יממה אחרי שחולץ בפעולה נועזת משבי חמאס ברצועת עזה, הוריו של אנדריי קוזלוב (27) נחתו הבוקר (ראשון) בארץ ולאחר מכן נפגשו עימו בבית החולים שיבא בתל השומר, שם הוא מאושפז. יבגניה, אימו של אנדריי, אמרה לאחר הנחיתה כי "אני הכי מאושרת. שוחחנו עם אנדריי, הוא נראה ומרגיש בסדר, הוא אפילו מתבדח".
ההורים מדברים
(צילום: עידו ארז)

הוריו של אנדריי נוחתים בישראל

4 צפייה בגלריה
איחוד משפחתו של אנדריי  קוזלוב
איחוד משפחתו של אנדריי  קוזלוב
אנדריי קוזלוב מתאחד עם משפחתו
(צילום: דוברות מנהלת החטופים הנעדרים)
4 צפייה בגלריה
אנדריי קוזלוב
אנדריי קוזלוב
אנדריי בעת חילוצו
(צילום: REUTERS/Marko Djurica)
יבגניה ומיכאל קוזלוב, הוריו של אנדריי, תושבי רוסיה, המריאו אמש מסנט פטרסבורג. ממשרד החוץ נמסר כי בקונסוליה הכללית של ישראל בעיר התגייסו לטובת הסיוע להוריו של אנדריי מיד כשנודע להם שחרור ארבעת החטופים, והקונסול טל שוורצמן ליווה אותם לשדה התעופה.
בהצהרה מבית החולים שיבא תל השומר הם הודו לעם ישראל, ואמרו שהם מאושרים. האב מיכאל הודה לפקד ארנון זמורה ז"ל, למשפחתו ולכוחות הביטחון. "אנדריי במצב טוב יחסית, הוא מדבר ומשתף אותנו במה שקרה", אמר האב. ההורים סיפרו שהוא מאושר שהמשפחה וזוגתו ג'ניפר חיכו לו, ו"זה מה שהחזיק אותו בשבי, כל יום הוא חשב על המשפחה".
אנדריי חולץ אתמול בבוקר יחד עם נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר ג'אן (21) ושלומי זיו (40) בפעולה מיוחדת של כוחות הביטחון. הארבעה נחטפו ממסיבת הטבע ברעים, שם עבדו או בילו לצד חבריהם. הם חולצו במבצע מורכב של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, שפעלו בלב נוסייראת שבמרכז רצועת עזה. במבצע ההרואי נהרג לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה ז"ל. החטופים הועברו לבית החולים שיבא תל השומר, וצה"ל מסר אז כי מצבם הרפואי תקין.
4 צפייה בגלריה
הוריו של אנדריי קוזלוב נוחתים בישראל
הוריו של אנדריי קוזלוב נוחתים בישראל
הוריו של אנדריי קוזלוב נוחתים בישראל
( צילום: משרד החוץ)
אנדריי יורד מהמסוק בשיבא
(צילום: יריב כץ)

4 צפייה בגלריה
הוריו של אנדריי קוזלוב בדרכם לישראל
הוריו של אנדריי קוזלוב בדרכם לישראל
הוריו של אנדריי בשדה התעופה ברוסיה
( צילום: משרד החוץ)
אנדריי עבד במסיבה ברעים כמאבטח. הוא עלה לבדו לישראל מרוסיה כשנה לפני כן, וחי בארץ עם חברים מפרויקט "מסע" שבו הוא השתתף. הקשר איתו נותק בבוקר יום שבת, לאחר ששלח לחברים הודעות, סיפר על המחבלים שחדרו לאזור שבו הוא נמצא, ושאין לו לאן לברוח. שלושה שבועות אחר מכן, משפחתו עודכנה על חטיפתו לעזה ואימו הגיעה מרוסיה לישראל כדי לפעול למען שחרורו.
פורסם לראשונה: 10:19, 09.06.24