2 צפייה בגלריה
יושבים במקלט באשקלון
יושבים במקלט באשקלון
יש "קשיים בקיום מערכת הבחירות בתקופה האמורה". תושבים במקלט באשקלון, השבוע
(צילום: רויטרס /Ronen Zvulun)
בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", משרד הפנים הודיע היום (רביעי) כי החליט לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות והמועצות האזוריות בשלושה חודשים. מאחר שלפי החוק, הבחירות המקומיות אמורות להתקיים כל חמש שנים, דחיית הבחירות תדרוש את אישור הממשלה - ולאחר מכן את אישור הכנסת בשלוש קריאות. לכן דחיית הבחירות, שהיו אמורות להתקיים ב-31 באוקטובר, עדיין אינה סופית.
לפי תזכיר החוק שפרסם משרד הפנים, הבחירות יידחו ל-30 בינואר 2024. "על רקע מצב המלחמה בו מצויה מדינת ישראל, והקשיים בקיום מערכת בחירות במהלך התקופה האמורה, מוצע לדחות את מועד הבחירות בכשלושה חודשים", נכתב בתזכיר החוק.
2 צפייה בגלריה
משה ארבל שר הפנים ושר הבריאות
משה ארבל שר הפנים ושר הבריאות
שר הפנים משה ארבל. הנחה לדחות את הבחירות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בהמשך, משרד הפנים הבהיר כי תזכיר החוק מציע למעשה "הקפאת מצב", שמשמעותה היא שכל ראשי הרשויות וחברי המועצה המכהנים ימשיכו בתפקידם עד למועד החדש של הבחירות. עוד מסר המשרד כי "הפעולות שבוצעו עד למועד אישור התזכיר כחוק, ימשיכו לעמוד בתוקפן. פעולות מתחייבות שמועד ביצוען טרם הגיע, יבוצעו בהתאמה למועד הבחירות החדש".
כבר אתמול הסתמן כי תתקבל החלטה על דחיית הבחירות, אך שר הפנים משה ארבל סירב להתייחס לנושא "בזמן שאנחנו קוברים את בנינו ובנותינו". תזכיר החוק, כפי שהבהיר המשרד היום, הוגש בהנחייתו של ארבל.