תיעוד מהמטוס, רגעים אחרי פתיחת דלת החירום

משטרת דרום קוריאה עצרה היום (שישי) נוסע שפתח את דלת החירום של המטוס כשלוש דקות לפני נחיתתו בעיר דאיגו שבדרום-מזרח המדינה, בגובה של כ-200 מטרים מעל פני הקרקע. כמה מנוסעי טיסת אסיאנה איירליינס ניסו לעצור אותו, אך הוא הצליח לפתוח את הדלת חלקית, והרוח נשבה בעוצמה מבחוץ פנימה - וגרמה לבהלה גדולה במטוס. צפו בתיעוד הדרמטי בנגן הווידאו שבתחילת הכתבה.
המטוס נחת לבסוף בשלום בסביבות 12:40 (שעון מקומי), כשעה לאחר שהמריא מאי הנופש ג'ג'ו. תשעה נוסעים, כולם בני נוער, פונו מהמטוס לבית החולים המקומי לאחר שסבלו מבעיות נשימה. "חשבתי שהמטוס עומד להתפוצץ", שחזר אחד הנוסעים, בן 44, בשיחה עם סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ. לדבריו, הנוסעים שישבו ליד הדלת הפתוחה היו מבוהלים ו"נראה היה כאילו התעלפו".
2 צפייה בגלריה
המטוב לאחר הנחיתה
המטוב לאחר הנחיתה
המטוס לאחר הנחיתה
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
המטוב לאחר הנחיתה
המטוב לאחר הנחיתה
"חשבתי שהמטוס עומד להתפוצץ"
(צילום: רויטרס )
תיעוד מרגעי הבהלה במטוס, שצילם אחד הנוסעים, פורסם בסוכנות הידיעות. משרד התחבורה הדרום קוריאני אמר כי המשטרה עצרה את הנוסע שפתח את הדלת - והרשויות חוקרות "הפרות של חוקי הבטיחות בתעופה". במשרד בודקים גם, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, אם אסיאנה איירליינס פעלה לפי הפרוטוקול באירוע.
הנוסע שפתח את הדלת ונעצר טען כי עשה זאת בגלל שחש "אי נוחות", כלשון הדיווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ. האיש, בשנות ה-30 לחייו, אמר לפי הדיווח למשטרה המקומית כי "רצה לרדת מהמטוס במהירות", וטען שהיה בלחץ מאחר שפוטר מעבודתו לאחרונה.
דובר חברת התעופה ציין כי "כל מי שהיה במטוס חגר חגורת בטיחות, מכיוון שהמטוס עמד לנחות". לאחר התקרית תועד פינוי הנפגעים מהמטוס, וכן המטוס עצמו - שדלת החירום בו נותרה פתוחה - ושארית מגלשת המילוט, שנתלשה ממנה.
"זה מסוכן במיוחד כשזה קורה במהלך הנחיתה וההמראה. מישהו מצוות הטיסה היה צריך לעצור את הנוסע הזה", אמר מומחה תעופה בדרום קוריאה, "לי נראה שקשה לחברת התעופה להתנער מכל אחריות כאן".