תושבים רבים בדאחייה של ביירות נענו לקריאות צה"ל הלילה (בין שישי לשבת) להתפנות משורה של בניינים ואזורים שבהם הסתיר חיזבאללה - מתחת לאותם מבנים - מתקנים אסטרטגיים ובהם מחסני טילי חוף-ים שנרכשו במימון איראני. הבוקר גם הודיעו הרשויות על פינוי בתי חולים בדאחייה. צה"ל ממשיך לתקוף בלבנון גם הבוקר, במקביל למטחים לרחבי הצפון. כל העדכונים - בבלוג המתעדכן. צפו בתמונות מההרס בדאחייה.
ההריסות בדאחייה: כך זה נראה הבוקר

תושב הדאחייה עלאא א-דין סעד סיפר כי הוא, אשתו ושלושת ילידיהם ברחו אחרי ששמעו על הוראת הפינוי בטלוויזיה. "הייתה המולה גדולה בשכונה", סיפר וציין כי הספיק לקחת רק כמה בגדים, מסמכים ומעט כסף מזומן לפני שנכנסו לרכב - ואז נתקעו בפקק בשל הבריחה ההמונית. "אנחנו הולכים להרים. נראה איפה נעביר את הלילה, ומה נעשה מחר".
עדי ראייה אמרו לרויטרס כי שמעו מעט לפני עלות השחר כ-20 פיצוצים, ותושבים רבים שברחו מבתיהם בדאחייה התקבצו בכיכרות, בפארקים ובמדרכות במרכז ביירות או באזורי החוף של הבירה הלבנונית. "הם רוצים להשמיד את הדאחייה, הם רוצים להשמיד את כולנו", אמר סארי, גבר כבן 30 שברח גם הוא מביתו ברובע שמהווה את מעוז חיזבאללה.
הוא דיבר עם רויטרס ליד "כיכר השהידים" בביירות, שם נפרסו מזרנים עבור המפונים. הבוקר העשן הימשך להיתמר מביירות - אבל הרחובות כבר נראו ריקים לחלוטין.
4 צפייה בגלריה
הריסות לאחר התקיפות בדאחיה
הריסות לאחר התקיפות בדאחיה
ההרס העצום בדאחייה, לאחר תקיפות צה"ל
בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה ונחשב לאחד השופרות של ארגון הטרור, נכתב הבוקר: "זו מלחמה כוללת. מה שישראל עשתה בשבועיים האחרונים ואתמול, מספיק כדי 'לסגור את הדלת' לכל סוג של הסדר. לבנון והאזור כולו נכנסו לשלב חדש של עימות שיוביל לשינוי פני האזור".
אמש פרסם דובר צה"ל בערבית אלוף-משנה אביחי אדרעי הוראה לתושבים במתחמי מגורים בדאחייה בביירות להתפנות מבתיהם. "אתם נמצאים בסמוך לאינטרסים של חיזבאללה. התרחקו מהם לא פחות מ-500 מטר", קרא לתושבים.
4 צפייה בגלריה
שער של עיתון לבנוני ובו תמונת ההריסות כתוצאה מהתקיפות הישראליות
שער של עיתון לבנוני ובו תמונת ההריסות כתוצאה מהתקיפות הישראליות
שער "אל-אחבאר": "מלחמה כוללת"
לאחר מכן הודיע גם דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי: "בשעות הקרובות אנחנו עתידים לתקוף יכולות אסטרטגיות שחיזבאללה הטמין בלב הדאחייה של ביירות - מערך טילי חוף-ים שנבנה במימון איראן. במהלך מלחמת לבנון השנייה חיזבאללה שיגר טילי חוף-ים שפגעו באנייה "אח"י חנית". נסראללה עצמו איים על מתקנים אסטרטגיים חיוניים של ישראל בים ובסמוך ליבשה".
לדבריו, "הטילים האלה הם איום ממשי על נתיבי השיט העולמי ומתקנים אסטרטגיים של מדינת ישראל. בעוד זמן קצר - נתקוף את אמצעי הלחימה שמתחת לבניינים. עוצמת הפיצוץ עלולה להביא לקריסת המבנים. בימים האחרונים חשפנו את מי שחיזבאללה מחביא בדרום לבנון, וכעת נחשוף כיצד הוא מטמין נשקים אסטרטגיים ואמצעי לחימה בלב הדאחייה של ביירות - כך שבניינים ישמשו כמגן".
מאוחר יותר, בסביבות השעה 3:00 בלילה, קרא אדרעי פעם נוספת לתושבים להתפנות באופן מיידי משלושה אזורים שנמצאים "סמוך לאינטרסים הקשורים לחיזבאללה". הוא פנה אליהם: "למען ביטחונכם וביטחונם של יקיריכם, אתם נאלצים לפנות מיד את המבנים ולהתרחק מהם למרחק של לא פחות מ-500 מטר".
אמש, מעט אחרי השעה 18:00 בערב, שלחו מטוסי קרב של חיל האוויר כמה פצצות חודרות בונקרים, מהסוג שדומה לאלו שצה"ל הטיל על מנהרות חמאס ברצועת עזה, למתחם בניינים שמתחתיו, לפי הערכות הצבא, שהה מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. לפי ניסיון העבר הקרוב מהחיסולים הקודמים, יעברו כמה שעות נוספות לפחות, אם לא מעבר לכך, עד שיבינו בישראל אם נסראללה חוסל או שרד.