אחרי שהגיש שלוש עתירות לבג"ץ בבקשה שיורה לגייס את ערביי ישראל - ונדחה על הסף, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה קראה היום (רביעי) לשר דודי אמסלם לפנות בנושא לממשלה שבה הוא חבר. "מדיניות גיוס בני האוכלוסייה הערבית מונחת לפתחה של הממשלה, ובאפשרותה לבחון את שינוייה", כתבה בתגובה שהעבירה לבג"ץ.
אמסלם במרץ: "בג"ץ - היכל הצבועים"

1 צפייה בגלריה
בהרב-מיארה ואמסלם. "נושא גיוס הערבים הוא סוגיה ממשלתית"
בהרב-מיארה ואמסלם. "נושא גיוס הערבים הוא סוגיה ממשלתית"
בהרב-מיארה ואמסלם. "נושא גיוס הערבים הוא סוגיה ממשלתית"
(צילום: דנה קופל, אבי מועלם)
אמסלם עתר לבג"ץ בפעם האחרונה בסוף מאי וביקש שורת סעדים, שתמציתם היא שבית המשפט יורה לפעול לגיוסם של ערבים אזרחי ישראל לשירות ביטחון או לשירות לאומי-אזרחי.
בתגובתה של היועצת המשפטית לממשלה נכתב כי "נושא גיוס בני האוכלוסייה הערבית הוא בראש ובראשונה נושא מדיניות, המצוי על היבטיו השונים לפתחה של ממשלת ישראל והדרג המדיני. באפשרותה של ממשלת ישראל לבחון את עדכניות מדיניותה בעניין. לעותר, כחבר בממשלה, עומדת האפשרות לפנות לממשלה לגיבוש מדיניות כאמור".
עוד ציינה היועצת במכתבה לאמסלם כי "כפי שנטען לא פעם על-ידי המדינה בעתירות קודמות שהעלו טענות דומות, מצב הדברים הנוכחי הוא תוצר של מדיניות ממשלתית ארוכת שנים, שגובשה על-ידי ממשלות ישראל מטעמים איתנים, שעודם רלוונטיים בימינו. בהתאם לכך, שינוי הטיפול המדינתי בסוגיה הנדונה, מחייב גיבוש מדיניות ממשלתית סדורה חדשה שתובל על-ידי הדרג המדיני, על יסוד תשתית מקצועית יסודית ומקיפה, שתונח בפני הממשלה בידי גורמי המקצוע הרלוונטיים בממשלה, ובפרט בידי משרד הביטחון, צה"ל, רשות השירות האזרחי במשרד להתיישבות ולמשימות לאומיות, משרד האוצר ומשרד הכלכלה", לשון המכתב.
בעתירה שהגיש בחודש מרץ האחרון בדרישה שבג"ץ יורה על גיוס ערביי ישראל, כינה השר את בג"ץ "היכל הצבועים". הוא אמר אז כי "בית המשפט העליון בשעת מלחמה הזדרז להתנפל על החרדים ולומדי התורה. כל ערבי שמגיע לגיל 18 רוצה ללכת ללמוד. באוניברסיטה, המדינה מממנת את האוניברסיטה. יש לו גם מלגות קיום, נותנים לו עדיפויות גם במעונות וגם בתעסוקה לאחר מכן, ואחרי שלושה שבועות שהוא נכנס לאוניברסיטה מגיל 18 פלוס שלושה חודשים כבר מפגין עם דגל אש"ף נגד מדינת ישראל. אני רוצה לראות עכשיו מה הם יעשו, אותם צבועים, עם הערבים. אני מבטיח לכם כלום. למה? ככה".