2 צפייה בגלריה
איתמר אלחרר
איתמר אלחרר
"חלל גדול שאי אפשר לעכל". איתמר ז"ל ואלמנתו אור
15 דקות נסיעה בלבד מפרידות בין המשפחות האבלות, אלחרר ואהרון. הוריו ורעייתו של רס"ן איתמר אלחרר ז"ל יושבים שבעה במושב בני ראם - שם גדל והתחנך, והוריו של סר"ן אופק אהרון יושבים שבעה בביתם שבגן יבנה. שבת ראשונה, קשה מנשוא, עברה על המשפחות של הקצינים ביחידת אגוז, שנהרגו בתאונת ירי בבקעת הירדן ביום רביעי בשבוע שעבר.
רגע לפני כניסת השבת הגיעו קצינים מיחידת אגוז לפגוש את הוריו של רס"ן אלחרר. ההורים, בגיבוי שאר בני המשפחה וכמובן האלמנה אור, ביקשו להעביר מסר מרגיע לקצין שביצע את הירי בשוגג.
אסון ביחידת אגוז | כתבנו אלישע בן קימון בנבי מוסא
(צילום: משי בן עמי)

קציני יחידת אגוז סיפרו לקצין כי משפחת אלחרר אינה כועסת עליו, וכי הוא מוזמן להגיע אל ביתם במושב. בשלב זה לא ברור מתי הוא יגיע למפגש עם המשפחה האבלה, אך הערכה היא שלמרות מצבו הנפשי הקשה בעקבות התאונה, הוא אכן יבקר אותם כבר במהלך השבעה.
בתחקיר ראשוני של תאונת הירי החריגה בבסיס האימונים נבי מוסא שבבקעת הירדן עולה כי הקצינים יצאו לפטרול סביב הבסיס, במהלכו זיהו דמות חשודה, אותה זיהו כגנב. השניים ביצעו נוהל מעצר חשוד, שהסתיים בירי באוויר. מן הצד השני עמד קצין אחר, מפקד צוות באותה היחידה, שחשב שיורים לעברו, ולכן פתח באש לעבר השניים והרג אותם.
2 צפייה בגלריה
אופק אהרון
אופק אהרון
"הכול נגדע ברגע אחד". אופק אהרון ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
לאורך כל השבת, הגשומה והקרה, ישבו בני המשפחה סגורים בביתם ומעט מאוד מבקרים הגיעו לנחם. אצל משפחת אלחרר, משפחה דתית, לא היו מבקרים ומנחמים כלל מאחר שזה נוגד את ההלכה. אצל משפחת אהרון היו מבקרים מעטים, אולם מזג האוויר והקורונה צמצמו את מספרם עוד יותר. בימים הקרובים צפויים להגיע אל המשפחות האבלות מאות אנשים, בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון, פוליטיקאים ואישי ציבור.
"השבת הזו הייתה עבור המשפחה", סיפר קרוב משפחה של איתמר אלחרר. "יממה שבה הם היו מכונסים בתוך עצמם, ללא מבקרים, וזה איפשר להם לרגע לעצור, להיות ביחד אחד עם השני בלי אנשים סביב, רק עם הכאב העצום. רוב הזמן ההורים היו בבית, עסוקים בתפילות ואוספים את עצמם מחדש. נוצר חלל גדול שאי אפשר לעכל. אנחנו אוספים כוחות לימים הקרובים ובכלל חושבים מה עושים מכאן והלאה, ללא איתמר". בבית המשפחה במושב בני ראם יושבת שבעה גם רעייתו של איתמר, אור, שלה נישא לפני כשנה וחצי, וסביבה חברות ובני משפחה.
גיסו של אופק אהרון ז"ל במסר לקצין הפוגע: "סולחים לו ומחבקים אותו"
(צילום: מתן צורי )

אל בית הוריו של אופק אהרון בגן יבנה הגיעו חברים קרובים ובני משפחה. "הוא תכננן להינשא לחברה שלו בקיץ הקרוב", סיפר קרוב משפחה. "הוא אפילו כבר קנה בית, וממש תכנן לבנות את חייו ואת העתיד. הכול נגדע ברגע אחד. ככל שמעכלים את זה יותר, ככה זה יותר כואב וקורע את הלב".
ליאור סדן, גיסו של אופק, אמר בריאיון לאולפן ynet כי המשפחה סולחת לקצין הפוגע. "חשוב לנו להעביר מסר לקצין, שהאמא סולחת והיא מחבקת אותו ועוטפת אותו. אנחנו מודעים גם לטראומה ולרגעים הקשים שהוא עובר עכשיו, וחשוב לנו לחזק את ידיו ברגעים הקשים האלו. אני בטוח שבבוא העת נוכל לפגוש אותו ולהתחזק ביחד, ולצאת כמה שאפשר מחוזקים מהמקרה הזה".