתייצב לאימונים. 'הרפורמה המשפטית' מפרקת את הצבא הישראלי". הם הוסיפו: "יש עלייה בהתנגדות לרפורמה המשפטית בקרב חיילי וקציני הצבא הישראלי. בישראל מזהירים כי המשמעות של זה היא פגיעה בכשירות הצבא".
בעיתון הבינערבי "אל-ערבי אל-ג'דיד", שנמצא בבעלות קטארית, פרסמו מאמר בשם "אין אביב ישראלי באופק", שדן בהרחבה במחאות במדינה. במאמר נכתב כי למרות המחאות הקשות והאופן שבו שני הצדדים במדינה פועלים, הדבר לא יביא לסוף קיומה של ישראל, משום שלדבריו, "אין סתירה בין העובדה שהם חיים במדינה כובשת לבין זה שהם רוצים לשמור על אורח החיים שהם רגילים בערים הישראליות".
5 צפייה בגלריה
אל ערביה: "ישראל בוערת ושרה מעצבת את השיער – המצור של רעיית נתניהו בתוך המספרה"
אל ערביה: "ישראל בוערת ושרה מעצבת את השיער – המצור של רעיית נתניהו בתוך המספרה"
"ישראל בוערת ושרה את השיער מעצבת - המצור במספרה". ערוץ "אל-חדת" הסעודי
גם בעיתון הסעודי המוביל "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, עוקבים אחר המתרחש בישראל, ואחר המחאות הנרחבות נגד התוכנית להחלשת מערכת המשפט. בעיתון מדגישים את הסכנות שבהחלשת מערכת המשפט הישראלית, ואת חשש המפגינים מפגיעה משמעותית "בזכויות ובערכי הדמוקרטיה והפרדת הרשויות". במאמר שפורסם בעיתון תחת הכותרת "ישראל אוכלת את עצמה מבפנים", הציגו את ההבדלים בין ראיית המבט הדתית שמרנית לזו החילונית ליברלית, וכתבו כי "גאוות הכלכלה הישראלית הייתה הצמיחה חסרת התקדים בהייטק בעשורים האחרונים. אך הרפורמה המסתמנת גורמת למשקיעים לשקול להעביר את מוקדיהם אל מחוץ לישראל".
ברשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" לא ממהרים להכריז על סופה של מדינת ישראל, אך גם הם מסקרים בקביעות את המחאות. בשידורם נאמר כי "הפרויקט שהחל ראש הממשלה בנימין נתניהו הפך את הרחוב הישראלי מקצה לקצה והוציא רבים להפגין במשך שבועות". בנוסף, הם עוקבים אחר צעדי החקיקה בכנסת ומפרשים אותם לקהל הצופים. בערוץ "אל-חדת", ששייך לאותה רשת סעודית, הבליטו את ביקורה של שרה נתניהו במספרה בזמן המחאה בתל אביב, וכתבו "ישראל בוערת ושרה את השיער מעצבת - המצור על רעיית ראש הממשלה בתוך המספרה".
פורסם לראשונה: 21:57, 07.03.23