גנץ גיבה את שר המשפטים ממפלגתו ניסנקורן
(צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)

המשבר הפוליטי בין הליכוד לכחול לבן עדיין רחוק מפתרון, אולם נראה כי אחת מנקודות המחלוקת בין הצדדים תישאר על כנה: שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ הבהיר הבוקר (יום ד') כי הוא לא מוכן לקחת את תיק המשפטים מידיו של אבי ניסנקורן. "אני לא מתכוון להחליף את אבי, הוא עושה עבודה טובה מאוד במשרד המשפטים", אמר גנץ בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה.
בשבועות האחרונים, עם החרפת המשבר בין הליכוד וכחול לבן, דווח כי במסגרת ניסיונות הפשרה בין שתי המפלגות הועלתה כביכול דרישה שלפיה ניסנקורן יעזוב את משרד המשפטים. גנץ מצהיר כעת בפומבי כי הדרישה לא מקובלת עליו. "אנחנו מחויבים לשמירה על הדמוקרטיה ומוסדות המשפט ולכן התשובה היא מאוד ברורה", אמר יו"ר כחול לבן לנשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה יוחנן פלסנר.
1 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן בני גנץ
אבי ניסנקורן בני גנץ
גנץ וניסנקורן
(צילום: ישראל הדרי)
שבוע בלבד לפני אפשרות לפיזור אוטומטי של הכנסת ה-23, ציין גנץ: "אני חושב שצריך להימנע מבחירות ולהגיע למצב של ממשלה מתפקדת ותכנון לטווח ארוך. אני מקווה שראש הממשלה יבין שהליכה לבחירות היא לא מה שישראל צריכה עכשיו.
"אין לנו הרבה זמן איך לפתור את זה, אבל אני כמובן מוכן לעוד מערכת בחירות. הפתרון היה צריך להיות בתקציב ונשאר בתקציב ובחוק ההסדרים המתווה אליו ומביא בחשבון את הרפורמות הכלכליות".
גנץ התייחס גם לבחירת המועמד לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל, ניצב קובי שבתאי. "אני רוצה לברך על בחירתו של מפכ"ל. אני מקווה שזה יעבור את 'ועדת גולדברג', ברור שמשטרת ישראל צריכה מפכ"ל".
ח"כ אסף זמיר מכחול לבן: "לא אהיה שותף לפשרה"
(צילום: משי בן עמי)

גנץ גם עקץ את השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שנדרש אתמול להתייחס לביקורת המרומזת עליו מצדו של ממלא-מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן שהודיע על פרישה מהמשטרה. "תודה לניצב מוטי כהן שנשא על גבו משטרה בתנאים קשים מאוד של משבר קורונה המצריך תהליכי אכיפה מאוד גדולים בהיעדר גיבוי פוליטי מספק", אמר הבוקר גנץ.
ניצב כהן כתב אתמול בהודעה על פרישתו: "בתקופה האחרונה נאלצתי להתמודד גם עם אתגרים מסוג חדש: ניסיונות להתערבות בעבודת משטרת ישראל; מעורבות שאין לה מקום בארגון ולא נתתי לה יד. נראה כי ההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע משך זמן כה ממושך לא הייתה נטולת שיקולים זרים".
השר אוחנה מיהר אחר כך להגיב: "שר אמור להיות מעורב בענייני משרדו, והשר לביטחון פנים חייב להיות מעורב בעבודת המשטרה, גם אם זו תופעה חדשה עבור מישהו במשטרה או בשירות הציבורי בכלל".