סמי אבו שחאדה על ערביי יפו: אותו עם כמו בעזה
(צילום: סטס קופולו)

יו"ר בל"ד, ח"כ סמי אבי שחאדה, התייחס באולפן ynet למבצע "עלות השחר" ואמר כי "ישראל עושה פעולות טרור. הכיבוש, שמתמשך עשרות שנים, הוא אקט של טרור, וכדי להמשיך אותו צריך לעשות טרור כל הזמן". הוא הוסיף כי "העם הפלסטיני שיושב ביפו זה בדיוק אותו העם שיושב בעזה. כשהמדינה מפגיזה בתים ברצועה, היא מפגיזה את המשפחות של אזרחים ישראלים".
בנוגע לאפשרות שישראל תציג תוכנית כלכלית עבור תושבי עזה כדי להשיג שקט, אבו שחאדה אמר כי "יש ברעיון הזה התנשאות וחוסר הבנה בסיסית של הסכסוך. מדובר בצמצום המאבק הפלסטיני על זכויות לאומיות ולמען מדינה עצמאית למאבק על הזדמנות עבודה בישראל".

3 צפייה בגלריה
תקיפות חיל האוויר בעזה
תקיפות חיל האוויר בעזה
תקיפות צה"ל ברצועה במבצע "עלות השחר"
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
"התנועה האיסלאמית עשתה טעות חמורה". מנסור עבאס
(צילום: יואב דודקביץ)
בהקשר הבחירות הקרובות, אבו שחאדה, שרץ עם מפלגתו במסגרת הרשימה המשותפת, אמר כי הוא מאמין שאחוזי ההצבעה במגזר הערבי יעלו הפעם. הוא ציין כי "מיד לאחר הבחירות האחרונות עשינו חשבון נפש, והגענו למסקנה כי אחוזי ההצבעה ירדו בין היתר כי החברה הערבית רצתה אחדות".
אז אתה קורא ליו"ר רע"מ מנסור עבאס לחזור הביתה?
"מה פתאום. אני לא יודע מה יקרה בעתיד והאם התנועה האיסלאמית תבין שהיא עשתה טעות חמורה, אבל כרגע עבאס נמצא במקום אחר מבחינה פוליטית. אנחנו גם רוצים אחדות, אבל היא צריכה להיות מבוססת על אג'נדה פוליטית ברורה".
יש סיכוי שלאחר הבחירות תמליץ לנשיא על מועמד מסוים? למשל לפיד?
"בהחלט כן. מי שמאמין בשותפות ובשוויון - נמליץ עליו. על לפיד לא נמליץ, שלא יעשה עוד פשעים כמו אלו שהוא עשה בעזה. אם תבוא ממשלה שתהיה נגד הכיבוש, נהיה בעדה. לא היינו ולא נהיה חלק משום ממשלה שכובשת את העם שלנו".
3 צפייה בגלריה
כנס פתיחת קמפיין הבחירות של יש עתיד
כנס פתיחת קמפיין הבחירות של יש עתיד
"עשה פשעים בעזה, לא נמליץ עליו לראשות הממשלה". לפיד
(צילום: AFP)
אבל כל היהודים בישראל כובשים את העם שלך
"אני חושב שמי שמכליל ככה על היהודים הוא אנטישמי. אני לא חושב שכל היהודים בעד הכיבוש, יש בהם גם אנשים מוסריים. אני פונה לציבור בישראל - כל מי שתומך בכיבוש ובמצור על עזה, וחושב שליהודים מגיע יותר כי הוא העם הנבחר - אל תצביעו בשבילנו".
בסוף, הרעיונות שלך לא יוכלו לצאת לפועל בימינו, אז מה תעשו?
"פוליטיקאים לא באים לעשות רק מה שיוצא בימינו. יש לנו חזון. את לא יכולה לדעת מה יהיה בעתיד".