בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) בשמונה ימים את מעצרו של נמר אבו טיור (21), תושב רמאללה, החשוד שגנב רכב מאזור בת ים ופרץ מחסום בנתב"ג. בדיון, טען סנגורו כי הוא "התבלבל והתגלגל לסיטואציה כי לא הכיר את דרכי הכביש השונות בנתב"ג".
2 צפייה בגלריה
הפגנה בנתב"ג של נהגי מוניות בעקבות כניסת תעריפי מונה חדשים
הפגנה בנתב"ג של נהגי מוניות בעקבות כניסת תעריפי מונה חדשים
נתב"ג. הסנגור טען: "הוא התבלבל"
(צילום: שי דיין)
אבו טיור טען בחקירתו כי לא גנב את הרכב – אלא הבחין בו פתוח. "היה בו מפתח ונסעתי ברכב", הוא אמר. השופט גיל גבאי אמר בהחלטתו כי מהחקירה עלה שחלונות הרכב היו שבורים עוד לפני שהחשוד הגיע אל המחסום, מה שמעיד על פריצה ועל גניבת הרכב. "המפתח שבו עשה שימוש החשוד הוא מפתח משוכפל. כלומר, הוא או אחר שהיה שותף לו שכפלו את המפתח בדרך מתוחכמת".
אבו טיור כבר נשפט בעבר לעונש מאסר בגין הרשעתו בניסיון פירוק חלקים מרכב, גניבה מרכב, פריצה לרכב וכניסה לישראל שלא כחוק. בין היתר עומד נגדו מאסר על תנאי בר הפעלה.
האירוע התרחש הלילה, סמוך לשעה 01:15. אבו טיור פרץ את המחסום אחרי שהגיע עם המכונית מכיוון כביש מספר 1, ומאבטח שהיה במקום ירה כדור אחד לעבר הרכב, אחרי שחשש מפני פיגוע דריסה. אחרי הירי נמלט אבו טיור לשיחים ורכבו נמצא בתחנת דלק במתחם. מרגע פריצת המחסום ועד תפיסתו, נמל התעופה נסגר על-פי הנהלים, אך לפי רשות שדות התעופה האירוע החריג לא גרם לעיכוב בהמראות.
לדברי עו״ד עבד אבו עמר, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד, "מדובר בבחור צעיר אשר בסך הכול התבלבל והתגלגל לסיטואציה מורכבת מפני שלא הכיר את דרכי הכביש השונות בנתב"ג. לא הייתה לו כוונה לפגוע בנפש ולסכן את ביטחון הציבור. הדברים יתבהרו בהמשך".

מפקד מחוז מרכז: "המדינה מדברת בשני קולות"

מפקד משטרת מחוז המרכז, ניצב אבי ביטון, אמר כי הוא רואה קשר ישיר בין הגדר הפרוצה שדרכה נכנסים מידי יום אלפי מסתננים מיהודה ושומרון לשטחי ישראל לבין עבירות הרכוש. את הדברים אמר אתמול, שעות לפני התקרית בנתב"ג.
2 צפייה בגלריה
ניצב אבי ביטון
ניצב אבי ביטון
מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון
(צילום: דוברות המשטרה )
"הגדר בקו התפר בין איו"ש לישראל פרוצה. יש בה פרצה אחת גדולה. אלפים רבים נכנסים מידי יום ומייצרים לנו את עבירות הרכוש ועבירות גניבות הרכב מישראל לתחומי השטחים. אנחנו פוגשים את מי שמסתנן לישראל מהשטחים בכל מקום בארץ באתרי הבניה בשווקים, בחופי הים ובמרכזי הקניות", אמר אתמול ביטון.
הוא גם מתח ביקורת על הדרג המדיני: "המדינה מדברת בשני קולות. מצד אחד יש גדר, אבל מצד שני לא מקפידים לאכוף שלא תהיה הסתננות דרכה. בחודש אפריל האחרון, בשל המתיחות הביטחונית, הרמטכ"ל הנחה לחסום כל אפשרות להסתנן דרך הגדר שממש נסגרה. הרגשנו ירידה דרמטית בעבירות הרכוש באזור מרכז הארץ עד למצב שלא היו כמעט עבירות רכוש".
לדבריו, "מצד אחד יש גדר אבל מצד שני באים ואומרים שרוצים שייצאו לעבוד וזה מרגיע את השטח. המדינה מדברת בשני קולות. אם יש גדר בואו נאכוף, ואם לא רוצים אז לפחות שיגידו לא רוצים אכיפה. הסיפור הוא הגדר".