ז'ורדן ברדלה, המועמד לראשות ממשלת צרפת מטעם מפלגת הימין הקיצוני של מרין לה פן, "האיחוד הלאומי", הצהיר היום (ב') כי עמדת מפלגתו היא שאין לדון כעת בהכרה צרפתית במדינה פלסטינית, בעקבות מתקפת הטרור של 7 באוקטובר.
3 צפייה בגלריה
ז'ורדן ברדלה ימין קיצוני ב צרפת מועמד האיחוד הלאומי לראשות הממשלה
ז'ורדן ברדלה ימין קיצוני ב צרפת מועמד האיחוד הלאומי לראשות הממשלה
ז'ורדן ברדלה. אם איראן תתקוף, צרפת "כמובן" תעזור לישראל
(צילום: AP Photo/Lewis Joly)
"ההכרה במדינה פלסטינית אינה עומדת יותר על הפרק כרגע בשל התקפת חמאס והזוועות של 7 באוקטובר", אמר ברדלה בתשובה לשאלת ynet ו"ידיעות אחרונות", והוסיף: "מדיניות שתי המדינות הייתה תמיד מדיניות המשפחה הפוליטית שלנו. למדינה פלסטינית יש זכויות אך גם התחייבויות. הכרה במדינה פלסטינית כעת תהיה הכרה בטרור, והכרה פוליטית בארגון הקורא באמנה שלו להשמדת מדינת ישראל".
כשנשאל אם ממשלת צרפת בראשותו תגן על ישראל במקרה של מלחמה עם לבנון התחמק ברדלה מלהשיב, אך אמר כי אם ההתקפה תגיע מאיראן צרפת תשתתף "כמובן" בהגנה על ישראל. "לחיזבאללה יש תחמושת גדולה פי עשרה מלחמאס", אמר.
3 צפייה בגלריה
מארין לה פן
מארין לה פן
מארין לה פן. יותר משליש מהבוחרים איתה
(צילום: FRANCOIS LO PRESTI / AFP)
בנושא האנטישמיות ביקר ברדלה את מפלגת השמאל של ז׳אן-לוק מלנשון, "צרפת המורדת", שליבתה את ההפגנות נגד ישראל במהלך מערכת הבחירות לפרלמנט האירופי: "רבים מהפוליטיקאים בשמאל ובשמאל הקיצוני תרמו לאווירה האנטישמית בצרפת מאז 7 באוקטובר, והם עשו זאת מטעמים פוליטיים. נהיה המגן לאזרחינו היהודים". עם זאת ברדלה לא פירט את תוכניתו למלחמה באנטישמיות.
לקראת הבחירות לפרלמנט הצרפתי שייערכו בשבוע הבא מובילה מפלגתם של ברדלה ולה פן עם 34.6% בסקרים, כשאחריה צועד איחוד מפלגות השמאל "החזית העממית החדשה" עם 28.2%. מפלגתו של הנשיא עמנואל מקרון, שאת מסע הבחירות שלו מוביל ראש הממשלה הפופולרי גבריאל אטאל, נמצאת במקום השלישי עם 20%.
3 צפייה בגלריה
מקרון
מקרון
נשיא צרפת מקרון. מפלגתו רק במקום השלישי בסקרים
(צילום: EPA/MICHEL EULER)
למרות ההובלה בסקרים, ברדלה אמר כי לא יקבל על עצמו את תפקיד ראש הממשלה אם מפלגתו לא תגרוף רוב מוחלט באספה הלאומית: "אני לא רוצה להיות ראש ממשלה לשם הכבוד. אם לא יהיה לי רוב מוחלט, תוגש נגדנו הצעת אי אמון אחרי 15 יום. אני כאן כדי לממש את מדיניות המפלגה".
מקורבים למפלגתו של מקרון מזכירים בכל הזדמנות כי בשני הקצוות של הקשת הפוליטית יש מועמדים שהתבטאו באופן אנטישמי. עמדתו של מקרון בנושא ההכרה במדינה פלסטינית ידועה: "הכרה במדינה פלסטינית אינה טאבו", הצהיר בפברואר, אך בתחילת יוני הוסיף: "זה לא הגיוני כרגע. המצב אינו יציב כרגע. נעשה זאת כשיגיע הרגע הנכון. תמיד בחרנו במדיניות שתי המדינות".