3 צפייה בגלריה
תומר זלצמן בפעולה
תומר זלצמן בפעולה
תומר זלצמן בפעולה
(צילום: Alessandro Di Donato)
לא רק מזוודות הולכות לאיבוד. גם אופניים אולימפיים. שגרירות ישראל בברלין ניהלה לאחרונה מבצע יוצא דופן - איתור וחילוץ מורכב של זוג אופניים אולימפיים יקרים במיוחד שנעלמו בטיסה באירופה, מה שפגע בהכנות של ספורטאי ישראלי שמועמד לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים הבאים.
תומר זלצמן, רוכב אופני הרים שמנסה להשיג את הקריטריון לייצוג ישראל במשחקים האולימפיים בפריז ב-2024, שב ארצה ממחנה אימונים וגילה שהכבודה שלו, כולל האופניים המשמשים אותו באימונים ותחרויות, נותרו מאחור ונעלמו - בדיוק כמו שמיליוני מזוודות של נוסעים נעלמו.
המשמעות היא פגיעה מיידית באימונים שלו ובהכנות לאולימפיאדה, שכן האופניים מותאמים למידותיו ואיתם זלצמן גם מתאמן ומתחרה. תומר התקשה לאתר זוג חלופי עמו יוכל להתאמן - ומשרד החוץ והשגרירות בברלין נכנסו לעובי הקורה, במטרה שזלצמן שלא יפסיד את התחרויות הבאות, מה שיקטין את הסיכויים שייצג את ישראל בפריז 2024.
3 צפייה בגלריה
זלצמן עם חולצת נבחרת ישראל
זלצמן עם חולצת נבחרת ישראל
זלצמן עם חולצת נבחרת ישראל
(צילום: Alessandro Di Donato)
זלצמן ניסה לפנות לערוצים שונים להשבת הכבודה הייחודית, אך ללא הצלחה. הוא כבר גילה סימני ייאוש, אך אז פנה לקונסול ישראל בברלין קובי ראש, שנחלץ מיידית לעזרתו ופנה לחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה בבקשה לסיוע דחוף שלהם. אחרי חיפושים קדחתניים זוג האופניים נמצא בפרנקפורט, שם הם המתינו יותר מחודש – ומיד נשלחו והגיעו לישראל.
בעקבות זאת יכול היה זלצמן לשוב ולהתאמן ולהשתתף בתחרות הבאה. הקונסול ראש: ״מיד כשאימו של תומר פנתה אליי הבנתי שלא רק מחובתי כקונסול לסייע ככל שביכולתי, אלא שזוהי זכות לסייע למי שכמונו, כשליחי משרד החוץ, מייצג את ישראל בכבוד. אני שמח שמאמצינו המרובים נשאו פרי ואני מאחל לתומר הצלחה רבה. כל שנותר כעת הוא להמתין למדליה הבאה!״.
3 צפייה בגלריה
זלצמן. שווי האופניים - כ-45 אלף שקל
זלצמן. שווי האופניים - כ-45 אלף שקל
זלצמן. שווי האופניים - כ-45 אלף שקל
(צילום: טימשגב)
זלצמן סיפר: "האופניים שלי הם אופני קצה לרכיבת שטח תחרותית ברמות הגבוהות ביותר. הם הותאמו במיוחד בשבילי על ידי מכשור מיוחד שמאפשר להוציא מקסימום כוח לפי נתוני הגוף שלי. שווי האופניים כ-45 אלף ועם כל הציוד הנלווה כ-70 אלף שקל. מרגע אובדן הציוד נכנסתי לסטרס גדול מאחר וזו תקופה עם תחרויות בינלאומיות רבות וחשובות, גביעי עולם באירופה כולל אליפות אירופה ואליפות עולם שהיו על הפרק.
"נאלצתי להשאיל אופניים מחבר, אך הם לא היו מותאמים לי, וזה שיבש לי את מערך האימונים. ככה טסתי לשני גביעי עולם עם דאגות וחוסר הכנה מיטבית והתפקוד שלי בתחרות היה לא מאה אחוז ולא דומה להישגים שלי בתחרויות אחרות. חזרתי לארץ, עדיין ללא האופניים, ושוב נאלצתי להתאמן עם אופניים חליפיים שאינם מותאמות למידותיי ולצרכים שלי, וככה להתכונן לאליפויות אירופה ועולם. לשמחתי שבוע לפני טיסתי הבאה לתחרויות נוספות הגיעה מזוודת האופניים, באיחור של 36 ימים".