כוכבי: "הטובים הם קודם כל הלוחמים"
(צילום: דובר צה"ל)

תוכנית "מעגלים" של הרמטכ"ל אביב כוכבי שנחשפה השבוע ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" גרמה לאנחת רווחה בקרב נערים לפני גיוס. "כשראיתי את הכתבה על התוכנית החדשה שמחתי", אומר סתיו בורודובסקי, תלמיד י"א מערד, "זה נשמע טוב שאפשר לעשות שירות קרבי וגם לדאוג להמשך החיים".
"אני יודע שיש אנשים שמנסים להוריד פרופיל כדי ללכת למודיעין, אבל לי זה אף פעם לא היה רלוונטי", מוסיף סתיו, שנמצא בפרויקט "אחרי" המשלב הכנה פיזית ומנטלית לשירות הצבאי, וגם ב"אחרי-טק", הפרויקט הטכנולוגי של "אחרי" בשיתוף עמותת יוצאי 8200. "עצם זה שהצבא לוקח לוחמים ונותן להם עוד אופציה זה משתלם לכולם".
4 צפייה בגלריה
חיילים ב-8200
חיילים ב-8200
חיילים ב-8200. ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
סתיו בורודובסקי
סתיו בורודובסקי
סתיו בורודובסקי
אריאל לחמי מתל אביב מתגייס במארס 2023. "בגדול אני מיועד לקרבי, אבל גם רציתי מודיעין כי כל המשפחה שירתה שם", הוא מספר. "התוכנית תאפשר לי לעשות גם וגם ולהרגיש שאני תורם פעמיים".
גם רפאל בטוניאשוילי מלוד, שעשה בגרות במדעי המחשב ואמור לקבל בקרוב את תאריך הגיוס שלו, נמצא באותו צומת דרכים. "מצד אחד אני רוצה לעשות שירות קרבי משמעותי, ומצד שני משהו טכנולוגי שיהיה עם מה לצאת מהצבא. התוכנית החדשה נשמעת מאוד מעניינת כי זו בדיוק המטרה שלי".
4 צפייה בגלריה
רפאל בטוניאשוילי
רפאל בטוניאשוילי
רפאל בטוניאשוילי
4 צפייה בגלריה
אראל לחמי
אראל לחמי
אריאל לחמי
אמיר סטרוגו, מנכ"ל עמותת "אחרי", אמר כי "העמותה פועלת בשיתוף הצבא לקידום של בני נוער ממגוון האוכלוסיות בחברה הישראלית ולמיצוי הפוטנציאל האישי הגלום בהם. אני מברך על מסלולי ההכשרה החדשים שיאפשרו לצעירים להתקבל בהמשך גם לשירות טכנולוגי מבלי לוותר על החלום לשרת בקרבי".
גם בהיי-טק בירכו על התוכנית החדשה. סא"ל (מיל') עמיר לוינטל, מנכ"ל חברת Cylus ולשעבר ראש ענף מחקר ופיתוח ביחידה 81, אמר כי "שילוב של לוחמים בהיי-טק מתחיל כבר היום, והוא מהותי למגוון האנושי בעולם ההיי-טק. הלוחמים שעוברים ליחידות הטכנולוגיות מגיעים עם בשלות ותחושת מסוגלות גבוהה שנותנת להם יתרון".
אורן קניאל, מנכ"ל ומייסד AppsFlyer (יוניקורן), שירת כטבח צבאי ולדעתו "ממש לא חייבים לעבור ב-8200 כדי להצליח בהיי-טק או בחיים, ומובן ששירות ב-8200 לא מבטיח הצלחה. נחישות והתמדה כן. יחד עם זאת, אני בעד כל יוזמה שמעודדת חברה שוויונית ומכילה יותר".