רגעי מעצר היורה בנמל התעופה בקנברה
(צילום: טוויטר)

בהלה פרצה הבוקר (יום א') בנמל התעופה בקנברה, בירת אוסטרליה, לאחר שגבר פתח באש בטרמינל. כוחות האבטחה במתחם הורו לנוסעים להימלט מהמקום במהירות, והמשטרה מסרה בהמשך כי עצרה את החשוד בירי וכי לא היו נפגעים בתקרית.
הירי אירע לפי רשת ABC האוסטרלית במתחם הצ'ק-אין בטרמינל המרכזי של הנמל, וב"גרדיאן" האוסטרלי דיווחו במקביל כי עדי ראייה סיפרו ששמעו בסביבות שש יריות. על החלונות בקומה השנייה של נמל התעופה, דווח עוד, זוהו לפחות ארבע סימני ירי.
4 צפייה בגלריה
תיעוד מעצר חשוד ב ירי ב נמל תעופה ב קנברה אוסטרליה
תיעוד מעצר חשוד ב ירי ב נמל תעופה ב קנברה אוסטרליה
רגעי מעצר החשוד. הנוסעים צפו מהצד
4 צפייה בגלריה
זירת  ירי ב נמל תעופה ב קנברה אוסטרליה
זירת  ירי ב נמל תעופה ב קנברה אוסטרליה
סימני הירי על החלונות בנמל. עדי ראייה שמעו שש יריות
הלן, שהגיעה לנמל עם בעלה עבור טיסה למלבורן, סיפרה ל"גרדיאן" כי ראתה גבר בגיל העמידה "יורה באוויר". מיד לאחר הירי, סיפרה, כוחות הביטחון בנמל הורו לכל הנוסעים לברוח, "אז כולנו רצנו החוצה". אישה אחרת, שלא סיפקה את שמה, אמרה לעיתון כי המנוסה מהנמל הייתה כאוטית, וכי אנשים יצאו החוצה ב"שיטפון" ופגעו זה בזה במהלך ריצתם.
עדת ראייה אחרת היא כתבת ABC לילי תומפסון, שסיפרה לערוץ שבו היא עובדת כי שמעה יריות ולאחר מכן קריאות של אנשים לברוח. "ראיתי סבתא עם תינוק והיה לה פחד על הפנים, ואז ידעתי שמשהו רציני", שחזרה. "אז רצתי ונשארתי עם הסבתא והתינוק והתחבאנו בעמדת המודיעין. נשארנו שם לכמה דקות עד שאנשי ביטחון אמרו לנו להתפנות לחניון". היא הוסיפה כי "אנשים התחבאו מאחורי הכיסאות ורצו. זה היה מבעית. לא ידענו מה קורה".
4 צפייה בגלריה
זירת  ירי ב נמל תעופה ב קנברה אוסטרליה
זירת  ירי ב נמל תעופה ב קנברה אוסטרליה
נמל התעופה בקנברה, הבוקר. "הנוסעים ברחו כמו בשיטפון, פגעו זה בזה"
המשטרה מסרה הבוקר, שעה קלה לאחר שנפוצו הדיווחים על הירי, כי לא היו באירוע אף נפגעים, ולדבריה המצב בנמל נמצא כעת תחת שליטה. החשוד נעצר והרובה ששימש אותו נתפס גם הוא. המשטרה הדגישה בהודעתה כי היא סבורה שהוא פעל לבדו. למרות מעצר החשוד היא קראה לציבור להימנע מלהגיע למקום, והתקשורת המקומית דיווחה כי הטיסות בנמל בוטלו או נדחו.