כ-500 בני אדם השתתפו בצהריים (שישי) בהפגנה סוערת מול ביתו של יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ בראש העין, וקראו לו לפרוש מהממשלה. בהפגנה נכחו גם קרובי חטופים שיקיריהם נמצאים בשבי חמאס כבר 203 ימים. כמה מהמפגינים הבעירו מדורה, אחרים הדליקו אבוקות. אחד המפגינים נעצר בחשד לתקיפת שוטרים, ואחרת בחשד להפרת הסדר הציבורי.
"אם אין עסקה – צא מהממשלה" - מפגינים מחוץ לביתו של בני גנץ
(צילום: דורשינוי, עילאי הרסגור - הנדין)

עם המפגינים נמנו חיילי וחיילות מילואים שגויסו בחודשים האחרונים למלחמה בעזה. המפגינים, בהובלת נציגי התנועות "דורשינוי", "בונות אלטרנטיבה", "החזית הוורודה", "מטה המאבק - חופשי בארצנו", "עד כאן" ו"אמהות בחזית", דרשו כאמור מגנץ ומשאר שרי המחנה הממלכתי לצאת מהקואליציה, וקראו "אם אין עסקה - צא מהממשלה".
המוחים האשימו את הממשלה בסדרה של כשלים חמורים ובכללם מחדלי 7 באוקטובר, הזנחה של מפונים מהדרום והצפון בעקבות המלחמה, והיעדר הכרעה כלשונם מול חמאס. הם קראו לגנץ לפרוש באופן מיידי מהממשלה, ולהוביל מהלך לפיזור הכנסת הנוכחית והליכה לבחירות חדשות בהקדם האפשרי".
2 צפייה בגלריה
"אם אין עסקה – צא מהממשלה" - מפגינים מחוץ לביתו של בני גנץ
"אם אין עסקה – צא מהממשלה" - מפגינים מחוץ לביתו של בני גנץ
אבוקות ומדורה בהפגנה מול בית השר גנץ
(צילום: דורשינוי)
בהפגנה השתתפו כאמור גם קרובי חטופים. עינב, אמו של מתן צנגאוקר שנחטף מקיבוץ ניר עוז, אמרה מול ביתו של השר גנץ: "אני כבר שבעה חודשים לא מתעוררת ולא ישנה, אני חיה בסיוט מתמשך. נכנסת לממשלה כי אמרת שתוכל להשפיע מבפנים, ואני שואלת אותך מה אתה עושה? איך אתה משפיע? אתה בממשלה שבעה חודשים, ומתן שלי וכל שאר החטופים עדיין בשבי".
צנגאוקר אמרה עוד: "גנץ נכנס במטרה להבטיח שמטרות המלחמה יושגו, אך עד כה 133 חטופים נמקים בעזה וחמאס לא מוטט. אם הסיבה שגנץ ואיזנקוט נשארים היא על-מנת להכשיר את טרפוד העסקה בידי נתניהו, אין כל סיבה שימשיכו לשבת סביב השולחן. ידי כל חברי הקבינט מגואלות בדם החטופים שנרצחו בשבי, וגנץ צריך לדעת שגם עליו האחריות לחייהם של החטופים".
יהודה, אביו של החטוף נמרוד כהן, אמר בהפגנה מול בית השר: "צאו מהממשלה. אתם רק מהווים עלה תאנה, אתם רק שומרים על נתניהו שלא ייכנס לכלא. אתם לא מועילים לנו, אתם לא משחררים את החטופים, אתם ממשיכים להתעקש על הלחימה בעזה - דבר שהורג את הילדים שלנו".
2 צפייה בגלריה
"אם אין עסקה – צא מהממשלה" - מפגינים מחוץ לביתו של בני גנץ   הגיע מרענן בן צור
"אם אין עסקה – צא מהממשלה" - מפגינים מחוץ לביתו של בני גנץ   הגיע מרענן בן צור
ההפגנה מול ביתו של גנץ בראש העין
(צילום: דורשינוי)
נדב זלצברגר, דובר תנועת "דורשינוי" וממארגני ההפגנה, אמר: "אנו קוראים לשר גנץ לקחת אחריות ולהוות דוגמה. נכון שהוא לא ישב בממשלה ברגעים שקדמו לאסון 8 באוקטובר, אך מאז הצטרפותו לקואליציה הזו הוא חולק באחריות המלאה למחדליה. הגיע הזמן לומר די. הישארות בממשלת הכישלון הזו מהווה הפניית גב לציבור שקיווה לראות תיקון ושינוי. הצעד האמיץ שלך היום, הוא התקווה של כולנו לעתיד".
יניב סגל, מוביל תנועת "החזית הוורודה", אמר: "זה הזמן למנהיגים, לא לעציצים. המלחמה בעזה נגמרת בשקט, העזתים חוזרים לחוף הים ואצלנו הצפון והדרום עוד תחת אש בזמן שהחטופים נמקים בשבי. גנץ - הגיע הזמן לצאת מממשלת האסון ולקרוא לבחירות במושב הקרוב. למען החיילים, החטופות והדמוקרטיה הישראלית - צאו מהממשלה".
מהמשטרה נמסר בעקבות ההפגנה: "שוטרי תחנת ראש העין נערכו החל משעות הצהריים המוקדמות במטרה לאבטח את ההפגנה ולשמור על הסדר בהפגנה שנערכה בסמוך למרכז מסחרי בעיר. במהלך ההפגנה החלה קבוצת פורעים להפר את הסדר תוך שהם מדליקים מדורה ומבעירים אבוקות בסמוך לאזרחים שישבו במרכז המסחרי הצמוד למפגינים.
"בנוסף המשיכה קבוצת מפגינים להפר את הסדר בצורה חמורה תוך שהיא מנסה לפרוץ את גדרות המשטרה על מנת לצאת ממתחם ההפגנה שאושר שלהם ולהתקרב לבית האישיות המאובטחת. בסיום המחאה עצרו השוטרים שני מפגינים בשל תקיפת שוטרים וניסיון פריצת הגדרות. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה אך תגלה אפס סובלנות לוונדליזם והפרת הסדר הציבורי".