שב"כ והמשטרה התירו לפרסם הבוקר (יום ד') כי בפעילות שוטרי המחוז הצפוני, סוכלה חוליית מחבלים שתכננה להשליך בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב בכביש 85 בצפון. הבוקר, עם סיום חקירה משותפת של שב"כ והיחידה המרכזית במחוז צפון של המשטרה, הוגש כנגד השניים, ערבים-ישראלים מהגליל.
תיעוד המעצר וסיכול הפיגוע
(צילום: דוברות המשטרה)

1 צפייה בגלריה
שב"כ והמשטרה: סיכלנו פיגוע השלכת בקבוקי תבערה בכביש 85
שב"כ והמשטרה: סיכלנו פיגוע השלכת בקבוקי תבערה בכביש 85
בקבוקי התבערה שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
ב-4 באוגוסט, כחלק ממערך הביטחון השוטף של שוטרי מחוז צפון בנקודות אסטרטגיות וצירים מרכזיים בצפון הארץ, הבחינו השוטרים, סמוך לשעה 04:30 לפנות בוקר, בשני קטינים חשודים לבושים בגדים שחורים בתוך חנייה סמוכה לצומת גילון, כשהם אוחזים במשהו.
במהלך בדיקת החוליה זיהו השוטרים כי השניים סיימו להכין מספר בקבוקי תבערה מלאים בחומר דליק ובמקום אותרו ממצאים נוספים שהעלו את חשד השוטרים, כי השניים תכננו להשליך את בקבוקי התבערה על כביש 85 לעבר כלי רכב הנעים בציר כשהרקע הוא לאומני. שני החשודים נעצרו והועברו לחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז צפון.
מחומר החקירה בשב"כ ובמשטרה עלה כי החוליה הגיעה במהלך שעות הלילה לתחנת דלק סמוך לאזור מגוריהם, שם מילאו מיכל דלק, המשיכו באופניים חשמליים לעבר חניון רכבים סמוך לצומת גילון והחלו בהכנת בקבוקי התבערה תוך שהם מתעדים את פעולותיהם במכשיר הטלפון שהיה ברשותם.
עוד עלה בחקירה, כי השניים התכוונו להשליך את בקבוקי התבערה לעבר רכבים הנעים באזור צומת גילון כשלדבריהם הרכבים המיועדים שייכים לתושבים יהודים. בנוסף, הצטיידו הנאשמים במדליק פחמים באמצעותו תכננו להצית את היער הסמוך (גילון) על רקע לאומני.
בתום חקירה משותפת של שב"כ והיחידה המרכזית של מחוז צפון, הגישה הבוקר (רביעי) פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום כנגד שני הנאשמים בבית המשפט המחוזי בחיפה באמצעות עו"ד שרון אדרי. מכתב האישום עולה כי השניים נפגשו בחצר ביתו של אחד מהם ונערכו להרכבת בקבוקי התבערה. לאחר שסיימו, עצרו השניים בתחנת דלק הסמוכה לכפר מג'ד אלכרום ורכשו גם בנזין. כשהגיעו לכביש הגישה ליישוב גילון, שם תכננו להשליך את הבקבוקים שהרכיבו על המכוניות הנוסעות, נתפסו השניים ע"י שוטרי סיור שהיו במקום והבחינו בהם.
כתב האישום מייחס לקטינים עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, פעולה בנשק למטרות טרור, עבירות בנשק (ייצור, החזקה ונשיאה) ושימוש רשלני או נמהר באש.
פקד עמית זינגר, סגן מחלק מיעוטים בימ"ר צפון, אמר: "החל מראשית מלחמת חרבות ברזל, פועל המחוז הצפוני בנחישות ובעוצמה על מנת לסכל אירועים ביטחוניים כנגד אוכלוסייה אזרחית. במהלך פעילות יזומה של שוטרים, בשעות המוקדמות של הבוקר, זומנו שני צעירים כאשר הם עם אופניים חשמליים באזור מיוער סמוך לכביש 85.
"בפעילות נחושה ומהירה, הם נעצרו שברשותם מספר רב של בקבוקי תבערה. החקירה נוהלה בשיתוף פעולה של היחידה המרכזית במחוז צפון ושב"כ, במהלכה נחשפנו לתכנונם של החשודים להגיע לאזור להצית את בקבוקי תבערה, לזרוק לעבר רכבים יהודים ולפגוע בהם. משטרת ישראל ושב"כ פועלים כל העת על מנת ולאתר אירועים מסוג אלה, למנוע פיגועים, לאתר את המחבלים, לעצור אותם ולהכניס אותם מאחורי סורג ובריח".