ריאיון פוליטי ח"כ יובל שטייניץ הליכוד
(צילום: נויל האריס)

לנוכח שיאי התחלואה שנרשמים והטענות על הוראות מבולבלות ותורים ארוכים, תקף ח"כ יובל שטייניץ מהליכוד את מדיניות הממשלה מול הקורונה. "אנחנו לוקחים סיכון לקטסטרופה, הימור מטורף על חיי הילדים והבריאות שלהם בבתי הספר ובסוף גם הכלכלה תינזק", אמר הבוקר (ראשון) שטייניץ לאולפן ynet.
"אני חולק על צוות המומחים של משרד הבריאות, נראה לי שכולם התקרנפו שם. יש מדיניות וכולם מתאימים עצמם", תקף שטייניץ. הוא טען כי "הממשלה הרימה למעשה דגל לבן והלכה על הדבקה המונית". לדבריו, צעד זה מוטעה ונשען על הנחות שגויות ומסוכנות.
4 צפייה בגלריה
ריאיון אולפן עם  יובל שטייניץ, הליכוד
ריאיון אולפן עם  יובל שטייניץ, הליכוד
"הממשלה הרימה דגל לבן". יובל שטייניץ
(צילום: קובי קואנקס)
4 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ נפתלי בנט
ניצן הורוביץ נפתלי בנט
"הולכים לקטסטרופה". ניצן הורוביץ ונפתלי בנט
(צילום: מוטי מילרוד, אלכס קולומויסקי )
"מניחים שאם האומיקרון גורם למחלה חלשה יותר, וזה כנראה נכון, הוא לא מתנחל בריאות, ואז גם לא יהיה לונג קוביד", אמר שר האנרגיה לשעבר. "אבל אין לזה ביסוס ולכן יכול להיות שיידבקו פה מיליונים. לא יהיו הרבה חולים קשה אבל יהיו מאות אלפי בני נוער עם נזקים בריאותיים לטווח ארוך. מניחים גם שזה יהיה גל קצר, שיעלה מהר ואחרי זה יירד מהר ונוכל לחיות את חיינו, ואולי יהיה חיסון עדר. אין לזה ביסוס מדעי, אף אחד לא אמר שמי שנדבק באומיקרון לא יכול להידבק עוד כמה חודשים שוב. לכן ההנחה שיהיה פה אפקט חסינות עדר - אין לה על מה להתבסס".
שטייניץ טוען כי יש הנחה סמויה נוספת - שהאומיקרון ידחוק את הדלתא, וזו מחלה פחות קשה אז יהיו פחות מאושפזים ופחות דלתא. "אין לזה ביסוס מדעי. התחזית שלי- בגלל שעכשיו יסתובבו הרבה יותר מאומתים שלא יידעו שהם מאומתים - כי מוותרים על בדיקות פי.סי.אר, בגלל ההקלות ובגלל שלא עושים שום דבר - יכול להיות שנקבל יותר אומיקרון ויותר דלתא".
עומסים כבדים במתחם בדיקות קורונה עין יעל, ירושלים
(צילום: אלי מנדלבאום )

בנט על המחסור בבדיקות ביתיות: "נספק 3 ערכות בדיקה חינם לכל ילדי ישראל ולצוותי ההוראה"
(צילום: לע"מ )

שטייניץ אמר שצריכים להטיל מיד "סגר נושם". לדבריו, "חייבים להפחית את ההדבקות באופן מיידי לפני הקטסטרופה. דבר שני זה חיסון חובה בחוק, אפילו בלי לאכוף אותו. עצם זה שיהיה חיסון חובה, יעלה את שיעור ההתחסנות בצורה משמעותית".
לדבריו יש לסגור חלק מבתי הספר כי פתיחתם עלולה להדביק המונים וסכן אלפי ילדים. "שאשא ביטון הכשילה את חיסון הילדים ההמוני. צר לי, אבל לפחות בגני ילדים ובתי ספר יסודיים הייתי סוגר. לא תהיה לך כיתה שלא יהיה בה חולה או מאומת, חלקם יהיו א-סימפטומטיים, ולכן צפויה הדבקה המונית אצל ילדים לא מחוסנים. בארה"ב רואים המון אשפוזי ילדים במצב קשה, גם מתים. אפילו אם לא, עצם החשש שיידבקו מיליון ילדים, אחד מ-10 עם לונג קוביד; זה מאה אלף ילדים עם נזקים בריאותיים, נכויות לטווח ארוך. אתם לא רוצים לקבוע חובת חיסונים ובאותו זמן אתם מחייבים את הילדים להגיע לסביבה הכי מדביקה בבית ספר אחרי שנכשלתם בחיסון הילדים".
"אנחנו הובלנו בעולם בהתחסנות, היום אנחנו מפגרים בעולם", אמר שטייניץ. "אני אכן רואה מדינות שמרימות ידיים, כמו בריטניה וארה"ב, אבל אני גם רואה מדינות כמו גרמניה, יוון, איטליה, ספרד ואוסטריה, שהצליחו לגרום לשיעור התחסנות יותר גבוה".
4 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
"הכשילה את חיסוני הילדים". יפעת שאשא ביטון
(צילום: לע"מ)
4 צפייה בגלריה
חיסוני ילדים בבית ספר אל זיתון בבועינה נוג'ידאת
חיסוני ילדים בבית ספר אל זיתון בבועינה נוג'ידאת
חיסוני ילדים בבית ספר אל זיתון בבועינה נוג'ידאת
(צילום: אפי שריר)
סגר מעולם לא הוכיח את עצמו, זה כמו פלסטר. "אבל זה מאט את הקטסטרופה שהולכת ומתהווה מול עינינו, וזה חשוב כרגע. כשהממשלה נאבקת בקורונה ולא מרימה דגל לבן ועושה צעדים - כולל לא פופוליסטיים ולא פופולריים - בסוף חלק גדול מהציבור הולך אחרי זה. כשהממשלה מרימה דגל לבן, עלולה להיות פה קטסטרופה, כי מיליון או שני מיליון נדבקים, אתה לא יודע כמה ימותו ולכמה יהיה לונג-קוביד.
"וזו אשליה כשמדברים על חיסון עדר, כי לא יודעים אם אפשר להידבק שוב, או אם יהיה וריאנט חדש. הממשלה מרמה את הציבור ואת עצמה. מיליוני נדבקים בחודש או חודשיים זה סיכון בריאותי שישראל לא יכולה להרשות לעצמה והפגיעה בכלכלה בסוף תהיה יותר חמורה משל סגר קצר".
חבר הכנסת מהליכוד התייחס לחיכוכים התמידיים בין הקואליציה לאופוזיציה בכנסת, וטען כי הכנסת לא מתפקדת בגלל הקואליציה. "זה נראה רע וזה באמת רע. הדבר הכי רע זה לא רק הנראות, זו העובדה שאין כנסת, אין גם ממשלה מתפקדת. אין כנסת כי מסרבים לתת לליכוד את מה שמגיע לנו בוועדות הכספים והכלכלה. דבר שלא קרה מעולם. לכן הכנסת לא מתפקדת".
-למה שלא תפעילו את הוועדה לביקורת המדינה? "כי אי אפשר להסכים לכך, זה כמו שיהיו בחירות ותקבל 30 מנדטים והקואליציה תחליט שיש לך 15 מושבים בכנסת. מגיעים לנו 4.5 מושבים בוועדת כספים ומביאים לנו שניים. זה דבר בלתי נסבל. הממשלה צריכה להתעשת ולהחליט להפסיק לשתק את הכנסת, היא גרמה מספיק נזק עם החוק הנורווגי הנרחב, עכשיו היא לא נותנת לאופוזיציה לתפקד בוועדות.
"יש פה פיגוע נורא בדמוקרטיה שלא היה כדוגמתו, דווקא מצד הממשלה שבאה להציל את הדמוקרטיה. אני קורא לרה"מ ולממשלה, אל תשחקו עכשיו פוליטיקה, תעשו הכל כדי להציל את עם ישראל כי אתם לוקחים הימור שאין לו בסיס מדעי על דברים שאתם לא יודעים עדיין ועדיף לנקוט משנה זהירות".