ח"כ מארק: "ניסנקורן מתנהל בדורסנות"
(צילום: משי בן עמי)

חברת הכנסת אסנת מארק, שהחרימה אתמול (יום ראשון) יחד עם השרה מירי רגב וח"כ צבי האוזר את הדיון בוועדה לבחירת שופטים, אמרה הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי "השר ניסנקורן מנהל את הוועדה בכוחנות ודורסנות מאוד גדולה". לדבריה, "לשכת עורכי הדין, הנשיאה והשר חברו כולם יחד. כשאני לא יכולה להיות שלמה עם מינויים כאלה ואחרים, אני לא מגיעה". היא הוסיפה: "אנחנו ממתינים לתשובה מהיועמ"ש, מהוועדה ומשר המשפטים למכתב שהוצאנו. אם לא נקבל תשובה טובה, נתקדם גם לבג"ץ".
היעדרותן של נציגות הליכוד נבעה מכך שהיה רוב לקידום שופט בית משפט השלום בירושלים, עבאס עאסי, לבית המשפט המחוזי בעיר. למרות מחאותיהן השופט קודם. הן מחו בעבר על אפשרות הקידום וציינו כי פסיקותיו מעידות על כך שהוא "אנטי ציוני".
4 צפייה בגלריה
מירי רגב ואסנת מארק
מירי רגב ואסנת מארק
השרה מירי רגב וח"כ אסנת מארק
(צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ)
השרה רגב וחברת הכנסת מארק מהליכוד פעלו השבוע מאחורי הקלעים, אז גילו על אפשרות הקידום של השופט עאסי. השתיים ציינו כי שרת המשפטים לשעבר איילת שקד התנגדה גם כן לקידומו לבית המשפט המחוזי. מתברר כי השרה רגב לא הייתה יכולה להשתתף בדיון הוועדה בנושא קידומו גם ככה, כיוון שהיא הפסידה באולמו בתביעת דיבה שהגישה בעבר. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אסר עליה לקחת חלק דיון על השופט.
חבר הוועדה הנוסף מן הימין, יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), החרים גם כן את הדיון בשל אי-שיתופו במשא ומתן על מועמדים. הוא ביקש לדחות את כינוס הוועדה לשבוע הבא, בשל שלושה מינויים "שנויים במחלוקת" נוספים. מה בעצם עשיתם בזה? לא הגעתם ובכל זאת כל השופטים שלא רציתם נבחרו "צריך לדעת ולהבין דבר אחד: מעולם ועדה לבחירת שופטים לא נוהלה כפי שהיא מנוהלת היום. שר המשפטים אבי ניסקורן מנהל אותה בכוחנות ודורסנות מאוד גדולה ואתמול זה מה שקרה. לשכת עורכי הדין, הנשיאה והשר חברו כולם יחד ובמקומות כאלה, שאני לא יכולה להיות שלמה עם מינויים כאלה ואחרים - לא אגיע".
4 צפייה בגלריה
השופט עבאס עאסי
השופט עבאס עאסי
"אנטי ציוני". השופט עבאס עאסי
(צילום: אתר בתי המשפט)
אבל ככה ועדות עובדות, פעם אתה משיג את הצד שלך ופעם לא "זה לא עובד כך. צריך לקחת בחשבון שיש סעיף בחוק - 4.ג - שמדבר על הקוורום המתאים, והקוורום המתאים מאתמול לא היה כזה שאיפשר לפעול בתוך הוועדה. אנחנו ממתינים עכשיו לתשובה מהיועמ"ש, מהוועדה ומשר המשפטים למכתב שהוצאנו אתמול ואם נראה שלא נקבל תשובה שמניחה את הדעת - נתקדם גם לבג"ץ ואז נראה אם השופטים ישפטו את השופטים. לא יכול לקרות מצב ששלושה חברי ועדה - שהם הפורום שמייצג את הציבור - לא מגיעים לוועדה, אבל בדורסנות משקיעים".
ההיעדרות שלכם מוגדרת כסחיטה "זו ממש לא סחיטה. אנחנו לא סוחטים אף אחד. אנחנו באים לייצג את הציבור שלנו. אני חייבת לומר שלפני שלושה שבועות התקיים דיון במליאה של למעלה מחמש שעות על פחות משמונה מועמדים למחוזי. אתמול 61 מועמדים עברו בשעתיים וקצת".
ככה זה עובד בדרך כלל בוועדה הזאת "זה ממש לא ככה".
4 צפייה בגלריה
צבי האוזר
צבי האוזר
לא שותף במשא ומתן וביקש דחייה. האוזר
(צילום: ערוץ כנסת)
גם את וגם השרה רגב התנגדתם לשופט עאסי עבאס. זה קשור רק לעובדה שהוא אנטי ציוני בעינייך, או לזה שהוא דחה תביעת דיבה של השרה רגב? "עאסי עבאס הוא שופט שאני באופן אישי לא יכולה להרים עבורו את האצבע. ערכאת הערעור הופכת לא מעט מההחלטות של עאסי עבאס ואם אלה הקריטריונים אז לטעמי עאסי לא עובד. הוא שופט אנטי ציוני. אני לא יכולה להיות שותפה לבחירת שופט כזה, מעבר לעאסי, היו לנו מחלוקות נוספות בוועדה על שופטים אחרים ושלושתנו החלטנו שלא מגיעים לפארסה הזו. לא נהיה הקהל של הוועדה הזאת. או שאנחנו משפיעים בתוך הוועדה או שאנחנו לא מגיעים להיות הקהל שלה".
4 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן
"מתנהל בדורסנות". השר אבי ניסנקורן
(צילום: שאול גולן )
או שאתם מקבלים את הרוב? "לא, זה לא שאנחנו לא מקבלים. אתמול לא היה קוורום שיהיה רוב או נגד. מעולם הוועדה לא התנהלה כפי שהיא מנוהלת היום. אבי ניסקורן מנהל אותה כפי שניהל את ההסתדרות שאין דיונים יש אדם אחד שמחליט שהוא מנהל את העניינים וזה מה שהוא עשה גם אתמול. אני רוצה לשקף לציבור כיצד נבחרים שופטים במדינת ישראל, אם התקשורת והעם חושב שזה נכון לבחור שופט בדקה ורבע - אני אומרת שזה לא ראוי. גם כך אמון הציבור במערכת המשפט למטה ואתמול הוא דרדר אותו עוד יותר. זה לא נגמר".