משרד החוץ הישראלי החזיר בחודש מאי האחרון להתייעצויות את שגרירת ישראל בדבלין, דנה ארליך, כמחאה על כך שאירלנד הכירה במדינה פלסטינית, אלא שמסתבר שהיא כלל לא נמצאת בארץ - אלא מתגוררת במעון שגריר ישראל במדריד. כך נודע ל-ynet.
גם בית השגריר בבירת ספרד התרוקן במאי האחרון לאחר שמשרד החוץ החזיר להתייעצויות את השגרירה הישראלית רודיקה רדיאן-גורדון, שיצאה מאז לפנסיה. השגריר החדש של ישראל בספרד, צבי וופני, ממתין כעת בישראל להחלטה של הדרג המדיני אם לחזור לספרד או לא.
לאחר החזרתה להתייעצויות, התברר שארליך עברה בכלל ללונדון ומשם המשיכה לטפל ביחסי ישראל-אירלנד שנמצאים במשבר מתמשך. בחודשים האלה היא הספיקה להתעמת כמה פעמים עם הנשיא האירי האנטי-ישראלי מייקל היגינס, שהאשים אותה בהדלפת מכתב הברכה שלו לנשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן – האשמה שהתגלתה כשקרית לחלוטין מאחר ששגרירות טהרן באירלנד היא זו שפרסמה בחשבון ה-X שלה את המכתב.
4 צפייה בגלריה
דנה ארליך שגרירת ישראל ב ארילנד
דנה ארליך שגרירת ישראל ב ארילנד
השגרירה דנה ארליך, על שער Irish Independent
4 צפייה בגלריה
דנה ארליך שגרירת ישראל ב ארילנד
דנה ארליך שגרירת ישראל ב ארילנד
הקריאות לגירושה. ארליך
ארליך, שנחשבת לדיפלומטית מוערכת מאוד, גם המשיכה להתראיין לכלי תקשורת באירלנד והגנה על ישראל כמעט בחירוף נפש, באחת המדינות העוינות ביותר לישראל באירופה.
אחרי שלושה חודשים במלון בלונדון ועבודה במשרד בשגרירות, הוחלט במטה משרד החוץ להעביר את ארליך למדריד כדי שתתגורר בינתיים בבית הריק של השגריר בספרד. משם, ארליך ממשיכה לטפל ביחסים בין ישראל לאירלנד. הסיבה שבגינה היא לא הוחזרה לישראל נובעת מסירובו של משרד האוצר לשלם שכר חו"ל לשגרירים שהוחזרו מסיבות כאלה או אחרות, אך "יושבים על המזוודות" ומחכים בארץ. גורמים במשרד החוץ אומרים כי ״ארליך ממשיכה לעשות עבודה יפה מאוד מול אירלנד, תחת תנאים קשים. היא מתגוררת במעון השגריר במדריד ועובדת ממשרדי השגרירות״.
4 צפייה בגלריה
נשיא אירלנד מייקל היגינס
נשיא אירלנד מייקל היגינס
נשיא אירלנד מייקל היגינס. ״היחסים עם ישראל מחריפים״
4 צפייה בגלריה
כוחות יוניפיל בדרום לבנון
כוחות יוניפיל בדרום לבנון
כוחות יוניפ״יל בדרום לבנון
(צילום: REUTERS/Thaier Al-Sudani)
בינתיים, היחסים בין מדינות ישראל ואירלנד הולכים ומחריפים, כשהסכסוך האחרון קשור למלחמה בלבנון. ישראל דרשה מכוח יוניפי"ל להתפנות חמישה ק"מ צפונה, והחיילים האירים, שהם חלק מכוח יוניפי"ל, סירבו בתוקף - והנשיא האירי לא החמיץ הזדמנות שוב להשתלח בירושלים.
ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "שגרירת ישראל לאירלנד דנה ארליך לא נמצאת כיום באירלנד מטעמים מדיניים ובעקבות המהלכים האנטי-ישראלים שננקטו על ידי הממשלה האירית. יובהר כי דנה ארליך אינה מטפלת ביחסי ישראל-ספרד, אלא ממשיכה לבצע את עבודתה מול אירלנד, ממיקום גיאוגרפי שמשתנה על פי הנסיבות והצרכים השונים".